فراخوان جمع سپاری طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان نمود که در طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه با دعوت از کارشناسان دستگاه های اجرایی و تخصصی از طریق سامانه هم اندیشی از مشارکت های فکری و ایده ها در تصحیح و تکمیل این طرح استفاده می کند.

فراخوان جمع سپاری طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دبیرخانه در نظر دارد علاوه بر تلاش های پیشین دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه با دعوت از کارشناسان دستگاه های اجرایی و تخصصی، حلقه های میانی، کانون های تفکر و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و عموم مردم، از طریق سامانه هم اندیشی از مشارکت های فکری و ایده های آنان در تصحیح و تکمیل این طرح استفاده کند.

پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور در نخستین دیدار با هیئت دولت سیزدهم، به تاریخ 6 شهریورماه 1400، دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، به منظور ارائه طرح بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه تشکیل شد.

این دبیرخانه بهره گیری از سازوکار مشارکتی و تجمیع نظرات طیف وسیعی از نخبگان و صاحب نظران را خط مشی اصلی خود قرار داد. لذا از مسیرهای مختلف اقدام به تأمین محتوا از میان نظرات مردمی با فراخوان عمومی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نخبگان استانی، دستگاه های رسمی کشور، متخصصان و اهالی فرهنگ و رسانه، کتاب ها، مقالات و پژوهش ها و انتها رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی کرد. به جهت تسهیل اخذ نظرها و مشارکت، محورهایی نیز تعریف و منتشر شد.

در گام بعد، محتوای تأمین شده، مورد تحلیل و نظام مندسازی ذیل محورهای اعلامی قرار گرفت. تا به امروز با اخذ نظر حدود 900 نفر از اهالی علم، فرهنگ و رسانه، بیش از 1,900 گزاره راهبردی استخراج شده است. با بررسی این گزاره ها، در گام نخست پیش نویس بخش اول این طرح تهیه و منتشر شده است.

ضرورت تکمیل محورهای با مشارکت کم و اهمیت نقد و بررسی نظرات قبلی، دبیرخانه را بر آن داشت که محتوای گردآوری شده را در سامانه ای به اشتراک بگذارد. از این رو از فرهیختگان، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی دعوت می شود تا با مراجعه به سامانه هم اندیشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به نشانی https://hamandishi.sccr.ir به بررسی، ارزیابی و نقد نظرهای قبلی و ارائه دیدگاه های خود بپردازند.

توسعه مشارکت در جمع سپاری، علاوه بر اصلاح و تکمیل این طرح مهم، مشوق مدیران و مسئولان جهت ارجاع موضوعات بعدی حائز اهمیت به فرآیند هم اندیشی ملی نیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1877

به "فراخوان جمع سپاری طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان جمع سپاری طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید