غذاهایی که به مهار التهاب یاری می نمایند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به نقل از السومریه نیوز، بسیاری از افراد از عفونت های مزمن رنج می برند که راه های درمانی مختلفی برای آن وجود دارد. با این حال، بعضی از مطالعات این سوال را در خصوص احتمال خوردن بعضی غذا ها برای جلوگیری از التهاب مطرح نموده اند.

غذاهایی که به مهار التهاب یاری می نمایند

طبق مطالعه منتشر شده در وبسایت Healthline و تهیه شده به وسیله محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، ترکیب مواد غذایی تخمیر شده در رژیم غذایی می تواند به کاهش التهاب یاری کند.

در حالی که التهاب بخشی طبیعی از فرایند بهبودی است، اما استرس مداوم منجر به التهاب مزمن می تواند اثرات جدی بر سلامتی داشته باشد.

این مطالعه می گوید که خوردن غذا های تخمیر شده مانند کفیر یا کیمچی (یک غذای محبوب کره ای که مخلوطی از سیر و چیلی است) می تواند تنوع عمومی میکروبی را بهبود بخشد که ممکن است به کاهش التهاب یاری کند.

التهاب مزمن با افزایش خطر طیف وسیعی از مسائل سلامتی از جمله بیماری های قلبی، آسم و آرتریت روماتوئید مرتبط است.

در حالی که بعضی از دارو ها به درمان التهاب مزمن یاری می نمایند، محققان در حال آنالیز این هستند که آیا رژیم غذایی می تواند به طور کلی در کاهش التهاب نقش داشته باشد، اگرچه رژیم غذایی به اسم درمان جایگزین دارو ها آزمایش نشده است.

دکتر النا ایوانینا، مدیر بخش گوارش و هضم غذا در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک می گوید: این مطالعه کوچک به شما شرح می دهد که چگونه غذا و فیبر تخمیر شده میکروبیوم را تغییر می دهند.

التهاب یک پاسخ طبیعی از سیستم ایمنی بدن است. هنگامی که بدن تحت تأثیر مواردی مانند عفونت و آسیب قرار می گیرد، سیستم ایمنی بدن با افزایش جریان خون آنتی بادی و پروتئین آزاد می نماید تا به بدن یاری کند تا بهبود یابد.

در کوتاه مدت، التهاب می تواند به بهبود بدن یاری کند، اما با گذشت زمان در صورت ادامه پاسخ التهابی، سیستم ایمنی بدن می تواند بافت سالم را هدف قرار دهد و به طور بالقوه آسیب برساند.

کن کادول استاد میکروبیولوژی در انستیتوی Skirball در دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک می گوید: سیستم ایمنی بدن می تواند آسیب جانبی ایجاد کند.

وی گفت: وقتی سیستم ایمنی بدن آسیب جدی می بیند یا بی قرار می گردد، ممکن است به بیماری های التهابی مزمن مبتلا شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1601

به "غذاهایی که به مهار التهاب یاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که به مهار التهاب یاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید