واکنش تند آنکارا به نقدها فرانسه علیه سیاست های ترکیه در لیبی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات پاریس راجع به تحولات لیبی گفت که فرانسه مانند حضورش در سوریه به دنبال کار سیاه است.

واکنش تند آنکارا به نقدها فرانسه علیه سیاست های ترکیه در لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات فرانسه درباره تحولات لیبی گفت: فعالیت های ترکیه در لیبی مشروع است، ولی فرانسه مانند حضورش در سوریه به دنبال کار سیاه است و پیمانکاری فرعی بعضی کشورها را برعهده دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: اظهارات اخیر مقامات فرانسه در ارتباط با موضع آنکارا در قبال لیبی، نشانگر سیاست تاریک و بدون توضیح پاریس علیه لیبی است.

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه حمایت فرانسه از خلیفه حفتر، باعث تشدید بحران لیبی می گردد، گفت: حمایت دولت فرانسه از حفتر باعث تداوم روش های نظامی توسط وی شده و مسائل مردم لیبی را افزایش داده است. بزرگترین مانع برقراری صلح و ثبات در لیبی، حمایت فرانسه و بعضی کشورها از ساختار های غیرقانونی برخلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در این کشور است.

ترکیه بنا به درخواست دولتی که از سوی سازمان ملل و جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده است، در لیبی حضور دارد. درحالی که ترکیه در کنار دولت مشروع است، فرانسه از یک شخص کودتاگر حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 923

به "واکنش تند آنکارا به نقدها فرانسه علیه سیاست های ترکیه در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند آنکارا به نقدها فرانسه علیه سیاست های ترکیه در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید