بهترین غذا و شیرینی سنتی ترکیه

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تور ترکیه به دلیل مجموعه فوق العاده ظروف ، شیرین ، ادویه دار ، آبدار و مجموعه معروف گوشت آن ، در غذاهای جهان صندلی خود را به دست آورد. این غذاها در ترکیه تأثیر بسیار خوبی گذاشتند و کمتر کسی انتظار نداشت که این غذای خوشمزه باشد تا زمانی که آنها را در تور استانبول امتحان نمایند.

بهترین غذا و شیرینی سنتی ترکیه

کباب ترکی

این یکی از غذاهای معروف ترکیه است ، غذاهای زیادی از غذای اصلی ایجاد نموده و در کنار بسیاری از غذاهای دیگر نیز سرو می گردد ، تنوع این غذا برجسته است ، شما آدانا کباب را دارید که کمی تند و آبدار است ، اروفا کباب است. مانند آدانا کباب اما طعم تند ندارد ، فقط طعم آبدار شیرین گوشت تازه است.

دونر ترکی

این مورد در همه جای ترکیه دیده می گردد و هر رستوران چاشنی خاص خود را به آن اضافه می نماید ، آن را بر روی یک اجاق عمودی پخته می گردد و قبل از آنکه آن را بریزد آن را چاشنی می گذاریم و می گذاریم تا آهسته بپزد ، بعداً آن را به قطعات خرد نموده و قرار می دهیم. ساندویچ در کنار کمی سس. ساندویچ بخورید و از این غذای شگفت انگیز لذت ببرید.

پیده

این غذای مبتنی بر شیرینی یکی از رایج ترین و معروف ترین مواد غذایی در ترکیه است ، آن را از نوع تاپ پنیر تشکیل می دهد و در صورت تمایل می توانید مرغ ، گوشت یا مخلوط سبزیجات را نیز اضافه کنید. این غذا معمولاً در یک اجاق سنگ گرم می گردد و یک غذای عالی برای گیاهخواران است.معادل پود آن لاهماکون است که کمی نرمتر و لاغرتر است ، قهوه آن یک گوشت گوشتی است و روی معده بسیار سبک است.

شیرینی و لذت ترکیه

اولی که در لیست شیرینی های ترکیه قرار گرفته است باقلوا است ، یکی از بهترین پر کردن شکر بعد از یک وعده غذایی عظیم برای افرادی که عاشق شیرینی هستند ، باقلوا معمولاً با آجیل پر می گردد و با یک شربت شیرین و پسته پوشانده می گردد.لذت ترکیه که در زبان ترکی Lokum شناخته شده است، این دسر شما در همه جا در تور استانبول ارزان دیده میگردد، آن را مانند ژله، شیرین، نرم، و پاشیده با پودر شکر و مقدار زیادی ، بیسکویت با طعم، انار طعم، قهوه طعم دار، و خیلی بیشتر سرو و ـماده میگردد.

نوشیدنی های ترکی

قهوه ترک به دلیل رنگ قهوه ای تیره بسیار مشهور است و کمی طعم و مزه قوی دارد ، افراد محلی آن را به صورت روزانه می نوشند تا دوز کافئین خود را دریافت نمایند ، همچنین برای پیش بینی آینده نوشیدنی استفاده می گردد. بعد از اینکه نوشیدنی قهوه خود را تمام کردید ، لیوان را بریزید و صبر کنید تا خنک گردد ، بعداً دوباره فنجان را بریزید و محلی را تهیه کنید که با خواندن فنجان قهوه خوب باشد و از او بخواهید تا از او درباره وقایع آینده خود بگوید(طالع بینی).

از طرف دیگر چای ترکی بسیار خوشمزه است و افراد محلی بعضی اوقات در بسیاری از مراسم ها چای ترکی می نوشند ، روشی برای آرامش اعصاب شماست ، این چای معمولاً در یک فنجان باریک با طرح گل لاله سرو می گردد و بسیار گرم سرو می گردد ، بنابراین باید مراقب باشید انگشتان خود را نسوزانید.

صحبت در خصوص نوشیدنی های گرم ترکی کافی است و بیایید در خصوص یکی از نوشیدنی هایی صحبت کنیم که باعث می گردد احساس تازگی و آرامش داشته باشید ، نوشیدنی معروف ایران که به دوغ معروف است و افراد محلی آن را زیاد می نوشند ، توصیه می گردد که در طول یا بعد از نوشیدن آن را با کباب ، مخلوط میل نمائید.

کوفته ترکی

این توپ های تند گزینه مناسبی برای گیاهخواران و افرادی که در رژیم غذایی هستند ، از بلغور ، پیاز ، گوجه فرنگی ، فلفل و بعضی ادویه ها ساخته شده است. همه با هم مخلوط شدند و یک ظرف مانند توپ گوشت را تشکیل می دهند و بعداً ، نان را با کاهو در یک تاکو قرار می دهند و سرد سرو می کنیم.

غذا در ترکیه از نظر جمع آوری بسیار زیاد است ، غذاهای متنوعی برای همه مردم دارد و بسیار خوشمزه است ، هرگز از امتحان کردن هر ظرف در ترکیه دریغ نکنید ، از انجام این کار راضی خواهید شد..سایت توریاب یک وب سایت جامع گردشگری ایت که میتوانید به راحتی تورهای تمام شهرهای ترکیه را در آن از بهترین آژانسهای مسافرتی تهران خریداری نمائید

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 978

به "بهترین غذا و شیرینی سنتی ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین غذا و شیرینی سنتی ترکیه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذا و شیرینی سنتی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید