دانشگاه محقق اردبیلی رتبه ششم در حوزه مهندسی و فناوری رتبه بندی تایمز را کسب کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دانشگاه محقق اردبیلی پیروز به کسب رتبه ششم در رتبه بندی موضوعی تایمز در حوزه مهندسی و فناوری 2021 شد.

دانشگاه محقق اردبیلی رتبه ششم در حوزه مهندسی و فناوری رتبه بندی تایمز را کسب کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه محقق اردبیلی پیروز به کسب رتبه ششم در رتبه بندی موضوعی تایمز در حوزه مهندسی و فناوری 2021 شد.

این دانشگاه پیروز شد برای اولین بار از میان 1098 دانشگاه سراسر جهان رتبه 400-301 را کسب کند و به همراه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه یاسوج در رتبه ششم قرار گیرد.

رتبه بندی تایمز در 11 حوزه موضوعی کلی و چندین موضوع فرعی به بررسی دانشگاه های برتر جهان می پردازد. این حوزه هاشامل مهندسی و فناوری (شامل مهندسی عمومی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی هوا و فضا، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی شیمی)، علوم زیستی (شامل علوم بیولوژیکی، علوم ورزشی، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری)، علوم فیزیکی (شامل فیزیک و نجوم، شیمی، زمین شناسی، محیط زیست و علوم دریایی، آمار و ریاضی)، هنر و علوم انسانی (شامل زبان، ادبیات و زبان شناسی، تاریخ، فلسفه و الهیات، هنر، هنر های نمایشی و طراحی، باستان شناسی، معماری)، پزشکی (Clinical, pre-clinical & health) (شامل Other health، پزشکی و دندانپزشکی) اقتصاد و تجارت (شامل اقتصاد و اقتصادسنجی، تجارت و مدیریت، حسابداری و امور مالی)، علوم اجتماعی (شامل جغرافیا، جامعه شناسی، سیاست و مطالعات بین الملل، ارتباطات و رسانه)، علوم کامپیوتر، روانشناسی، آموزش و حقوق می شود.

در حوزه مهندسی و فناوری 2021 تایمز، 38 دانشگاه ایرانی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1176

به "دانشگاه محقق اردبیلی رتبه ششم در حوزه مهندسی و فناوری رتبه بندی تایمز را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه محقق اردبیلی رتبه ششم در حوزه مهندسی و فناوری رتبه بندی تایمز را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید