8 مورد از مهم ترین حقایق شوکه کننده دبی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دبی شهری که تا 50 سال پیش بسیار کوچک بود و حتی کسی در جهان نام آن را نیز نشنیده بود، امروزه تبدیل به یکی از مهمترین شهرهای جهان شده است. معروفیت دبی به خاطر ساختمان ها و معماری بسیار مدرن، سبک زندگی کلاس بالا و امکانات و تفریح های متنوعی است که در این شهر وجود دارد. با این حال این شهر از جنبه دیگری نیز بسیار جالب توجه به نظر می رسد. واقعیت هایی در خصوص دبی وجود دارد که به شدت باعث تعجب و شگفتی انسان ها میشود. در این مقاله شما را با تعدادی از حقایق شوکه کننده دبی آشنا می کنیم تا هر وقت قصر سفر با تور دبی کردید به آنها دقت نمایید

8 مورد از مهم ترین حقایق شوکه کننده دبی

اگر قصدسفر به دبی و خرید بلیط هواپیما دبی را دارید اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط

چه طور از فرودگاه دبی به مرکز شهر برویم؟

17 مورد از لاکچری ترین های دبی را بشناسید

شرایط زندگی در دبی

آشنایی با حقایق شوکه کننده دبی

برج خلیفه

برای بیان حقایق شوکه کننده دبی در تور دبی به سراغ یکی از بلند ترین برج های دنیا می رویم. در هتل برج خلیفه به مقدار ای طلا مصرف شده است که می توان بیش از 47 هزار بار تابلو معروف مونولیزا اثر لئوناردو داوینچی را با آن پوشش داد. طراحی داخلی برج خلیفه به گونه ای است که از 1790 متر مربع طلا 24 عیار استفاده شده است. این مقدار طلا بسیار بیشتر از ذخیره ارزی بعضی کشورهای دنیا می باشد.

جرثقیل ها، از حقایق شوکه کننده دبی

همانطور که گفتیم دبی در سراسر دنیا به خاطر آسمانخراش های بلندش معروف شده است. ارتفاع ساختمان ها به حدی است که احتیاج به جرثقیل های متعددی برای ساخت آنها وجود داشت. از این رو و بر اساس آمار اعلام شده بیش از 25 درصد از کل جرثقیل های ساختمانی دنیا حداقل برای یکبار در طول عمرشان در دبی بوده اند. این درحالی است که مقدار استفاده از جرثقیل ها در سیار شهر های بزرگ دنیا تنها 2 درصد بوده است. این اعداد نشان از مقدار و تعداد بالای ساختمان های بلند در دبی دارد و بیان می دارد که تعداد جرثقیل ها از حقایق شوکه کننده دبی می باشد.

جزیره نخل

دبی یکی از اقدامات شگفت انگیز و به عبارتی شاهکارهای معماری دنیا را در خود جای داده است. جزیره نخل در حقیقت یک جزیره واقعی نیست و ساخته دست انسان می باشد. این جزیره یکی از حقایق شوکه کننده دبی برای دنیایان است. بر اساس منابع رسمی، مقدار خاکی که برای ساخت این جزیره استفاده شده است به حدی می باشد که می تواند 2.5 برابر ساختمان امپایر استیت آمریکا را پر کند. در حقیقت برای ساخت این جزیره مصنوعی از بیش از 94 میلیون متر مربع شن استفاده شده است. جالب است بدانید که ساختمان امپایر استیت آمریکا تنها 37 میلیون متر مربع ظرفیت دارد.

خودرو پلیس از حقایق شوکه کننده دبی

اگر به دبی رفته باشید در می یابید که خودرو های پلیس این شهر همگی از لوکس ترین و مدل بالاترین خودرو های روز دنیا می باشند. در حقیقت نیروی پلیس شهر دبی به این علت از سوپر خودرو ها در این شهر استفاده می نماید که گردشگر ها را تحت تاثیر قرار دهد و به آنها نشان دهد که دبی شهری بسیار با کلاس بالا است. خودرو هایی که در نیرو پلیس دبی استفاده می شوند شامل فراری FF (500 هزار دلار)، لامبورگنی آونتادور (397 هزار دلار) و استون مارتین one-77 (1.79 میلیون دلار) می باشد.

این در حالی است که اگر هر کس بخواهد در دانشگاه نیویورک، که گران ترین دانشگاه دنیا است، تحصیل کند به ازای 4 سال 248 هزار دلار باید شهریه بپردازد. در واقع یکی دیگر از حقایق شوکه کننده دبی این است که هزینه نیرو پلیس دبی برای خودرو ها خود بیشتر از فرستادن یک دانشجو برای تحصیل به مدت 4 سال در یکی از برترین دانشگاه های دنیا است.

مهاجرین

بر اساس سرشماری های اجرا شده تنها حدود 15 درصد از جمعیت این شهر را مردم امارات متحده عربی تشکیل می دهند. از حقایق شوکه کننده دبی این است که 85 درصد مردم دبی افراد خارجی هستند که به این کشور مهاجرت کرده اند. بیشتر کارگران صدها آسمان خراش موجود در دبی هندی ها، بنگلادشی ها و پاکستانی هایی هستند که به امارات متحده عربی مهاجرت کرده اند. از این رو، مردم این سه کشور بیش از 50 درصد جمعیت دبی را تشکیل می دهند. اختلاف طبقاتی بین اماراتی های اصیل و مهاجرین در دبی بسیار شدید است. بسیاری از کارگران در شرایط وحشتناک کاری و اجتماعی در حال فعالیت و زندگی هستند حال آنکه مردم امارات عایدی های بسیار بالایی از حقوق شهروندی دریافت می کنند و تقریبا هیچ گونه کار خاصی نیز انجام نمی دهند.

مسابقه شتر سواری در دبی

مسابقه شتر سواری در تور دبی و در بین اهالی دبی ورزش محبوب و اصیل این شهر است. درست مانند فوتبال آمریکایی برای مردم آمریکا یا هاکی روی یخ برای کانادایی ها. به علت مقدار شتر ها تنها بچه ها قادر هستند در این مسابقه شرکت کنند. با این حال به علت خطرناک بودن این کار مردم دبی به بچه ها خود اجازه انجام این کار را نمی دادند و در عوض اقدام به وارد کردن کودک از کشورهای فقیر برای انجام مسابقه شتر سواری می کردند! پس از گزارش اینکار، بسیاری از سازمان ها و دولت ها در سراسر دنیا خواهان مقابله با این روش شدند.

در نتیجه دولت امارات متحده عربی برای اینکه نام دبی در دنیا مخدوش نگردد و نیز مردم سرگرمی مورد علاقه خود را از دست ندهد، تصمیم گرفت از روبات های کوچک به جای بچه ها استفاده نماید. اکنون روبات هایی در مقدار بچه ها در این کشور ساخته می گردد و برای مسابقه شتر سواری بکار گرفته می گردد. هزینه هر روبات نیز از 300 الی 10 هزار دلار متغییر است.

شهر کنترل هوا

دبی برای ساخت شهری که 2.25 برابر شهر موناکو در فرانسه است برنامه ریزی کرده است. هدف از ساخت این شهر کنترل آب و هوا و خنک نگه داشتن کل شهر است! در واقع یکی از بزرگترین حقایق شوکه کننده دبی این است که آها قصد دارند تمام شهر را همانند یک خانه کوچک خنک کنند! قبلا این کار در مقیاس کوچک تر در کشور های حاشیه خلیج فارس مانند قطر (ورزشگاه های فوتبال) و عربستان (مسجد النبی) اجرا شده بود ولی اینکه برای خنک کردن کل شهر اقدام کنند امری بی سابقه است.

آدرس پستی

یکی دیگر از شگفت انگیز ترین حقایق شوکه کننده دبی این است که تا همین اواخر در این شهر هیچ گونه کد پستی، آدرس پستی و یا چیزی شبیه به این وجود نداشت. علت این نیز معین است. با توجه به رشد انفجاری دبی هیچگاه امکان ایجاد سیستم استاندارد آدرس گذاری برای شهر آسمان خراش ها وجود نداشته است. به جای وجود خطوط آدرس در پاکت های نامه دبی بخشی تعبیه شده بود که فرستنده می توانست جهت بسته را ترسیم کند یا اقدام به نشانه گذاری نماید.

مثلا بنویسد: پس از عبور از مسجد سفید وارد اولین خیابان در سمت راست شو و نامه را به دروازه آبی رنگ تحویل بده! بله دبی شهری با این همه امکانات مختلف تا سال 2015 هیچگونه سیستم پستی معینی را به خود ندیده بود. در سال 2015، حاکم دبی اقدام به ایجاد سیستم مکانی کرد که شامل کد های 10 رقمی برای هر آدرس بود و از این طریق امکان ارسال نامه های مختلف به وسیله پست تسهیل شد.

منبع: دلتابان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1769

به "8 مورد از مهم ترین حقایق شوکه کننده دبی" امتیاز دهید

862 کاربر به "8 مورد از مهم ترین حقایق شوکه کننده دبی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از مهم ترین حقایق شوکه کننده دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید