برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی کامل محقق نشد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، معاون دانشجویی وزیر علوم گفت: اعزام هزار و 800 دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج در سال 98 پیش بینی شده بود که در عمل هزار و 250 نفر اعزام شدند.

برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی کامل محقق نشد

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اظهارداشت: ظرفیت فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکترا 6 ماهه اعلام می شود و در مجموع طبق برنامه سازمان امور دانشجویان برای سال 98 اعزام هزار و 800 نفر دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج پیش بینی شده بود که به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود منابع مالی این برنامه کمتر از پیش بینی عملیاتی شد.

وی گفت: در مجموع در سال 98 برنامه اعزام هزار و 250 نفر از دانشجویان به فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور عملی شد که البته برخی دانشجویان از اعزام منصرف می شوند و در آخر سال هم شرایط ویژه ای در کشور ایجاد شد.

وی گفت: برای تحقق 100 درصدی برنامه فرصت های مطالعاتی داخل و خارج دانشجویان دکترا، نیازمند منابع مالی بیشتری بودیم و از این رو از بانک مرکزی درخواست اعتبار جدیدی در این بخش را داشتیم که بتوانیم این برنامه را در نیمه دوم سال 98 عملیاتی کنیم و سهمیه های جدیدی را اضافه کنیم که البته این بودجه تامین نشد.

تهیه برنامه اعزام ها در سال 99

صدیقی شرح داد: برنامه سازمان امور دانشجویان برای اعزام دانشجویان دکتری به فرصت های مطالعاتی در سال 99 هنوز نهایی نشده است و در آینده اعلام می شود.

انتهاء پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 806

به "برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی کامل محقق نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی کامل محقق نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید