جا های دیدنی ژاپن ، سرزمین شکوفه های گیلاس

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، جاهای دیدنی ژاپن کجاست؟ ژاپن را با نام سرزمین آفتاب تابان می شناسند. این نام را چینی ها روی ژاپن گذاشته اند. علت این نامگذاری هم طلوع خورشید از ژاپن بر سرزمین چین است. البته که خود ژاپنی ها ترجیح می دهند، کشورشان با نام سرزمین شکوفه های گیلاس شناخته گردد. اگر شما هم اهل سفر به کشور های اصیل و باستانی هستید، قطعا ژاپن یکی از انتخاب های خاص است. اما جا های دیدنی ژاپن کجاست؟در پاسخ به این سوال می توان گفت مکان های دیدنی ژاپن زیاد است، پس اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید، حتما برنامه ریزی کاملی داشته باشید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی سعی داریم تا برترین جا های دیدنی ژاپن را به شما معرفی کنیم.

جا های دیدنی ژاپن ، سرزمین شکوفه های گیلاس

مهمترین جا های تماشای ژاپن کجاست؟

شاید برای شما سوال باشد که جا های تماشای ژاپن کجاست؟ پاسخ به این سوال می تواند به شما یاری کند تا برنامه ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید. برای سفر به این کشور اولین کار خرید تور مسافرتی و یا خرید بلیط هواپیما به مقصد ژاپن است. پس از ورود به این کشور می توانید به شهرهای تماشای ژاپن که در ادامه به آن اشاره می کنیم، سفر کنید. پاسخ به این سوال که جا های تماشای ژاپن کجاست؟ همان چیزی است که ما در این مطلب به شما خواهیم گفت.

کیوتو | پیشرفته ترین شهر مدرن ژاپن

این شهر یکی از زیباترین و البته خاص ترین شهر های جهان و پر از جاهای تماشای است. خانه های چوبی و کوچک با پنجره های کاغذی و در های کشویی تصویری نوستالژیک از فیلم های ژاپنی قدیمی در فکر ما است که به وفور در این شهر می توانید آن را ببینید. خیابان های باریک، محله های قدیمی، معابر پوشیده از درختان گیلاس که در فصل بهار با شکوفه های سفید و صورتی پوشیده است. کیوتو را می توان تلفیق سنت و مدرنتیته دانست. فصل بهار جشن شکوفه های گیلاس در این شهر برگزار می گردد، شما هم می توانید در این مراسم شرکت کنید.

ساپورو | مرکز نودل و رامن

این شهر در شمال جزیره است که جزء شهر های تاریخی به شمار می آید. این شهر بیشترین مقدار بارندگی برف را در میان شهر های آسیایی دارد. همین موضوع بهانه ای شده تا هر ساله جشنواره برق در این شهر برگزار گردد و گردشگر های زیادی از سراسر جهان به این شهر سفر نمایند. جالب است بدانید، ساپورو مرکز اصلی رامن که نام نوعی نودل ژاپنی است، نیز شناخته می گردد. اگر به ساپورو سفر کردید حتما رامن را امتحان کنید.

اوزاکا | برادر کوچکتر توکیو

اوزاکا را سومین شهر بزرگ ژاپن و برادر توکیو می دانند. این شهر نیز تاریخی است، از قلعه اوزاکا که در سال 1583 ساخته شده تا رستوران ها و غذا های سنتی از جاذبه های تماشای این شهر محسوب می گردد.

توکیو | قلب ژاپن

در میان تمام شهر های ژاپن که برای سفر انتخاب می کنید، توکیو قلب این کشور محسوب می گردد که نمی توانید از آن چشم بپوشید. توکیو به تنهایی می تواند جای یک سفر گردشگری را به سرزمین شکوفه های گیلاس پر کند. این شهر پر است از جاذبه های تاریخی و طبیعی که از تماشا آن سیر نمی شوید.

جا های تماشای ژاپن | توکیو

در پاسخ به این سوال که جا های تماشای ژاپن کجاست؟ توکیو یکی از شهر های تماشای و البته مرکز ژاپن را می توان نام برد. وقتی به این شهر زیبا و پیشرفته سفر می کنید، باور اینکه پس از جنگ جهانی دوم و پس از زلزله وحشتناک 1923 با خاک یکسان شده برایتان سخت است. امروزه توکیو یکی از شهر های پیشرفته جهان و البته گرانترین مرکز جهان محسوب می گردد. اما نگران نباشید، سیستم حمل و نقل ریلی پیشرفته این شهر باعث شده تا تردد و سفر به این شهر زیبا و گران، چندان سخت نباشد. اگر به توکیو سفر کردید، حتما به جا های تماشای توکیو که در ادامه به آن اشاره می کنیم، نیز سر بزنید.

کاخ امپراتوری توکیو ژاپن | تماشای شکوفه های گیلاس

برای تماشا این کاخ با مترو به ایستگاه نیبوباشیمه در محله شیودا بروید و با 10 دقیقه پیاده روی علاوه بر تماشا فروشگاه ها و مغازه های لوکس، خودرا به این قصر تاریخی برسانید. این قصر در قرن 17 میلادی ساخته شده و زیبایی های آن زیاد است.

این کاخ مملو از درختان سرسبزی است که زیبایی آن را می توانید با رویش شکوفه های گیلاس در فصل بهار ببینید. وجود خندق های زیاد اطراف این کاخ که برای افزایش امنیت پادشاه ساخته شده، از زیبایی های آن محسوب می گردد. برای رسیدن به کاخ امپراتوری که یکی از زیباترین جاهای تماشای ژاپن است، می توانید از محل اقامت خود با مترو بهره ببرید.

منطقه گینزا | منطقه محبوب خرید در ژاپن

یکی از گزینه های مجذوب کننده در پاسخ به جا های تماشای ژاپن کجاست؟ منطقه گینزا است. این محله به علت وجود مراکز خرید بزرگ و لوکسی که در آن قرار گرفته، در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد. انواع محصولات از لوازم آرایشی گرفته تا آثار هنری و صنایع دستی را می توانید در مراکز خرید و بوتیک های این محله بخرید. اگر خسته راه بودید، می توانید از خدمات ماساژ و سالن های آرامش در مسیر خود بهره ببرید.

تئاتر کابوکی زا | تماشای سنت و فرهنگ ژاپن

پایکوبی ژاپنی و سنتی موزیکال ژاپن هم یکی از جاذبه های دیگری است که شما می توانید در توکیو ببینید. فقط کافی است برای تماشا تئاتر های کمدی و باستانی ژاپن به سالن تئاتر کابوکی-زا بروید. این سالن ظرفیت 2500 نفری دارد و اطراف آن رستوران ها و کافه های مختلفی قرار گرفته که می توانید به راحتی مواد غذایی را بخرید.

از خوبی های تئاتر های سنتی ژاپنی این است که اگر آن را نپسندیدید در هر زمان که خواستید می توانید، سالن نمایش را ترک کنید. چون نمایش های ژاپنی طولانی هستند و گاهی چند ساعت زمان می برد. ژاپنی ها اصلاً از این کار شما ناراحت نخواهند شد، پس با خیال راحت هر زمان که خواستید می توانید نمایش را ترک کنید.

معبد سنسو جی | قدیمی ترین معبد ژاپن

از دیگر جا های تماشای ژاپن می توان به معبدسنسو-جی اشاره نمود. این معبد که در محله آساکوسا قرار گرفته است در سال 645 قبل از میلاد ساخته شده و می توانید معماری اصیل ژاپنی را در آن مشاهده کنید. دروازه کامیناری-مون یکی از زیباترین بخش های معبد است که در آن فانوس کاغذی قرمز رنگی به ارتفاع بیش از 3 متر قرار گرفته است. روی این فانوس کلمات مختلفی نوشته شده که برای دور کردن درد و بیماری، عود هایی اطراف آن در حال سوختن هستند.

پوشش مردم این منطقه بیشتر سنتی است و با کیمونو تردد دارند. جابجایی مردم اطراف معبد نیز با استفاده از کالسکه های مخصوص ژاپنی به نام ریکشا انجام می گردد. اگر می خواهید یکی از باشکوه ترین معابد ژاپن را از نزدیک ببینید، حتما سری به معبد سنسو جی بزنید.

درخت آسمانی توکیو | تماشای شهر از ارتفاع 2 هزار فوتی!

آسمان خراش ژاپن یکی از محبوبترین جاذبه های این کشور است. این ساختمان که به آن درخت آسمانی گفته می گردد یک ساختمان بلندمرتبه با دو تراس به ارتفاع 350 و 450 متر است که می توانید با ایستادن روی این تراس ها با کفپوش شیشه ای توکیو را زیر پای خود ببینید. البته که تماشا این جاذبه گردشگری رایگان نیست و باید برای آن هزینه ورودی را پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت توکیو اسکای تری مراجعه کنید.

منطقه ریوگوکو | تماشای سومو، کشتی سنتی ژاپن

آیا هنوز هم می خواهید بدانید جا های تماشای ژاپن کجاست؟ حتما آوازه سومو، کشتی سنتی ژاپنی ها به گوش شما هم رسیده است. کشتی گیرانی درشت هیکل که به شکلی خاص با هم کشتی می گیرند. اگر دوست دارید تمرین این کشتی گیران را ببینید، کافی است به منطقه ریوگوکو در توکیو بروید. نزدیک این منطقه موزه ای نیز برای کشتی سومو وجود دارد که می توانید از آن تماشا کنید. مسابقات سومو روز های آدینه و شنبه در این منطقه برگزار می گردد. شما می توانید با خرید بلیط در میان صد ها ژاپنی و گردشگر دیگر به تماشای این مسابقات بنشینید.

موزه جیبلی | خانه انیمیشن های ژاپنی

موزه جیبلی یکی از محبوبترین جا های تماشای ژاپن است. این موزه در واقع یکی از معروف ترین استودیو های انیمه سازی یا همان انیمیشن در ژاپن است که تماشا آن می تواند شما را سر ذوق بیاورد. تمام کارتون های کودکی از فوتبالیست ها گرفته تا شهر اشباح و توتورو و… را می توانید در این موزه ببینید. هر کارتون ژاپنی که از کودکی در فکرتان دارید را می توانید در این موزه ببینید.

پارک و باغ وحش اینوکاشیرا | محل محبوب تماشای شکوفه های گیلاس

پارک و باغ وحش اینوکاشیرا یکی از جا های تماشای ژاپن است. این پارک زیبا که نمایی خیره نماینده از شکوفه های گیلاس در فصل بهار دارد، در نزدیکی موزه جیبلی قرار گرفته است. پارکی آرام و زیبا که می توانید در آن قدم بزنید و به سمت دریاچه ای که در آن قرار گرفته است، بروید. اگر در فصل شکوفه های گیلاس به این پارک رفتید، حتما یک قایق پارویی کرایه کنید و ساعاتی را در دریاچه از زیبایی های آن لذت ببرید.

چهارراه شیبویا | سکانس فیلم های هیجان انگیز!

یکی از معروف ترین خیابان های ژاپن است که در سکانس های هیجان انگیز بسیاری از فیلم های معروف از جمله سریع و خشن این چهارراه را دیده اید. چهارراهی شلوغ که به نمادی از شهر توکیو تبدیل شده است. وقتی از این چهارراه عبور می کنید، در نزدیکی آن مجسمه هاچیکو، سگ معروف فیلم هاچیکو، را می توانید ببینید. داستان آن را حتما شنیده اید، سگی که پس از مرگ صاحبش هر روز به ایستگاه می رفت و منتظر بازگشت او بود. نگران نباشید، تماشا این چهارراه خیلی هم خسته نماینده نیست، شما در سفر به این قسمت توکیو می توانید از مجتمع تجاری هیروو که یکی از جاذبه های تفریحی محسوب می گردد، هم بازدید کنید.

بازار ماهی سوکیجی | تجربه برترین سوشی های جهان!

ژاپن از جمله کشور هایی است که به علت مجاورت با دریا، غذا های دریایی زیادی در آن سرو می گردد و یکی از مهمترین مواد غذایی مردم این کشور است. بازار ماهی فروشان نیز می تواند یکی از تجربیات خاص شما به توکیو باشد. در این بازار که گفته می گردد برترین سوشی های جهان در این منطقه سرو می گردد، محل جالبی برای تماشا حراج روزانه ماهی است. اگر به سوشی علاقه دارید، حتما از این بازار تماشا کنید. این بازار بدون شک یکی از برترین جا های تماشای ژاپن است.

سوغاتی ژاپن | چه چیزی بخریم؟

رسم ایرانی ها برای خرید سوغاتی را نمی توان در سفر به ژاپن نادیده گرفت. خبر خوب اینکه شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود سوغات متنوع و مجذوب کنندهی را از این کشور برای عزیرانتان تهیه کنید. اما سوغاتی های معروف ژاپن چه چیزی هستند؟

چاپ استیک | چوب غذاخوری ژاپنی!

یکی از برترین، زیباترین و البته جالب ترین سوغاتی هایی که می توانید از ژاپن بخرید، چاپ استیک است. چوب هایی که ژاپنی ها از آن به جای قاشق و چنگال برای غذا خوردن استفاده می نمایند. ژاپنی ها به چاپ استیک، هاشی هم می گویند. انواع هاشی از جنس های مختلف را که به صورت دستی یا صنعتی فراوری شده می توانید از فروشگاه های مختلف این کشور بخرید. اهل غذا های ژاپنی و سوشی هستید، اصلا برای خرید چند چاپ استیک زیبا و کاربردی تعلل نکنید.

داروما | عروسک های معروف ژاپنی

از دیگر سوغاتی های خاص ژاپنی ها، داروما است. نوعی عروسک شبیه تخم مرغ در ابعاد مختلف که از آن به عنوان طلسم شانس استفاده می گردد. داروما را یک راهب هندی وارد فرهنگ ژاپنی ها کرد، وقتی که فرقه ذن چینی را به راه انداخت. مردمی که پیرو داروما هستند معتقدند داروما برای رسیدن به روشنایی 9 سال به سبک زازن نشست. آنقدر که دست و پا هایش خشک شد و افتاد. برای همین اگر کسی داروما داشته باشد، به آرزو هایش می رسد!

کیمونو | لباس ژاپنی

یکی از لباس های نوستالژیک که در فکر بسیاری از ما یادآور خاطرات سریال اوشین و هانیکو است. لباسی ابریشمی و پنبه که می توانید به نسبت بودجه خود یکی از آن ها را بخرید. بسیاری از مغازه های کیوتو، کیمونو دست دوم را نیز با قیمت مناسب می فروشند.

یوکاتا | لباس زنانه ژاپنی برای فصل پاییز

از دیگر لباس های زنانه ژاپنی است که برای فصل پاییز کاربرد دارد. این لباس در منطقه ها گردشگری مانند آساکوسا، آکیهابارا و کیوتو استفاده می گردد و اگر به عنوان گردشگر به این شهر ها سفر کنید، می بینید که مردم محلی هنوز از این لباس استفاده می نمایند.

چای سبز | دمنوش محبوب ژاپنی ها

چای سبز ژاپنی ها با چای سبزی که تا به حال دیده اید فرق دارد. چای سبز ژاپنی ها در واقع همان ماچا است که می توانید از آن طبخ انواع دسر مانند تیرامیسو، کاستارد، آب نبات، کیک و… بهره ببرید. ماچا انتخاب مناسبی به عنوان سوغات است.

مانکی نکو | گربه های شانس ژاپنی

گربه های شانس هستند که در زبان ژاپنی به آن گربه استقبال نماینده هم می گویند. این گربه ها پنجه های خود را بالا برده اند و در رنگ های مشکی، طلایی و سفید به فروش می رسد. این گربه ها برای ژاپنی ها نماد خوش شانسی است.

سرامیک ژاپنی | طرح های سنتی روی ظروف زیبا

نوعی چاپ چوبی است که در آن طرح های سنتی که نماد ژاپن محسوب می گردد به کار رفته است. مشهورترین طرح آن موج بزرگ خوکوسای است که در فیلم ها و طرح های ژاپنی به وفور می بینید. در موزه هنر این کشور نیز می توانید آثار یوکیویی زیادی را مشاهده کنید. این تصویر روی لوازم مختلفی مانند لیوان، کارت پستال و تی شرت هم چاپ می گردد.

تنقلات واسابی | سس مخصوص سوشی ژاپن

واسابی یکی از انواع خوراکی های پرطرفدار ژاپنی است که می توان از آن به عنوان چاشنی سوشی و ساشیمی بهره ببرید. در انواع آجیل و کراکر و برنج نیز از این تنقلات می توان استفاده کرد. شاید باورتان نگردد اما در ژاپن حتی کیت کت واسابی هم به فروش می رسد.

یوکیویی | ظروف سرامیک با طرح های متفاوت

یکی از برترین و البته زیباترین سوغاتی هایی که می توانید از ژاپن بخرید، خرید ظروف و اجناس سرامیکی است که در طرح و رنگ های زیبایی در فروشگاه های ژاپن به فروش می رسد. فنجان های سرامیکی انتخاب خوبی برای سرو نوشیدنی است.

پرده های نورن | پرده معروف ژاپنی ها

این پرده ها را نیز به وفور در فیلم های ژاپنی می توانید مشاهده کنید. نورن در واقع پرده ای چند قسمتی است که در ورودی مغازه ها از آن استفاده می گردد. برای ساخت این پرده از پنبه یا کتان اسفاده می گردد و وقتی جلوی در مغازه ها و فروشگاه ها نصب می گردد می توانید از باز بودن آن مکان مطمئن شوید. ژاپنی ها از این نوع پرده برای تفکیک فضای داخلی خانه های خود نیز از نورن به جای پارتیشن استفاده می نمایند.

سفر به ژاپن، از سنت تا تکنولوژی!

بعد از شناختن شهر های بزرگ سرزمین شکوفه های گس، به این سوال پاسخ می دهیم که جا های تماشای ژاپن کجاست؟ تماشا جاذبه ها و زیبایی ها زمان بر است و باید طوری برنامه ریزی کنید، که به همه آن ها برسید. پس از آن شهر هایی که پیشتر معرفی کردیم را به همراه جاهای تماشای ژاپن آن برای خود معین کنید. به طور مثال مراکز تماشای ژاپن بسیار زیاد است. از موزه ها و مجتمع ها و مراکز تجاری گرفته تا اماکن تاریخی و قدیمی. بعد از آن می توانید انتخاب کنید که با تور ژاپن به این سفر بروید و یا به تنهایی و به عنوان یک گردشگر راهی این کشور زیبا و تاریخی شوید.

سؤالات متداول درباره جا های تماشای ژاپن

آیا برای سفر به ژاپن احتیاج به ویزا داریم؟

بله، برای اخذ ویزای ژاپن وارد صفحه ویزا فلای تودی شوید یا با شماره 42405050 داخلی 3 تماس بگیرید.

برترین زمان سفر به ژاپن چیست؟

اگر می خواهید زیباتربن جاهای تماشای ژاپن را همراه با شکوفه های زیبای گیلاس در این کشور ببینید و در فستیوال آن شرکت کنید، فصل بهار برترین ماه است. شما می توانید بین ماه های مارس و مه یا سپتامبر و نوامبر به این کشور زیبا سفر کنید.

چگونه تور ژاپن را خریداری کنیم؟

برای خرید تور ژاپن با برترین قیمت و کاملترین خدمات به صفحه تورهای مسافرتی در فلای تودی مراجعه کنید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 29 آذر 1402 بروزرسانی: 29 آذر 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2162

به "جا های دیدنی ژاپن ، سرزمین شکوفه های گیلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جا های دیدنی ژاپن ، سرزمین شکوفه های گیلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید