دولت سوئد به دنبال افزایش اختیاراتش در راستای مبارزه با کرونا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دولت سوئد به دنبال افزایش اختیارات اجرایی خود در فرایند مبارزه با شیوع کروناویروس از جمله با دستیابی به حق تعطیل کردن فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن بدون دریافت مجوز از مجلس است.

دولت سوئد به دنبال افزایش اختیاراتش در راستای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوئد جزو کشورهایی است که تا به امروز تدابیر چندان سختگیرانه ای را برای مهار شیوع کرونا اجرا ننموده است. سوئدی ها در مقطع فعلی بر خلاف مردم دیگر کشورهای اروپا همچنان می توانند به باشگاه های ورزشی بفرایند یا در رستورانها غذا صرف نمایند و مدارس ابتدایی و هدایت در این کشور همچنان باز هستند.

دولت سوئد که در کنترل سوسیال دموکراتها واقع شده است اعلام نموده فاقد حکم قانونی مناسب برای نشان دادن واکنش به موقع و سریع به شیوع کرونا که تا کنون بیش از 400 تن را در این کشور به کام مرگ فرستاده، است.

لنا هالنگرن، وزیر امور اجتماعی و بهداشتی سوئد در بیانیه ای عنوان نمود: ما شاهد بوده ایم که شرایط در سوئد و اروپا با چه سرعتی می تواند تغییر یابد و ما در عین حال داشتن امکانات بیشتر به منظور نشان دادن واکنش سریع در صورت ایجاب شرایط را ضروری می دانیم.

بسیاری از دولتهای دنیا اختیارات شرایط فوق العاده را برای مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید در پیش گرفته اند و این شرایط نگرانی در مورد تضعیف فرایند دموکراتیک را افزایش داده است.

دولت سوئد گفت، مجلس این کشور به مجرد اعلام یک سری تدابیر، فرصت تصویب آن را در سریع ترین زمان ممکن خواهد یافت. این دولت در عین حال تاکید نمود قوانین جدید قرار نیست به آن اختیار اعلام مقررات منع آمدوشد را بدهند.

دولت سوئد از مجلس تقاضا نموده تا اختیارات اجرایی گسترده تری برای مدت سه ماه به این دولت واگذار کند.

وزارت بهداشت سوئد به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداده و هنوز معین نیست مجلس این کشور چه زمانی لایحه را تصویب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 800

به "دولت سوئد به دنبال افزایش اختیاراتش در راستای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سوئد به دنبال افزایش اختیاراتش در راستای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید