افزایش تعداد والدینی که از دادن گوشی موبایل هوشمند به بچه ها خود امتناع می نمایند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در حال حاضر تعداد فزاینده ای از والدین در سراسر دنیا تصمیم گرفته اند که به بچه ها خود گوشی موبایل هوشمند ندهند. این حرکت که از انگلستان شروع شده، حالا به کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و دیگر نقاط دنیا توسعه یافته است.

افزایش تعداد والدینی که از دادن گوشی موبایل هوشمند به بچه ها خود امتناع می نمایند

ارتباط گوشی موبایل هوشمند با مسائل روانی بچه ها

پژوهش ها نشان می دهند که استفاده از گوشی موبایل هوشمند و شبکه های اجتماعی می تواند با مسائل روانی در بچه ها مرتبط باشد. طبق گفته های زک راوش (Zach Rausch)، دانشمند تحقیقاتی در دانشگاه نیویورک، ورود گسترده بچه ها به دنیای گوشی های موبایل هوشمند بسیار آسیب زا بوده است.

حمایت از والدین مخالف گوشی موبایل هوشمند

سازمان کودکی بدون گوشی موبایل هوشمند که به وسیله دیزی گرینول و کلیر فرنهو تأسیس شده است، از والدینی که از دادن این دستگاه ها به بچه هاشان امتناع می نمایند، حمایت می نماید. این سازمان با ایجاد گروه های گفت وگو برای والدین در سراسر انگلستان و فراتر از آن، توانسته در مدت کوتاهی بیش از 60 هزار عضو جذب کند.

نگرانی های پیرامون عادی سازی استفاده از گوشی موبایل هوشمند در بچه ها

تحقیقات نشان می دهد که 97 درصد بچه ها در انگلستان تا سن 12 سالگی یک گوشی موبایل دارند. در آمریکا نیز 42 درصد بچه ها تا سن 10 سالگی گوشی موبایل هوشمند دارند و این رقم تا سن 14 سالگی به 91 درصد می رسد. والدین به دلایل مختلفی از جمله تفریح، ردیابی مکان و ارتباط با بچه ها، به آنها گوشی موبایل هوشمند می دهند، اما مطالعات نشان می دهند که این موضوع می تواند مسائل روانی را افزایش دهد.

توسعه حرکت در سطح بین المللی

این حرکت موفقیت های بسیاری داشته و اکنون گروه های مشابهی در کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، امارات متحده عربی، برزیل، کانادا و آفریقای جنوبی نیز تشکیل شده اند. بعضی دولت ها مانند انگلستان نیز اقدام به وضع قوانین منع استفاده از گوشی های موبایل هوشمند در مدارس نموده اند.

شک و تردید بعضی محققان

با این حال، بعضی محققان و دانشمندان معتقدند که ارتباط مستقیمی بین استفاده از گوشی موبایل هوشمند و مسائل روانی وجود ندارد. پروفسور کریستوفر فرگوسن، استاد روان شناسی، معتقد است که جامعه معمولاً به تکنولوژی های نو واکنش منفی نشان می دهد و این روند همواره وجود داشته است.

یافته های نو در خصوص تأثیرات روانی

مطالعات اخیر نشان می دهند که جوانانی که در سنین پایین تر گوشی موبایل هوشمند دریافت می نمایند، مسائل روانی بیشتری دارند. تحقیقاتی که داده های 27,969 نفر را آنالیز نموده اند، نشان داده اند که 74 درصد دخترانی که در سن شش سالگی گوشی موبایل هوشمند داشتند، احساسات منفی بیشتری داشتند. این رقم برای کسانی که در سن 15 سالگی گوشی موبایل هوشمند داشتند، به 52 درصد کاهش یافت.

مسائل روانی و شبکه های اجتماعی

مطالعه ای از دانشگاه نیویورک نشان داده است که ترکیب گوشی موبایل هوشمند و شبکه های اجتماعی به خصوص برای جوانان خطرناک است. استفاده از شبکه های اجتماعی در گوشی های موبایل هوشمند می تواند به افزایش مسائلی مانند کاهش اعتماد به نفس و دیدگاه نسبت به زیبایی یا تناسب بدن منجر گردد. این مسائل به خصوص برای نوجوانانی که از این تکنولوژی ها استفاده می نمایند، بسیار مهم است.

واکنش شرکت های تکنولوژی

شرکت های فناوری مانند متا (Meta) که مالک اینستاگرام و فیسبوک است، تحت فشار والدین و قانون گذاران اقدام به محدود کردن محتوای قابل مشاهده برای نوجوانان نموده اند. بعلاوه، گوگل برنامه یوتیوب بچه ها (YouTube Kids) را راه اندازی نموده که محتوای مناسب برای بچه ها را ارائه می دهد و کنترل والدین را فراهم می نماید.

اقدامات برای بچه ها بدون گوشی موبایل هوشمند

شرکت اپل (Apple) نیز به تازگی یک وب سایت نو راه اندازی نموده که اپل واچ (Apple Watch) را برای بچه ها معرفی می نماید. این دستگاه به وسیله آیفون والدین مدیریت می گردد و به والدین اجازه می دهد تا با بچه ها خود در ارتباط باشند بدون اینکه احتیاج به گوشی موبایل هوشمند باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 تیر 1403 بروزرسانی: 27 تیر 1403 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2175

به "افزایش تعداد والدینی که از دادن گوشی موبایل هوشمند به بچه ها خود امتناع می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد والدینی که از دادن گوشی موبایل هوشمند به بچه ها خود امتناع می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید