تور ارزان مالزی: مالزی نسبت به توافق تسلیحاتی استرالیا با آمریکا ابراز نگرانی کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مالزی نسبت به معاهده تازه آمریکا، انگلیس و استرالیا در زمینه تسلیحات و زیردریایی هسته ای به شدت اعتراض کرد.

تور ارزان مالزی: مالزی نسبت به توافق تسلیحاتی استرالیا با آمریکا ابراز نگرانی کرد

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

مالزی این توافق را باعث شروع رقابت تسلیحاتی در منطقه هند و اقیانوس آرام اسم نموده است.

در این ارتباط هم دفتر نخست وزیری مالزی با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: این معاهده باعث رفتاری تهاجمی تر دیگر قدرت ها در منطقه بویژه در دریای چین جنوبی خواهد شد.

مالزی به اسم کشور عضو آسه آن بر حفظ صلح، آزادی و بی طرفی در منطقه و میان اعضای این سازمان تاکید نموده است.

سران سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا شامگاه چهارشنبه با امضای یک توافقنامه همکاری سه جانبه از شروع برنامه ساخت زیردریایی با سوخت هسته ای برای استرالیا خبر دادند.

در همین ارتباط، شماری از وزرای کابینه استرالیا از جمله اسکات موریسون نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه در یک بیانیه مشترک اعلام نمودند که پیگیری فناوری زیردریایی با سوخت هسته ای به معنای آن است که استرالیا دیگر به برنامه ساخت زیردریایی متعارف از رده تهاجمی با شرکت گروه نیروی دریایی [فرانسه] ادامه نخواهد داد. طبق این بیانیه، تغییرات سریع در حوزه امنیت منطقه ای، زیردریایی های متعارف را برای برطرف نیازهای عملیاتی استرالیا در دهه های پیش رو نامناسب می سازد.

دولت استرالیا در بخشی دیگر از این بیانیه ابراز امیدواری کرد که همکاری نزدیک و مثبت با فرانسه ادامه یابد.

در مقابل، وزارت خارجه فرانسه هم فسخ قرارداد مزبور از سوی دولت استرالیا را اقدامی تأسف بار خواند که با روح همکاری دوجانبه فرانسه- استرالیا همخوانی ندارد.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه هم در اعتراض به این اقدام کانبرا گفت: مثل این بود که از پشت خنجر بزنید. ما بر پایه صداقت با استرالیا رابطه برقرار نموده ایم، حال آنکه این اعتماد خدشه دار شده است. من امروز از پایان یافتن این توافق عصبانی هستم.

وی بعلاوه گفت که از استرالیا و آمریکا بابت این اقدام شرح خواهد خواست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1655

به "تور ارزان مالزی: مالزی نسبت به توافق تسلیحاتی استرالیا با آمریکا ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: مالزی نسبت به توافق تسلیحاتی استرالیا با آمریکا ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید