ضرر 4 تا 20 میلیارد دلاری ایلان ماسک برای تغییر نام توییتر به ایکس
به گزارش عاشقان علم الکترونیک، فارس: بعضی از تحلیلگران اعلام کردند تغییر برند توییتر به ایکس برای این شرکت و اعتماد مشتریان به آن مضر بوده و باعث کاهش ارزش آن شده است.
به گزارش رویترز، ایلان ماسک روز یکشنبه، دستور داد که نام توییتر به X تغییر کند تا از شر لوگوی پرنده و همه کلمات مرتبط با آن، از جمله توییت خلاص گردد. به گفته تحلیلگران، این اقدام ماسک بین 4 تا 20 میلیارد دلار ارزش این شرکت را از بین برد.
استیو سوزی مدیر ارتباطات برند، گفت: بیش از 15 سال طول کشید تا این مقدار سهام در سراسر دنیا به دست آید، بنابراین از دست دادن توییتر به عنوان یک نام تجاری، ضربه مالی قابل توجهی خواهد بود.
ماسک که از زمان خرید 44 میلیارد دلاری توییتر در ماه اکتبر (آبان گذشته)، ارزش شرکتش به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است، شنبه شب این تغییر برند را اعلام کرد.
صبح روز دوشنبه یک لوگوی سیاه و سفید نو X در سراسر این سایت ظاهر شد. لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی نو، منظره شرکت را برای تبدیل شدن به یک سایت صوتی، تصویری، پیغام رسانی، پرداخت و بانکداری و در واقع برنامه ای همه کاره را اعلام کرد.
تحلیلگران و آژانس های برند، این تغییر نام محصول را اشتباه می خوانند. تاد ایروین بنیانگذار آژانس برند فازر، گفت: توییتر یکی از شناخته شده ترین برند های رسانه های اجتماعی است. نماد پرنده توییتر در کنار اینستاگرام و فیسبوک، کسب وکار های کوچک و وب سایت ها را در سراسر دنیا زینت می دهد.
جاشوا وایت، استادیار امور مالی در دانشگاه واندربیلت، گفت: محبوبیت توییتر بعلاوه افعالی مانند توییت و بازتوییت را به بخشی از فرهنگ مدرن تبدیل نموده است که به طور مرتب برای شرح نحوه ارتباط افراد مشهور، سیاستمداران و دیگران با مردم استفاده می گردد. حال تمام این ها باید به وسیله ایکس دوباره بازسازی شوند.
سایر شرکت های فناوری در سال های اخیر نام خود را تغییر داده اند. گوگل به آلفابت تبدیل شد تا به کسب و کار های مختلف درون شرکت اجازه دهد بدون اینکه به نام جستجو گره بخورند رشد نمایند. فیسبوک به منظور تأکید بر تعهد این شرکت به متاورس به متا پلتفرم تبدیل شد.
به گفته شرکت مشاوره ارزیابی برند فایننس، ارزش برند توییتر حدود 4 میلیارد دلار برآورد شده است. دانشگاه وندربیلت ارزش برند توییتر را 15 تا 20 میلیارد دلار تخمین زده که با اسنپ چت قابل مقایسه است.
برند فایننس تخمین می زند که برند توییتر 32 درصد از ارزش خود را از سال گذشته از دست داده است. توییتر با فرار تبلیغ نمایندگان هم روبرو شده است و ماسک گفته که عایدی تبلیغات در توییتر از اکتبر بیش از 50 درصد کاهش یافته است.
جاسمین انبرگ، تحلیلگر اینسایدر می گوید: نام تجاری شرکت توییتر در حال حاضر (با یا بدون نام X) به شدت با برند شخصی ماسک، در هم تنیده شده و بسیاری از ارزش ویژه این برند در حال حاضر در بین کاربران و تبلیغ نمایندگان از بین رفته است.
آلن آدامسون یکی از بنیانگذاران گروه بازاریابی و مشاوره برند متافورس، گفت که این تغییر خطری برای اهداف آینده ماسک دارد، زیرا ایجاد بانکداری و پرداخت در این برنامه احتیاج به اعتماد مشتری دارد، چیزی که بدست آوردن آن با نام محصول کاملاً نو سخت است.
همه این نظر ها در حالی است که لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر نوشت: این اتفاقی نادر است که شما در تجارت یا زندگی فرصتی برای ایجاد تاثیری بزرگ داشته باشید. توییتر تاثیر زیادی گذاشته و نحوه ارتباط ما را تغییر داده است. اکنون X فراتر خواهد رفت و میدان دنیای را متحول خواهد نمود.
منبع: انتخاب