ضرورت اثرگذاری دانش بنیان ها در اقتصاد کلان کشور

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی در نشست فعالان اقتصاد دانش بنیان در نمایشگاه بین المللی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی که در مجلس افتاد ایجاد داشبوردی برای پیگیری مسائل دانش بنیان ها در وزارتخانه هاست.

ضرورت اثرگذاری دانش بنیان ها در اقتصاد کلان کشور

وی، اضافه نمود: این داشبورد برای دانش بنیان ها طراحی شده که می توانند موضوعات این دانش بنیان ها را در سطح دولت و مجلس مطرح کند.

قانعی با بیان اینکه سهم صادرات تکنولوژی های های تک در کشور ما کمتر از یک درصد است، اضافه نمود: باید هدف گذاری برای افزایش سهم صادرات در جی دی پی باشد.

وی اضافه نمود: هنوز شرکتهای دانش بنیان در اثرگذاری اقتصاد کلان نتوانسته به خوبی عمل نمایند و این به عدد و رقم نرسیده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به کوشش های اجرا شده برای توسعه دانش بنیان ها خاطر نشان کرد: باید همه ستادهای معاونت علمی سهم اقتصاد دانش بنیان را در حوزه خود معین نمایند.

وی گفت: برخلاف کوشش های اجرا شده در حوزه دانش بنیان ها، سهم صادرات با فناوری بالا کمتر از یک درصد است و باید این مقدار افزایش یابد.

قانعی تاکید نمود: از این رو ضروری است که هدف گذاری هایی برای تأثیرگذاری دانش بنیان ها در اقتصاد دانش بنیان در حوزه صادرات و… صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1934

به "ضرورت اثرگذاری دانش بنیان ها در اقتصاد کلان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اثرگذاری دانش بنیان ها در اقتصاد کلان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید