نظر ایران درباره گزینه های تصدی مدیرکلی آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، غریب آبادی درباره اینکه تهران از کدام یک از گزینه های تصدی مدیرکلی آژانس انرژی اتمی حمایت می نماید، گفت: مدیرکل باید مستقل، حرفه ای و بیطرف باشد و اگر فرد انتخاب شده، دارای این ویژگی ها باشد از همکاری ایران هم برخوردار می گردد.

نظر ایران درباره گزینه های تصدی مدیرکلی آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و همچنین در آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی بعد از نشست شورای حکام در خصوص برجام، در پاسخ به این سوال که ایران از کدام کاندیدا برای تصدی مدیرکلی آژانس حمایت خواهد نمود، گفت: ایران، عضو شورای حکام نیست، اما کشور مهمی در آژانس بین المللی انرژی اتمی محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: برجام در دستورکار نشست های شورای حکام است و حجم وسیعی از بازرسی های آژانس، از ایران انجام می گردد. مدیرکل آژانس باید مستقل، حرفه ای و بی طرف باشد. چنانچه فردی که به این سمت انتخاب می گردد، دارای این سه ویژگی باشد، از همکاری ایران نیز برخوردار خواهد بود.

لازم به ذکر است غریب آبادی امروز در سخنرانی در نشست شورای حکام ضمن تاکید بر همکاری نزدیک ایران و آژانس، در خصوص بعضی کوشش ها در جهت تخریب این همکاری سازنده، هشدار داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 259

به "نظر ایران درباره گزینه های تصدی مدیرکلی آژانس بین المللی انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر ایران درباره گزینه های تصدی مدیرکلی آژانس بین المللی انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید