کپسول نوروتک و موارد استفاده آن

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، کپسول نوروتک (Neurotec) در درمان نوروپاتی دیابتی و نورالژی (دردهای با منشا عصبی) کاربرد دارد. این دارو از عضاره گیاهی ساخته شده و با خاصیت آنتی اکسیدان قوی که دارد التهاب را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. مسائل گوارشی، واکنش های حساسیتی و بثورات جلدی بعضی از عوارض مصرف داروی نوروتک است.

کپسول نوروتک و موارد استفاده آن

خبرنگاران | سرویس سلامت - دیابت از بیماری هایی است که اگر به موقع درمانی برای آن صورت نگیرد، می تواند زمینه های بروز مسائل جدی تری را برای فرد ایجاد کند. یکی از مسائلی که شایع بوده و در اثر دیابت به وجود می آید نوروپاتی است. در این بیماری اعصاب حسی و حرکتی دچار اختلال شده و همین موضوع باعث ایجاد درد و ناراحتی در شخص می گردد. اگرچه بیماران مبتلا به نوروپاتی علائم مشابهی ندارند اما ممکن است خارش، بی حسی و احساس غیرمعمول، ضعف و دردهای سوزاننده را تجربه نمایند. اگر اعصاب حرکتی درگیر شده باشد بیمار دیگر قادر به انجام اعمال حرکتی خود نخواهد بود. در این شرایط بیمار در راه رفتن و یا برداشتن اجسام با دست مشکل پیدا می نماید. بعضی بیماران با دردهای شدید دست و پنجه نرم می نمایند که در این صورت باید حتما درمان های سریعی برای آن ها پیش گرفت.

علاوه بر دیابت بعضی از بیماری های دیگر مثل ایدز یا آرتریت روماتوئید هم در ایجاد نوروپاتی موثر هستند. اگر درمان ویژه ای در دسترس نباشد درد حاصل از نوروپاتی معمولا به وسیله داروها قابل کنترل است. بعضی از داروها مثل استامینوفن، ایبوپروفن یا آسپرین برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از این بیماری به کار می رود. کپسول نوروتک هم یکی از این داروهاست که در ادامه قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

کپسول نوروتک چیست؟

کپسول نوروتک (Neurotec) در درمان نوروپاتی دیابتی و نورالژی (دردهای با منشا عصبی) کاربرد دارد. این دارو خاصیت آنتی اکسیدان قوی داشته و التهاب را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. در ساخت این کپسول اسید آسکوربیک، فلاونوئید، بتا کاروتن، کلروژنیک اسید، عصاره گیاهان تانسی، گزنه و نسترن استفاده شده است.

نوروتک به شکل کپسول های 500 میلی گرم ژلاتینی در دسترس است.

نام های تجاری، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

نام های تجاری Rosa Canina
موارد مصرف درمان نوروپاتی
عوارض مسائل گوارشی، واکنش های حساسیتی نظیر خارش و بثورات جلدی
تداخل دارویی در این رابطه با پزشک مشورت کنید

مقدار و نحوه مصرف کپسول نوروتک

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک معین گردد. به طور معمول روزانه دو عدد کپسول نوروتک هر 12 ساعت یک بار به همراه یک لیوان آب و حدودا یک ساعت بعد از غذا مصرف می گردد. این برنامه دارویی مععمولا تا سه ماه به طول می انجامد.

نکاتی که در رابطه با مصرف این دارو باید بدانید

  1. در صورتیکه با مصرف این دارو دچار هر نوع حساسیت دارویی شدید مصرف آن را قطع کرده و با پزشک تماس بگیرید.
  2. فهرست کلیه داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است مصرف بعضی داروها با داروی نوروتک اختلال داشته باشد.
  3. مصرف کپسول نوروتک در نوزادان و بچه ها ممنوع می باشد.
  4. اگر در دوران بارداری یا شیردهی به سر می برید این دارو را مصرف نکنید.
  5. چنانچه مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کردید، به محض به یاد آوردن دارو را استعمال کنید مگر آن که تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد.هیچ گاه برای جبران دوز قبلی، دارو را به میزان دو برابر مصرف نکنید.
  6. توصیه می گردد حتی در صورت مشاهده علائم بهبودی دوره درمان را کامل کنید.
  7. عوارض جانبی این دارو در افراد شیوع ندارد اما ممکن است واکنش های حساسیتی به گیاهان موجود در دارو در بعضی افراد دیده گردد.

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم در صورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله خبرنگاران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: 1mg.com

منبع: setare.com
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1315

به "کپسول نوروتک و موارد استفاده آن" امتیاز دهید

3 کاربر به "کپسول نوروتک و موارد استفاده آن" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپسول نوروتک و موارد استفاده آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید