فرش ماشینی ایران بالاتر از رقبای اروپایی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس اتاق کاشان گفت: فرش ایرانی، میراثی است که با فراز و فرودهای متعدد و تجارب فراوان به دست صنعتگران ما رسیده تا در حال حاضر بتوانیم بگوییم رتبه نخست صادرات صنایع نساجی کشور هستیم و در عرصه جهانی جایگاهی داریم.

فرش ماشینی ایران بالاتر از رقبای اروپایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

محمود تولایی در حاشیه افتتاحیه از نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان، با بیان اینکه ثمره امروز نتیجه فداکاری بسیاری از افراد فعال در حوزه صنعت فرش ماشینی اضافه نمود: فرش ماشینی کاشان با فراوری محصولات باکیفیت توانسته است نام ایران را به رخ جهانیان بکشاند به طوری که فراوریکنندگان فرش ماشینی حتی یک گام جلوتر از رقیبان اروپایی قرار دارند.

او ضمن تأکید بر همت هرچه بیشتر مسئولان در ساخت و بهره برداری نمایشگاه بین المللی کاشان توضیح داد: منطقه کاشان علاوه بر صنعت فرش در حوزه های دیگر همچون فولاد، چینی آلات و غیره حرفی برای گفتن دارد به نحوی که در حوزه فولاد توانستیم به خوبی صادرات داشته باشیم.

تولایی یادآور شد: باوجود رشد صادرات فرش ماشینی، فولاد شاگرد اول صادرات است و پس از فولاد مبارکه بزرگ ترین فراوریکننده فولاد کشور به شمار می رود و 10 درصد میلگرد کشور را فراوری می نماید.

70 درصد سرمایه گذاری صنعت فرش کشور در کاشان است

پیروز، مدیرکل اداره صمت استان اصفهان نیز ضمن تأکید بر لزوم ایجاد شرکت مدیریت بازرگانی در حوزه فرش کاشان گفت: 70 درصد سرمایه گذاری صنعت فرش کشور در کاشان است.

او ضمن تشکر از زحمات عوامل برپایی این نمایشگاه گفت: امیدواریم تا مجوز برپایی نمایشگاه بین المللی فرش در کاشان را اخذ کنیم و سال آینده شاهد برپایی این نمایشگاه در سطح بین المللی باشیم.

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری از ایجاد شرایط برای ساخت و بهره برداری نمایشگاه بین المللی کاشان اضافه نمود: در کل کشور بیش از یک هزار و هفت پروانه بهره برداری واحد فراوریی فرش ماشینی داریم که از این میزان 803 پروانه به استان اصفهان تعلق دارد که از این میزان 76 درصد پروانه ها به کاشان و آران و بیدگل تعلق دارد.

مدیرکل اداره صمت استان اصفهان با بیان اینکه بیش از سه چهارم فرش فراوری شده کشور در کاشان فراوری می گردد، ابراز داشت: 70 درصد سرمایه گذاری اجرا شده در صنعت فرش در منطقه کاشان و آران و بیدگل صورت پذیرفته است و 61 درصد اشتغال فرش ماشینی کشور نیز در این منطقه رقم خورده است.

او ضمن اشاره به وجود کارگروه برطرف موانع فراوری در شهرستان کاشان گفت: برای برطرف مسائل واحدهای فراوریی این کارگروه در شهرستان کاشان ایجاد شده است و با پیگیری های وزارت صمت نیز سعی می گردد تا مسائل فراوریکنندگان به بهترین نتیجه منتهی گردد.

پیروز با بیان اینکه 8 شرکت مدیریت صادرات در استان اصفهان فعال هستند، توضیح داد: امید است با توجه به پتانسیل های منطقه کاشان شرکت مدیریت صادرات ویژه فرش ماشینی در این منطقه ایجاد گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 512

به "فرش ماشینی ایران بالاتر از رقبای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش ماشینی ایران بالاتر از رقبای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید