پیغام گوترش؛ دختران نماینده های قدرتمند تحول

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیای به مناسبت روز جهانی دختر، دختران را نماینده های قدرتمندی برای تحول خواند که هیچ چیز نباید مشارکت آنان در تمامی عرصه های زندگی را محدود کند.

پیغام گوترش؛ دختران نماینده های قدرتمند تحول

به گزارش روز آدینه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد- تهران، آنتونیو گوترش در این پیغام که به مناسبت روز 11 اکتبر 2019 برابر با 19 مهر منتشر شد، آورده است: در حال حاضر بیش از یک میلیارد دختر که زیر 18 سال سن دارند آماده می شوند تا مسئولیت های خود را در آینده برعهده بگیرند. آنان هر روز کلیشه های رفتاری را به چالش می کشند و محدودیت ها را زیر پا می گذارند.

دختران جنبش هایی را برای مقابله بامسائلی همچون ازدواج بچه ها، نابرابری تحصیلات، خشونت و بحران اقلیمی را سازماندهی و رهبری می نمایند. همانطور که موضوع انتخاب شده سال جاری برای این روز جهانی تاکید می نماید، دختران ثابت می نمایند که شکست ناپذیر و مبتکر هستند.

گوترش در این پیغام اضافه نمود: در این روز جهانی، موفقیت هایی را جشن می گیریم که از طریق زنان، برای زنان و همراه زنان از زمان ا تخاذ اعلامیه پکن و چارچوب اقدام به عنوان برنامه سیاست گذاری جامعی برای توانمند سازی زنان و دختران به دست آورده ایم. ظرف نزدیک به 25 سال، شاهد آن هستیم که دختران بیشتری در مدارس حضور پیدا می نمایند و تحصیلات خود را به انتها می رسانند، تعداد کمتری از آنان ازدواج زود هنگام می نمایند یا در حالی که هنوز خودشان کودک هستند، مادر می شوند و تعداد بیشتری مهارت هایی را می آموزند که به آنان برای فزونی داشتن در محل کار احتیاج دارند.

وی در ادامه پیغام آورده است: دیگر برای دختران پذیرفتنی نیست که مجبور باشند رویاهای خود را محدود نمایند و یا باور نمایند که آنان اصلا دست یافتنی نیستند. اما هنوز بسیاری از آنان در تنگنای هنجارهای جنسیتی آسیب زایی قرار دارند که هر آنچه را انجام می دهند، تحت تاثیر قر ار می دهد.

آیا و باید با چه کسی و چه زمانی ازدواج نمایند، آیا می توانند در مدرسه حضور پیدا نمایند و تحصیلات خود را به انتها برسانند، دسترسی به خدمات پزشکی و کسب درآمد و امرار معاش کردن و بسیاری موارد دیگر.

دو میلیون از زنان و دختران در معرض ختنه زنانه قرار دارند. از هر چهار قربانی قاچاق انسان، سه نفر زن و دختر هستند و مخاصمات نظامی میلیون ها نفر از آنان را در خشنونت، بلاتکلیفی و نومیدی گرفتار نموده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیغام تاکید نمود: برای اطمینان حاصل کردن از اینکه تمامی دختران می توانند استعدادها و شایستگی های خود را شناسایی نمایند، به تلاش های همه جانبه و سرمایه گذاری بر سلامتی، امنیت و مهارت های مورد احتیاج قرن بیست و یکم احتیاج داریم. هرسال از تحصیلات متوسطه که یک دختر می گذراند، توان کسب قدرت او را تا 25 درصد افزایش می دهد.

اگرتمامی دختران و پسران تحصیلات متوسطه را به انتها برسانند، 420 میلیون انسان می توانند از فقر نجات پیدا نمایند و مزایای این اتفاق در میان نسل ها آشکار می گردد.

وی در ادامه این پیغام اضافه نمود: باید از حقوق و فرصت اظهار نظر و تاثیرگذاری برابر دختران در خانواده ها، جوامع و ملت های خود حمایت کنیم. دختران می توانند نماینده قدرتمندی برای تحول باشند و هیچ چیز نباید مشارکت آنان در تمام عرصه های زندگی را محدود کند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 372

به "پیغام گوترش؛ دختران نماینده های قدرتمند تحول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام گوترش؛ دختران نماینده های قدرتمند تحول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید