آیا سیب را درست می خورید؟ ، این اشتباه را مرتکب نشوید!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران- تا به امروز این ضرب المثل را شنیده اید که خوردن یک سیب در روز شما را از پزشک دور نگه می دارد؟ سیب کالری و چربی کمی دارد و حاوی فیبر پرکننده ای است که می تواند به تثبیت قند خون، یاری به هضم و سیری طولانی مدت شما یاری کند و البته یک میان وعده کاملا قابل حمل است!

آیا سیب را درست می خورید؟ ، این اشتباه را مرتکب نشوید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از تودی، یک سیب میانه دارا: 95 کالری، 0.5 گرم پروتئین، 0 گرم چربی، 25 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر (16 درصد ارزش روزانه)، 8 میلی گرم ویتامین (11 درصد ارزش روزانه) است. بیشتر ترکیبات موجود در سیب (ترکیبات گیاهی) هستند.

فواید سیب برای سلامتی

ضرب المثل قدیمی درباره این که یک سیب در روز پادزهر همه چیز است ممکن است اعتبار داشته باشد. تحقیقات اجرا شده بر روی سیب به فواید آن برای سلامت قلب، دیابت، سرطان، سلامت روده، کاهش وزن و التهاب اشاره دارند. سیب ها سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین ث و دارای کالری کمی هستند.

نتیجه تحقیقی تازه اجرا شده نشان می دهد که سیب ارزش دارویی دارد. در آن تحقیق به خواص محافظتی خوردن سیب برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن مختلف اشاره شده است. نتیجه آنالیز چهل ارزیابی نشان داد که خوردن سیب با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. نویسندگان مقاله مرتبط با آن آنالیز معتقدند که پلی فنول های موجود در سیب عنوان آنتی اکسیدان عمل می نمایند که ممکن است از تکثیر و رشد تومور جلوگیری کند.

بعضی از تاثیرگذارترین تحقیقات در خصوص فواید سیب برای سلامت قلب است. یک کارآزمایی تصادفی سازی و کنترل شده تازه که نتایج آن در مجله امریکایی تغذیه بالینی منتشر شده به آنالیز تاثیر خوردن یک سیب در روز بر نشانگر های زیستی التهابی مرتبط با بیماری های قلبی عروقی در جمعیت چاق پرداخت. محققان دریافتند که صرفا خوردن یک سیب در روز به مدت شش هفته ممکن است التهاب مرتط با چاقی را که معمولا با بیماری های قلبی و عروقی مرتبط است حتی بدون کاهش وزن فرد کاهش دهد.

علاوه بر این، دومین کارآزمایی تصادفی سازی شده کنترل شده که نتیجه آن در مجله امریکایی تغذیه بالینی منتشر شده نشان داد که خوردن دو سیب در روز به مدت هشت هفته کلسترول خون را در بزرگسالان مبتلا به کلسترول بالا کاهش می دهد. محققان بار دیگر علت این موضوع را به پلی فنول های موجود در میوه نسبت دادند.

نکته دیگر آن که پلی فنول در سلامت روده نقش دارد. تحقیقات اجرا شده بر روی پلی فنول های موجود در سیب نشان می دهد که می توانند نقش مثبتی در فعالیت میکروبی روده داشته باشند، اما تحقیقات بیش تری در این باره مورد احتیاج است.

علاوه بر پلی فنول ها فیبر موجود در سیب عامل تاثیرگذار دیگری در سلامتی فرد است. خوردن فیبر کافی می تواند برای متعادل کردن سطح قند خون، مدیریت سیری و یاری به هضم عالی مفید باشد. داده های یک آنالیز تحقیقاتی یه نشان داد که خوردن سیب با کاهش وزن نیز مرتبط است.

آیا خوردن سیب اشکالاتی دارد؟

سیب حاوی قند های طبیعی عمدتا فروکتوز، ساکارز و گلوکز است. یک سیب میانه 6 گرم فروکتوز، 2 گرم ساکارز و 2 گرم گلوکز دارد. بسیاری از افراد ممکن است ندانند که فروکتوز موجود در سیب ممکن است برای کسانی که دچار عدم تحمل فروکتوز هستند مسائلی ایجاد کند. از آنجایی که سیب حاوی کربوهیدرات های خاصی به نام FODMAPS است که فیبر های قابل تخمیر هستند که باعث مسائل گوارشی می شوند بعضی از افراد ممکن است پس از خوردن سیب دچار نفخ یا درد شکم شوند. این مسائل گوارشی برای همه افراد صدق نمی نماید. بنابراین، بسیاری از مردم با اضافه کردن سیب به رژیم غذایی خود کاملا خوب عمل می نمایند.

3 حقیقت جالب در خصوص سیب

فراتر از مشخصات مواد مغذی چشمگیر چند علت جالب دیگر برای خوردن سیب وجود دارد.

1- بیش از 7500 گونه سیب در سراسر دنیا رشد می نمایند

7500 نوع سیب در سراسر دنیا رشد می نماید و این دومین میوه پرمصرف پس از موز است. تنها 2500 گونه سیب در ایالات متحده رشد می نماید. Gala، Fuji، Red Delicious، Granny Smith، Honeycrisp، McIntosh و Pink Lady بعضی از رایج ترین گونه های سیب در ایالات متحده هستند.

2- فیبر در پوست سیب است

علتی وجود دارد که پوست سیب قدری سفت است. بخش عمده فیبر موجود در آن میوه در پوست قرار گرفته است. یک سیب میانه با پوست دارای 4 گرم فیبر است، اما اگر پوست سیب را بِکَنید فیبر به 2 گرم کاهش خواهد یافت. تحقیقات نشان می دهند خواص آنتی اکسیدانی مفید سیب از پوست سرچشمه می گیرد. به عبارت دیگر، بهتر است سیب های خود را به طور کامل میل کنید. پوست آن را دست نخورده بگذارید مگر آن که واقعا برای دستور پختی مانند پای سیب احتیاج به پاک کردن آن داشته باشید.

3- سیب حاوی پکتین است که جایگزین گیاهی برای ژلاتین محسوب می گردد

فیبر محلول در سیب پکتین نام دارد. این نوع فیبر نشاسته ای است که در دیواره سلولی بعضی میوه ها و سبزیجات یافت می گردد و پس از استخراج از گیاه به صورت مایع یا پودر به فروش می رسد. پکتین به عنوان یک غلیظ نماینده طبیعی برای ژله یا مربا مورد استفاده قرار می گیرد بخصوص در خصوص میوه هایی مانند انواع توت ها که پکتین بالایی دارند. از آنجایی که پکتین از گیاهان می آید یک جایگزین گیاهی برای ژلاتین است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2126

به "آیا سیب را درست می خورید؟ ، این اشتباه را مرتکب نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سیب را درست می خورید؟ ، این اشتباه را مرتکب نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید