غذاهایی که برای سلامت روده مفید است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، از جمله خوراکی هایی که تعداد باکتری های مفید روده را افزایش می دهد و سلامت آن یاری می نمایند، می توان به موز، ذغال اخته آبی (بلوبری)، گیاه مارچوبه، تره فرنگی، پیاز، سبزیجاتی همچون کلم بروکلی و کلم، انواع لوبیاها و خوراکی های حاوی پروبیوتیک اشاره نمود.

غذاهایی که برای سلامت روده مفید است

باکتری های مفید به بدن یاری می نمایند که مواد مغذی را از خوراکی ها استخراج نموده و سیستم ایمنی را در مقابله با التهاب و بسیاری از بیماری های مرتبط با آن بهبود دهد.

نتایج آنالیز متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه واشینگتن در سیاتل نشان می دهد رژیم غذایی گیاهی، مطلوب ترین اثرگذاری را روی میکروب های روده دارد، زیرا خوراکی های گیاهی، باکتری های روده را در سیستم گوارشی تغذیه می نماید.

آن ها همچنین دریافتند رژیم غذایی که حاوی 1800 کالری در روز باشد بهترین گزینه است. این درحالیست که رژیم غذایی معمول آمریکایی ها حاوی 3000 کالری است و با افزایش وزن و بیماری های مزمن مرتبط است. علاوه بر این رژیم غذایی گیاهی به کاهش التهاب در بدن یاری می نماید.

گنجاندن خوراکی های گیاهی در رژیم غذایی روزانه به معنی این نیست که بلافاصله فرد رژیم گیاهخواری در پیش گیرد. ابتدا باید مصرف خوراکی هایی را آغاز کرد که به طور ویژه برای روده مناسب هستند، یعنی سرشار از مواد مغذی و انواع مختلفی از فیبر هستند که باکتری های سالم و مفید را فراوری می نمایند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 208

به "غذاهایی که برای سلامت روده مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که برای سلامت روده مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید