درمان طاسی با خال های مودار!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، بدن انسان از فولیکول های مو پوشیده شده، اما بیشتر آن ها آن قدر کوچک اند که تقریبا دیده نمی شوند.

درمان طاسی با خال های مودار!

به گزارش سلامت نیوز، نیویورک پست گزارش می دهد مکسیم پلیکوس، پروفسور زیست شناسی تکوینی و سلولی دانشگاه کالیفرنیا، در بیانیه ای خبری اظهار داشت: در خال ، استئوپونتین باعث می گردد فولیکول های کوچک و خفته مو سلول های بنیادین خود را برای رویش موی بلند و ضخیم فعال نمایند.

اگر استئوپونتین می تواند سلول های بنیادی را تحریک کند و موی ضخیم روی خال به وجود بیاورد، چرا از آن برای رویش موی ضخیم و براق روی سر استفاده نکنیم؟ پلیکوس گفت: این کار شدنی است. طبیعت همین حالا هم مهم ترین آزمایش را در این زمینه برایمان انجام داده است. میلیون ها نفر از مردم خال مویی دارند که باعث افزایش استئوپونتین شده است.

وی اضافه نمود: به نظرم این کار ما مهندسی معکوس آزمایش طبیعت است، به همین علت، این قدر خوشحالم که استئوپونتین واقعا ممکن است به درمان ریزش مو ربط داشته باشد. سال هاست که استئوپونتین را بخشی مهم از فرایند بهبود زخم، بازسازی بافت و جلوگیری از معدنی شدن [فرایند تشکیل بلورهای معدنی] استخوان و دیگر عملکردها می دانند اما نقش آن در رشد مو شناخته نشده بود.

درمان های معدودی برای ریزش مو - که به آن آلوپسی آندروژنتیک هم می گویند - وجود دارد که برای حدود 50 درصد از مردان و زنان موثر است. روگین (ماینوکسیدیل)، پروپشیا (فیناستراید) و آلداکتون (اسپیرونولاکتون) به بعضی از افراد مبتلا به ریزش مو یاری می نماید، اما برای همه موثر نیست.پلیکوس و گروهش بعد از آن که با موش ها و نمونه های پوست انسان به نتایجی دلگرم نماینده دست یافتند، تابستان سال جاری برای انجام آزمایش های بالینی روی انسان آماده می شوند.

این درمان ها که احتمالا استئوپونتین و بعضی دیگر از پروتئین های تحریک نماینده رشد مو را در بر می گیرد، با استفاده از سوزن های ریزی مشابه درمان بوتاکس به پوست سر تزریق می گردد. پلیکوس امیدوار است که این پژوهش اطلاعاتی مفید به همراه داشته باشد. او گفت: مردم از رشد موی نو خود واقعا شگفت زده می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2122

به "درمان طاسی با خال های مودار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان طاسی با خال های مودار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید