طرز تهیه خمیر پاستا خانگی ساده و تمام فوت و فن های آن

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، امروز با طرز تهیه خمیر پاستا خانگی به سراغتان آمده ایم. پاستا یکی از خوشمزه ترین سوغاتی هایی است که از کشور ایتالیا و به مرور زمان وارد آشپزخانه کشورهای مختلف شده است و امروزه محبوبیت جهانی دارد. هرچند که در کشور خودمان همه انواع آن را با نام ماکارونی می شناسیم اما این غذای دوستداشتنی دنیای بزرگ و متنوعی دارد. می توان گفت که ویژگی مشخص نماینده خوشمزگی تمامی انواع پاستا، مرغوبیت خمیری است که از آن پاستا را درست می نمایند که حتی از سسی که پاستا را همراه با آن سرو می نمایند هم مهم تر است. آماده کردن خمیر پاستا فوت و فن های مخصوصی دارد. ما امروز این کار را با زبانی ساده برای شما شرح داده ایم تا بتوانید از این پس پاستای خود را در آشپزخانه خودتان آماده کنید.

طرز تهیه خمیر پاستا خانگی ساده و تمام فوت و فن های آن

شما می توانید با دنبال کردن طرز تهیه خمیر پاستا خانگی و انجام دادن تمامی مراحل و رعایت کردن نکات مربوط به آن به راحتی این خمیر را تهیه کنید و بلافاصله آن را بپزید یا خشک کنید و هروقت که لازم داشتید فورا آن را بپزید. از آن جایی که علاقه به این غذای خوشمزه سن و سالی نمی شناسد، پیشنهاد می کنیم که آن را با اعضای خانواده تان آماده کنید. بعلاوه ما طرز تهیه خمیر پاستا رنگی با استفاده از مواد کاملا طبیعی را برایتان نوشته ایم تا با تهیه آن ها بتوانید بچه ها را برای خوردن پاستا بیشتر وسوسه کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پاستا خانگی

  • تخم مرغ سه عدد
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • نمک دریایی نصف قاشق چای خوری
  • آرد معمولی دو پیمانه

طرز تهیه خمیر پاستا خانگی و تمام فوت و فن های آن

مرحله اول

اگر بخواهید یک پاستای بیکن یا پاستای مرغ و پنیر خوشمزه و تازه داشته باشید قدم اول تهیه خمیر پاستا آن است. برای آغاز ابتدا سه عدد تخم مرغ را داخل یک دستگاه غذاساز بریزید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را همراه با نصف قاشق چای خوری نمک دریایی اضفه کنید. دستگاه را روشن کنید تا مواد مخلوط شوند. دو پیمانه آرد معمولی را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. خمیر را از دستگاه غذاساز خارج کنید و روی سطح صافی که از پیش آردپاشی شده قرار دهید. خمیر را با دست ورز دهید تا بافت آن یکدست گردد. کمی روغن زیتون روی خمیر بمالید سپس روی آن را با محافظ مواد غذایی بپوشانید. خمیر پوشانده شده را کنار بگذارید تا حداقل 30 دقیقه در دمای اتاق بماند و استراحت کند.

مرحله دوم

پس از 30 دقیقه پوشش روی خمیر را بردارید و خمیر را از دستگاه مخصوص تهیه پاستا رد کنید تا نازک گردد. این کار را آنقدر تکرار کنید تا خمیر به ضخامت مورد نظرتان برسد. در صورت نداشتن دستگاه مخصوص پاستا می توانید از وردنه برای نازک کردن خمیر پاستا بهره ببرید. در این مرحله خمیر پاستا شما ممکن است دراز گردد پس برای سهولت کار بهتر است آن را به دو نیم تقسیم کنید و هر قسمت را به طور جداگانه از دستگاه عبور دهید. هنگامی که خمیر پاستا به ضخامت دلخواهتان رسید، روی خمیر را با کمی آرد بپوشانید و لایه های خمیر پاستا را روی هم قرار دهید و با چاقو به شکل و میزان دلخواه خودتان برش دهید.

مرحله سوم

خمیر پاستا برش داده شده را به صورت رشته ای روی گیره ای مناسب آویزان کنید و هر زمان که خواستید آن را در آب جوش ریخته و برای پنج دقیقه بجوشانید؛ سپس با مواد دلخواهتان ترکیب نموده و نوش جان کنید. توجه کنید که برای تهیه خمیر پاستا رنگی تنها کافی است پوره سبزیجات را به مواد اولیه خمیر پاستا اضافه کنید. طرز تهیه انواع پوره سبزیجات رنگی در همین صفحه برای شما قرار داده شده است.

فوت و فن های تهیه خمیر پاستا خانگی

  • برای نگهداری خمیر پاستا باید ابتدا آن را به خوبی خشک کنید. برای خشک کردن پاستا باید روی خمیر را به خوبی آردپاشی کنید سپس آن را برگردانید و سمت دیگر آن را آرد بپاشید و کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند(مدت زمان خشک شدن خمیر پاستا بسته به دما و رطوبت اتاق متغیر است). پس از این که پاستا خشک شد آن را داخل یک ظرف در دار که هوا داخل آن نفوذ نمی کند نگهداری کنید.
  • ممکن است که هنگام تهیه خمیر پاستا رنگی لازم باشد تا میزان بیشتری آرد اضافه کنید تا خمیر به خوبی سفت گردد.

طرز تهیه انواع پوره سبزیجات برای پاستا رنگی

مرحله اول - طرز تهیه پوره هویج نارنجی

برای تهیه پوره هویج ابتدا دو عدد هویج را خوب بشویید و پوست آن ها را بکنید. هویج ها را داخل قابلمه بریزید و روی آن ها را با آب بپوشانید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید. پس از این که آب به جوش آمد حرارت را کم کنید و بگذارید تا 20 دقیقه دیگر هویج ها بپزند. پس از این که هویج ها پخته شدند، آن ها را آبکش کنید. سپس داخل دستگاه غذاساز بریزید تا به حالت پوره دربیاید. برای تهیه خمیر پاستا نارنجی رنگ از این پوره بهره ببرید.

مرحله دوم - طرز تهیه پوره چغندر بنفش

یک عدد چغندر را با آب سرد بشویید و برگ های آن را جدا کنید و پوست آن را بکنید. چغندر را به تکه های کوچک تر خرد کنید. یک قابلمه میانه را از آب پر کنید و چغندرها را داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید. هنگامی که آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید تا چغندرها به خوبی بپزند و نرم شوند. حدود 10-15 دقیقه بعد آبکش کنید و با آب سرد چغندرها را بشویید. چغندرهای پخته شده را داخل غذاساز بریزید تا به حالت پوره دربیاید. از این پوره می توانید برای تهیه خمیر پاستا بنفش بهره ببرید.

مرحله سوم - طرز تهیه پوره سبزیجات سبز رنگ

100 گره برگ سبزیجاتی مانند ریحان، اسفناج، شاهی، کلم برگ و غیره را از ساقه آن ها جدا کنید و به مدت دو دقیقه برگ ها را زیر آب سرد بشویید. برگ ها را به مدت پنج دقیقه بخارپز کنید. سپس آبکش کنید و با آب سرد روی آن ها را بشویید. برگ ها را تا جایی که ممکن است خشک کنید تا هیچ گونه آب اضافی نداشته باشند. برگ های پخته شده را داخل غذاساز بریزید تا به مخلوط سبز یکدستی تبدیل گردد. از این پوره می توانید برای تهیه خمیر پاستا سبز رنگ بهره ببرید.

برای تهیه خمیر پاستا رنگی فقط کافیست که هر پوره ای که آماده نموده اید را داخل غذاساز بریزید. سپس تخم مرغ، نمک، روغن زیتون و آرد را اضافه کنید و بگذارید خوب مخلوط شوند تا خمیر به رنگ دلخواهتان حاصل گردد. پس از این که خمیر رنگی شکل گرفت آن را مطابق مراحل اول و دوم به ضخامت مورد نظرتان برسانید و برش بزنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1994

به "طرز تهیه خمیر پاستا خانگی ساده و تمام فوت و فن های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خمیر پاستا خانگی ساده و تمام فوت و فن های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید