دردسر گور جمعی بچه ها برای واتیکان، کلیسا چه نقشی در کشتن این بچه ها خردسال داشت؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ایرنا نوشت: پایگاه خبری اکسیوس نوشت: در پی کشف گورهای جمعی بچه ها در یکی از مدارس شبانه روزی کانادا تحت مدیریت کلیسای کاتولیک، تقاضا برای عذرخواهی این نهاد دینی بالا گرفته است.

دردسر گور جمعی بچه ها برای واتیکان، کلیسا چه نقشی در کشتن این بچه ها خردسال داشت؟

به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، یک گروه بومیان کانادا بیان کرد که از روز شنبه برای شناسایی بقایای 215 کودکی که در میان آنها بچه ها سه ساله هم بوده است و اجساد آنها در یک مدرسه شبانه روزی پیدا شده، کار خود را شروع می نماید.

کشف بقایای بچه ها متعلق به یکی از گروه های بومی در کانادا بار دیگر سبب شده تا تقاضا برای عذرخواهی کلیسای کاتولیک رم به علت نقش آن در سیاستهای کانادا در قرن های 19 و بیستم بالا بگیرد؛ کلیسایی که باعث می شد بچه ها بومی از خانواده های خود برای حضور در اینگونه مدارس دینی جدا شوند.

واشنگتن پست گزارش می دهد که نزدیک به 150 هزار کودکی که از سال 1883 و 1996 برای جذب در جامعه سفیدپوست کانادا به این مدارس می رفتند، با بی توجهی و سوء استفاده روبرو می شدند و این در حالی است که زبان و فرهنگ بومی آنها ممنوع شده بود.

دولت کانادا در سال 2008 ضمن عذرخواهی اعتراف کرد که سوء استفاده های جسمی و جنسی در اینگونه مدارس توسعه داشته است.

رئیس این گروه بومیان کانادا روز پنجشنبه در بیانیه ای با اعلام خبر کشف گورهای جمعی این بچه ها گفت: از نظر ما مرگ این بچه ها گمشده ثبت نشده است و احتمالا بتوان اجساد بیشتری را در این مدرسه شبانه روزی تحت مدیریت کلیسای کاتولیک کشف کرد که در سال 1978 تعطیل شد. وی تاکید نمود جستجو در تمامی بخش های این مدرسه انجام نشده است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز آدینه در توییتی نوشت این کشف یادآوری دردناک آن فصل تاریک و شرم آور از تاریخ کشورمان است.

اما کلیسای کاتولیک رم علی رغم اینکه ترودو از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا خواسته است به علت نقش این نهاد مذهبی در آنچه کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا در سال 2015 نسل کشی فرهنگی خواند، عذرخواهی کند، تا کنون از این اقدام خودداری نموده است.

هنوز علت مرگ این بچه ها مشخص نیست اما حوادث، آتش سوزی ها و بیماری های واگیر در مدارس همگی منجر به مرگ و میر زیادی شده است که کمیسیون حقیقت و آشتی در سال 2015 تخمین زد بیش از چهار هزار کودک در مدارس شبانه روزی کانادا به این دلایل جان خود را از دست داده باشند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1614

به "دردسر گور جمعی بچه ها برای واتیکان، کلیسا چه نقشی در کشتن این بچه ها خردسال داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر گور جمعی بچه ها برای واتیکان، کلیسا چه نقشی در کشتن این بچه ها خردسال داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید