ناگفته های جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، روسیه، برای جام جهانی 2018 فقط استادیوم نساخته است، این کشور تقریباً همه زیرسازی های شهری را تعویض نموده حتی به وزیر ورزش سابق خودش زبان انگلیسی یاد داده است.

ناگفته های جام جهانی 2018 روسیه

برای اولین بار در تاریخ، روسیه توانسته است میزبانی جام دنیای 2018 را کسب کند و از هشت سال گذشته تا به امروز، با دقت هرچه تمام زیرساخت های لازم برای برگزاری این گردهمایی ورزشی فراهم نموده است. استادیوم های بزرگ و زمین های سبز فقط ویترینی از آنچه که روسیه در طول این سال ها انجام داده، است. پشت پرده این استادیوم ها، سیاست گذاری و اقدامات مهم تری وجود دارد که به بعضی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

استادیوم ساخته شده روی مرداب

در شهر کالینینگراد، یکی از شهرهای میزبان جام دنیای 2018، مسئولین برگزاری تصمیم گرفتند که در جزیره ای میان دو رودخانه در قلب شهر، استادیوم چهل و پنج هزارنفری احداث نمایند. این ایده در ابتدا، به نظر بد نبود، تنها مسئله ای که مهندسان را به چالش می کشید وجود یک مرداب عمیق پنجاه متری بود. شهر کالینینگراد، پس از جنگ دنیای دوم از آلمان گرفته شد و جزئی از خاک روسیه شده است. فرایند خشک کردن این مرداب به سادگی نقشه های اولیه پیش نرفت و فرایند بازگشت آب به مرداب قطع نشد. راه حلی که مهندسان برای ساختن این استادیوم ارائه کردند، فرو کردن تعداد بیست و پنج هزار شمع در زیرسازی این بنا و کاهش تعداد تماشاچیان به سی و پنج هزار نفر بود. این استادیوم اکنون، آماده استفاده است و میزبان پنج مسابقه در طول جام دنیای خواهد بود.

بلاخره وزیر سابق ورزش روسیه، انگلیسی یاد گرفت

ویلیام موتکو، وزیر ورزش روسیه، در سال 2010 و مراسم اعطای میزبانی جام دنیای 2018 به روسیه، پس از بیان جمله از صمیم قلب می گویم آغاز به انگلیسی صحبت کردن با لهجه غلیظ روسی کرد. موتکو در حال حاضر به عنوان معاون وزیر ورزش روسیه است. بعد از سخنرانی موتکو در سال 2010، حاشیه های زیادی برای او درست شد، وبلاگ نویسان روسی، عکس هایی از نوشته هایی به زبان سیریلیک در اینترنت پخش کردند که نشان می داد، دستیاران موتکو برای پوشاندن ضعف زبان او، لغات انگلیسی را به صورت هجی وار برایش نوشته بودند.

این تجربه تلخ موتکو باعث شده است که او زبان انگلیسی خودش را هر سال تقویت کند. موتکو باز هم در سال 2015 حاشیه ساز شد و در سخنرانی خودش در خصوص استادیوم های تازه روسیه، عبارت های روسی و انگلیسی درهمی استفاده کرد. ولادیمیر پوتین در اقدامی خنده دار برای جشن تولد او در سال 2015 کتاب آموزش زبان انگلیسی هدیه داد. دو سال بعد در سال 2017 او بیان کرد که به زبان انگلیسی مسلط شده و اکنون مشغول فراگیری زبان اسپانیایی است.

تخریب هزاران کیوسک خیابانی

روسیه برای زیباسازی شهرهای میزبان جام دنیای از هیچ کاری دریغ ننموده است. روسیه در یک اقدام عجیب، هزاران کیوسک خیابانی، ایستگاه اتوبوس و فروشگاه های بین شهری که زیبایی بصری استادیوم ها را نابود می کردند، تخریب نموده است. در یکی از شهرهای میزبان، پنجاه خانه قدیمی با خاک یکسان شدند و به جای آن پارک ساخته شده است. بعلاوه در مسکو، مردم شب هایی که شهرداری اقدام به تخریب کیوسک ها اقدام می کرد، شب های بولدوزری می گفتند. در روسیه مدرن که خودش را برای جام دنیای 2018 آماده نموده است، کمتر ساختمان و کیوسک قدیمی سرپا مانده ای را می توانید پیدا کنید.

استادیوم زنیت آرنا (Zenit Arena) تکمیل شد

پروژه ای که با شعار هیچ وقت تسلیم نشو کار خودش را در طول نه سال به انتها رساند. شهر سن پترزبورگ میزبان یکی از بزرگ ترین و مجهزترین استادیوم های دنیا است، استادیوم زنیت آرنا که بیشتر کسانی که پیگیر ساخت و ساز این مجموعه بزرگ ورزشی بودند، گمان می کردند که هیچ وقت این استادیوم برای جام دنیای 2018 آماده نخواهد شد. اما سازندگان استادیوم زمان افتتاح را کمی جابجا کردند. آن ها زودتر از موعد استادیوم را افتتاح کردند. شایعه های زیای پیرامون ساختن این استادیوم در طول نه سال گذشته در تلویزیون و اینترنت پخش شده است؛ از جمله آن ها، ساخت و ساز غیرمجاز زیر این استادیوم بود. هزینه ای که برای ساختن استادیوم شد، شش برابر بیشتر از اندازه تخمین زده شده بود. 750 میلیارد لار که برابر هزینه ساخت استادیومی همچون ومبلی لندن است.

مسکو بازسازی شد

مردم مسکو در طول هفت سال گذشته روزی را بدون صدای مته و دستگاه های حفاری و ساختمان سازی نگذرانده اند. نزدیک به 119 خیابان در مسکو از نو زیرسازی و آسفالت ریزی شدند؛ بعلاوه خطوط مترو تازه احداث شد. بیش از پنج هزار ساختمان قدیمی در مسکو با خاک یکسان شدند و به جای آن ها ساختمان های تازه و مدرن سر به فلک کشیدند. بیشترین کار روی خیابان های اطراف کاخ کرملین انجام شده است تا این جاذبه گردشگری مسکو بیش از قبل در چشم دیگران زیباتر دیده گردد. مردم مسکو معتقد هستند کسی که مدتی را در مسکو نبوده، هنگام بازگشت به شهر، شاید گم گردد یا گمان کند به شهر دیگری آمده است. با وجود اینکه زندگی مردم مسکو در طول سال های اخیر جهنم شده بود، اما آن ها از این پیشرفت به شدت استقبال نموده اند و نتیجه آن را باعث آرامش روحی خودشان می دانند.

کارخانه ها از کار ایستادند

شهرهای میزبان جام دنیای در طول برگزاری این مسابقات، امن ترین و پاک ترین شهرهای دنیا هستند. برای رسیدن به این هدف، دولت روسیه کارخانه ها را به چندین طبقه از نظر آلودگی تقسیم بندی نموده است و کارخانه هایی که آلودگی بیشتری فراوری می کردند، بر اساس اهمیت، به مدت زمان های مختلف در طول زمان برگزاری مسابقات جام دنیای از کار خواهند ایستاد تا مردم هوای تمیزتری استشمام نمایند. از همه کارگران این کارخانه ها خواسته شده که برای مدتی به خانواده خودشان برسند و از تماشا جام دنیای لذت ببرند.

منبع: کجارو / rbth.com
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1900

به "ناگفته های جام جهانی 2018 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته های جام جهانی 2018 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید