چیز کیک ، طرز تهیه چیز کیک ساده و خوشمزه

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دسرها و شیرینی هایی که در نقاط مختلف دنیا تهیه می شوند بسیار گوناگون و متنوع هستند. غربی ها معمولاً بعد از صرف ناهار یا شام کمی شیرینی می خورند تا به هضم غذایشان کمک کند. برای مثال، آمریکایی ها انواع شیرینی، بستنی، پودینگ یا تارت میوه را به عنوان دسر میل می کنند. در این بین، چیز کیک یکی از دسرهای محبوب آمریکایی ها بوده و چیز کیک نیویورکی هم از ابداعات آن هاست. به جز آمریکا، طرز تهیه چیز کیک در نقاط مختلف دنیا نیز با تغییراتی همراه بوده است. البته دستور پخت چیز کیک ساده و کلاسیک در همه کشورها یکسان است و همچنان هم طرفداران خود را دارد.

چیز کیک ، طرز تهیه چیز کیک ساده و خوشمزه

بسیاری بر این عقیده هستند که چیز کیک؛ در واقع یک نوع پای است و نه یک کیک. البته خیلی مهم نیست که این دسر خوشمزه در کدام دسته قرار می گیرد، مهم این است که محبوبیت این شیرینی آنقدر زیاد بوده که برخی کشورها را بر آن داشته تا چیز کیک مخصوص و منحصر به خود را تهیه کنند. همین موضوع باعث شده که امروز شاهد ظهور انواع مختلفی از چیز کیک باشیم. در ادامه این مطلب، طرز تهیه چیز کیک ساده را برای شما در نظر گرفتیم.

طرز تهیه چیز کیک

مواد لازم برای تهیه چیز کیک:

  • تخم مرغ: 2 عدد
  • پنیر خامه ای: 500 گرم
  • بیسکویت: 200 گرم
  • خامه: 130 گرم
  • کره: 150 گرم
  • آب پرتقال: 1 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر: 150 گرم
  • وانیل: به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک:

  1. بیسکویت ها را در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که کاملا خرد و یکدست شوند، آن ها را مخلوط کنید.
  2. کره را ذوب کنید. به بیسکویت ها اضافه کنید و مواد را باهم مخلوط کنید تا بافت بیسکویتی نرمی به دست آید.
  3. سپس آب پرتقال را به مواد اضافه کنید. مواد را داخل قالب کمربندی بریزید. سطح آن را با پشت لیوان صاف کنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  4. تخم مرغ، شکر، وانیل و آبلیمو را داخل یک کاسه با هم مخلوط کنید. پنیر ویلی و خامه را اضافه کنید و با همزن خوب بزنید.
  5. مخلوط به دست آمده را روی بیسکویت آماده شده بریزید و به مدت یک ساعت در دمای 160 درجه سانتی گراد داخل فر قرار دهید.
  6. حالا چیز کیک را از فر خارج کنید. قبل از خارج کردن از قالب با چاقو کیک رو از قالب جدا کنید و به مدت 5 ساعت آن را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شده و خودش را بگیرد.

انواع چیز کیک

امروزه، تقریباً بیشتر کشور ها دستور پخت منحصر به فرد خود را برای تهیه چیز کیک بوجود آورده اند. با وجود اینکه دستور العمل تهیه چیز کیک ساده در همه جا یکسان است، مواد تشکیل دهنده چیز کیک هایی که در کشورهای مختلف بکار می رود، بسیار فرق دارد. به عنوان مثال، در آلمان، پنیر کاتیج ماده اصلی برای تهیه چیز کیک است. در ژاپن، از نشاسته ذرت و سفیده تخم مرغ، در ایتالیا از پنیر ریکوتا و در یونان از پنیر فتا استفاده می کنند. چیز کیکی که در شیکاگو درست می شود نیز حاوی خامه ترش است.

ارزش غذایی یک تکه چیز کیک ساده (حدود 125 گرم):

  • چربی کل: 28 گرم
  • کلسترول: 69 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 32 گرم
  • شکر: 27 گرم
  • پروتئین: 7 گرم
  • ویتامین آ: 13%
  • کلسیم: 6%
  • ویتامین دی: 5%
  • ویتامین ب 6: 5%

تاریخچه چیز کیک

تا سال 146 قبل از میلاد، کیک پنیر یا همان چیز کیک یک غذای کاملا یونانی و محبوب در یونان باستان بود. با فتح یونان از طریق امپراتوری روم، دستور پخت چیز کیک به دست رومی ها افتاد. رومی ها برای این چیز کیک یونانی نام لیبوم را در نظر گرفتند. همچنین، آن ها اغلب چیز کیک را به عنوان پیشکش در معابد برده و تقدیم خدایان می کردند. رومی ها اولین افرادی بودند که دستور پخت چیز کیک یونانی را کمی تغییر دادند و تخم مرغ، پنیر و خمیر را به آن اضافه کردند.

با گذشت زمان، محبوبیت چیز کیک همچنان رو به رشد بود و به آرامی در فرهنگ های مختلف اروپایی نفوذ کرد تا اینکه راه خود را به انگلستان رساند!

علاقه هنری هشتم به چیز کیک

هنری هشتم نخستین کتاب آشپزی را در سال 1545 منتشر کرد. جای تعجب نیست که دستور تهیه چیز کیک مورد علاقه خود را در کنار سایر غذاهایی که دوست داشت، برای انتشار در این کتاب آشپزی انتخاب کرد.

هنری هشتم به قناد دربارش دستور داده بود که برای تهیه چیز کیک، پنیر را داخل شیر به مدت 3 ساعت خیس کند، سپس پنیر را صاف کرده و با تخم مرغ، کره و شکر ترکیب کند. پس از آن، مواد را داخل خمیر چیز کیک ریخته و تا زمانی که قهوه ای طلایی شود، آن را بپزد. قرن ها بعد، این دستور پخت از اقیانوس اطلس عبور کرد و خود را به آمریکا رساند.

چیز کیک نیویورکی

در قرن 19 میلادی، آمریکایی ها تصمیم گرفتند که طبق سلیقه خود، تغییراتی در دستور العمل چیز کیک ایجاد کنند. آن ها با افزودن پنیر خامه ای به ترکیب چیز کیک توانستند بافت بسیار متراکم تر و خامه ای تری تولید کنند. این تغییر نو در شهرهای بزرگی مانند نیویورک به شدت رواج پیدا کرد. اضافه کردن پنیر خامه ای، تعریف دوباره ای به این دسر داد و سبک تازه ای از چیز کیک را بوجود آورد. از آن به بعد بود که این چیز کیک نو با عنوان چیز کیک نیویورکی شناخته شد.

پس از ورود چیز کیک به ایالات متحده، پنیر خامه ای یک افزودنی آمریکایی برای تهیه چیز کیک به شمار می رفت و از آن زمان بود که به یک ماده غذایی پرطرفدار در ایالات متحده تبدیل شده است. در سال 1872، یک دامدار نیویورکی در تلاش بود تا پنیری شبیه به پنیر فرانسوی Neufchatel (نوفشاتل) تولید کند. در عوض، او به طور اتفاقی فرآیندی را کشف کرد که منجر به ایجاد پنیر خامه ای شد. سه سال بعد، پنیر خامه ای را بسته بندی شده و با نام تجاری پنیر خامه ای فیلادلفیا در فروشگاه های محلی توزیع کرد.

چیز کیک کلاسیک نیویورکی به صورت ساده و بدون میوه، شکلات یا کارامل سرو می شود. این چیز کیک معروفیت، طعم و مزه بی نظیر خود را به زرده های تخم مرغ و پنیر خامه ای مدیون است. تا دهه 1900، نیویورکی ها عاشق این دسر بودند. تقریباً هر رستورانی در این شهر، نسخه ویژه خود را در منوی غذاهایش داشت. از آن زمان تا به امروز، نیویورکی ها به این دستور پخت می بالند و آن را به کشورهای دیگر هم برده اند.

نتیجه گیری

با توضیحات ارائه شده در مورد چیز کیک و بررسی طرز تهیه چیز کیک ساده امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1921

به "چیز کیک ، طرز تهیه چیز کیک ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیز کیک ، طرز تهیه چیز کیک ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید