چگونگی فعالیت مشاغل در شهرهای با وضع نارنجی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در شهر های با وضع نارنجی تنها گروه شغلی سه و چهار ممنوعیت فعالیت دارند.

چگونگی فعالیت مشاغل در شهرهای با وضع نارنجی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر علیرضا رئیسی اضافه نمود: در این دو گروه شغلی، بیشتر کسب و کار ها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند به جز مراکزی مانند پاساژ های سرپوشیده، تالار های مراسم، سینما، برخی از اماکن فرهنگی و مذهبی که امکان تجمع در آن ها وجود دارد.

وی گفت: با محدودیت هایی که از یکم آذر انجام شد فرایند رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم به بالای 90 درصد رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: با بررسی ها، از 160 شهری که در وضع قرمز و در سطح هشدار 3 بودند و به عبارتی به ازای هر صد هزار نفر در این شهر ها بیش از 10 نفر بستری می شدند فرایند کاهشی پیدا کرده است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 64 شهر در وضع قرمز باقی ماندند و مابقی شهر ها به وضع نارنجی تغییر وضع داده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این وضع تنها نتیجه رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم است.

وی ادامه داد: مراکز استان های اردبیل، مشهد، بجنورد، زاهدان، شیراز، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت و ساری هنوز در وضع قرمز هستند.

دکتر رئیسی اضافه نمود: تهران و بسیاری از مراکز استان ها از وضع قرمز خارج شده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره کسب و کار های مجاز در شهر های با وضع قرمز اضافه نمود: در این شهر ها محدودیت ها مانند گذشته برقرار است البته فعالیت کسب و کار هایی مانند تعمیرگاه ها که جنبه پشتیبانی از زندگی مردم را دارند مجاز است و مراکزی که ارتباط مستقیم با سلامت، امنیت و تغذیه مردم دارد در شهر های با وضع قرمز همیشه باز بودند و مابقی مشاغل تعطیل هستند.

وی درباره محدودیت تردد هم ادامه داد: وضع تردد در شهر های قرمز و نارنجی همچنان با محدودیت روبرو است و پیشنهاد اعمال منع تردد داخل شهری از ساعت 21 تا 4 صبح را حتی در شهر های نارنجی داده ایم که روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره فعالیت اداره ها و بانک ها هم اضافه نمود: بانک ها حتی در وضع قرمز هم به فعالیت خود ادامه دادند و در وضع نارنجی هم با همان شرایط انجام می شود و کارکنان اداره ها هم حداکثر با 50 درصد فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی گفت: ردیابی از طریق تلفن همراه تنها یک هشدار است، ولی موضوع اصلی کنترل افراد با کد ملی برای ورود به اداره هاست و در این 5 تا 6 روز گذشته از سوار شدن بیش از 3 هزار و 416 نفر از افراد کرونا مثبت در هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری جلوگیری شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1225

به "چگونگی فعالیت مشاغل در شهرهای با وضع نارنجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی فعالیت مشاغل در شهرهای با وضع نارنجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید