خبرنگاران حال ایلام ناخوش از کرونای نفس گیر

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ایلام - خبرنگاران - در حالیکه بهار زیبا در همه جای عروس زاگرس به بهترین جلوه خودنمایی می نماید اما بسیاری از مردم این دیار ناخوش از کرونای نفس گیر این روزها در تقابل مرگ و زندگی هستند.

خبرنگاران حال ایلام ناخوش از کرونای نفس گیر

به گزارش خبرنگاران، این روزها که شهرهای استان کوچک ایلام یکی پس از دیگری رنگ هایشان به سرعت نارنجی و قرمز می گردد و زنگ هشدار و اخطار و خطر کرونا به گوش می رسد، تخت های بیمارستان ها پر از بیمار و همراهانی نگران شده اند، هیچ شادابی و نشاطی در میان مردم نمی توانی ببینی.

چشم های نگران که به زور از پس ماسک های سفید و آبی و سبز در عبور از خیابان ها قابل دیدن است، بیشتر حس ترسناکی از کرونا را به جانت می اندازد.

هر کسی که از کنارت عبور می نماید یا به هر چیز که دست می زنی انگار وحشتی عجیب از اینکه تو هم مبتلا شوی را به روح و روانت منتقل می نماید.

به راستی چرا با وجود این همه ترس و واهمه روزهای اول از ابتلا به کرونا، باز برخی ها با سهل انگاری با سفرهای خود ارمغان مرگ و بیماری و درد را برای عزیزانشان هدیه آوردند.

شاید تا کسی از بستگان و عزیرانت به این ویروس هولناک مبتلا نشده باشد خطر و ترس از آن را زیاد جدی نگیرید.

اما امان از آن لحظه ای که آزمایش عزیزت مثبت گردد و آن وقت است که تو می مانی و زجر و درد کشیدن خواهر، برادر، پدر یا مادر، همسر و فرزندنت.

لحظه لحظه پر از استرس و اضطراب از دست دادن و درگیر شدن ریه اش آن چنان هولناک و ترسناک است که همچون کابوسی ترسناک آرامش را از وجود و زندگیت می رباید.

نگرانی از اینکه تو هم مثل صدها نفری که قربانی کرونا شده اند عزیزترین کسانت را از دست بدهی خواب و آرامشت را بر هم می زند.

کرونای ترسناک همچنان می تازد و این روزها حال بسیاری از خانواده ها را ناخوش نموده است و هر پروفایل و پیغام و عکسی که می بینی التماس دعای کسی برای شفای عزیزانش است.

نگرانی و هراس اینکه تو هم مبتلا شوی و ناتوانی از اینکه هیچ کاری از دستت برنمی آید برای کسی که بیمار شده و از شدت درد استخوان و تنگی نفس و سردرد به خود می پیچد، بیشتر ترا شکنجه می دهد.

کسی چه می داند شاید این بیماری آزمونی باشد برای همه ما که در این یک سال و اندی که از شیوع آن می گذرد با تغییر سبک زندگی و رفتار خویش، در حفظ سلامتی همدیگر تأثیرگذار باشیم.

به راستی آیا همه آن افرادی که با بی توجهی و بی مبالاتی موجب شیوع این بیماری شدند و در این بین مرگ عزیزانشان را رقم زدند، این شب ها در آرامش اند.

کسانی که با خودخواهی برای خوشگذرانی خود به سفر رفتند و سوغات مرگ را هدیه عزیزانشان کردند، الان آسوده اند.

چرا باید برخی از افراد آنقدر خودخواه و بی مسئولیت در قبال زندگی سایر افراد جامعه باشند که هر لحظه شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی ها و بسترها باشیم.

این روزها حال ایلام بدجور ناخوش است و محدودیت ها و شرایط اضطراری و تعطیلی بازار و دورکاری کارمندان و مسدود شدن تفرجگاه ها، بهار را برای عروس زاگرس نازیبا نموده است.

کاش این لحظات دلهره آور و ترسناک شرایط قرمز به سرعت هرچه تمام تر به انتها برسد و همه کسانی که این روزها درگیر کرونا شده اند شفای عاجل پیدا نمایند و دوباره شهر و دیارمان رنگ زندگی بگیرد.

اکنون 9 شهرستان ایلام، دهلران، چوار، آبدانان، ایوان، دره شهر، چرداول، مهران و بدره در شرایط قرمز و سیروان، ملکشاهی و هلیلان در شرایط نارنجی قرار دارند.

تعداد مبتلایان در شهرستان های ایلام 13 هزار و 486 نفر، ایوان سه هزار و 50 نفر، آبدانان 2 هزار و 902 نفر، دهلران 2 هزار و 46 نفر، دره شهر هزار و 936 نفر، بدره هزار و 364 نفر، چرداول هزار و 888 نفر، مهران هزار و 337، سیروان 678، هلیلان 562 و چوار 384 نفر است.

مجموع بهبودیافتگان کرونا در استان را 26 هزار و 941 نفر است و تعداد فوتی ها تا این امروز در ایلام 680 نفر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1436

به "خبرنگاران حال ایلام ناخوش از کرونای نفس گیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حال ایلام ناخوش از کرونای نفس گیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید