وزیر کشور: لازم باشد محدودیت های کرونایی بیشتری اعمال می کنیم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیر کشور بر لزوم افزایش نظارت های مرزی و کنترل بر مسافرت های هوایی با هدف جلوگیری از شیوع سویه نو بیماری کرونا تاکید نمود.

وزیر کشور: لازم باشد محدودیت های کرونایی بیشتری اعمال می کنیم

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی با اشاره به همه گیری سویه تازه بیماری اُمیکرون در دنیا گفت: با توجه به گزارش های علمی پزشکی، اندازه سرایت پذیری سویه تازه اُمیکرون بسیار بالاست و برای همین باید با تمام دقت و حساسیت لازم به مقابله و مهار موج تازه بیماری در کشور باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی می تواند سهم اساسی در کنترل موج تازه بیماری در کشور داشته باشد، اظهارکرد: براساس آخرین گزارش ها اندازه استفاده از ماسک در کشور رقمی در حدود 48 درصد است که باید این اندازه به صورت جدی ارتقا یابد.

وی بعلاوه با اشاره به مساله سفر ها و ورود بیماری به وسیله مرز های کشور گفت: در این خصوص استانداران مرزی بایستی مراتب حساسیت و مراقبت را در مرز های کشور داشته باشند.

وحیدی بر لزوم نظارت فعالانه تر بر فرودگاه های کشور تاکید نمود و گفت: تشخیص به موقع بیماری و ایجاد شرایط قرنطینه می تواند سهم مهمی در کنترل بیماری در کشور داشته باشد.

وزیر کشور در ادامه اعلام کرد: اگر به این مرحله از تشخیص رسیدیم که برای مدیریت بیماری احتیاج به اعمال محدودیت های بیشتر است، بایستی در اسرع وقت محدودیت ها اعمال گردد.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود به تقویت فرآیند مدیریت هوشمند بیماری در کشور اشاره نمود و گفت: فاز دوم اجرای این طرح با موضوع حمل و نقل درون شهری شروع شده است و باید کوشش کنیم از هفته آینده فاز سوم طرح یعنی حمل و نقل برون شهری هم اجرایی گردد.

وزیر کشور در سرانجام اعلام کرد: با هم افزایی ظرفیت های داخلی و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مانع از شیوع موج تازه بیماری در کشور شویم.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1802

به "وزیر کشور: لازم باشد محدودیت های کرونایی بیشتری اعمال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور: لازم باشد محدودیت های کرونایی بیشتری اعمال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید