با گرافیکِ خوب می توانیم حال مردم را خوب کنیم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران اظهار کرد: مهمترین دغدغه ما معرفی هنر گرافیک به جامعه است تا سفارش دهنده ها نیز با کارهای خوب آشنا شوند و سبب ارتقای سطح سلیقه بصری مردم شویم. این مهم، تاثیر بسزایی در چرخه اقتصاد و هنر جامعه دارد چون هنر گرافیک، کاملا با فراوری و اقتصاد در ارتباط است.

با گرافیکِ خوب می توانیم حال مردم را خوب کنیم

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

فاطمه کرکه آبادی ـ رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و عضو شورای سیاستگذاری ششمین دوسالانه گرافیک سرو نقره ای ـ درباره این رویداد به خبرنگار خبرنگاران گفت: سرو نقره ای رویدادی مستقل به حساب می آید که توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک برگزار می گردد و از آنجا که بودجه ای محدود داریم از مشارکت سازمان ها و ارگان ها استقبال می کنیم. حمایت محدودی از مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل حال ما می گردد، اما خیلی بیشتر از این مقدار را لازم داریم تا انجمن به اهدافی که پیش رو دارد، نزدیک گردد.

او بیان اینکه از جمله اهداف انجمن این است که با برگزاری دوسالانه ها، ماحصل دو سال فعالیت اعضای انجمن را به نمایش بگذارد، اظهار کرد: گرافیک، امروز با زندگی روزمره بشر عجین است، به گونه ای که دیگر نمی توانیم از آن جدا شویم و به نوعی همچون هوایی است که تنفس می کنیم؛ چون وقتی چشم باز می کنیم نمادهای بصری می بینیم و این نمادها روی روح و جسم آدمی تاثیرگذار است. بنابراین ما به این موضوع اعتقاد داریم گرافیک لازمه زندگی امروز است و با گرافیکِ خوب می توانیم حال مردم را خوب کنیم و حتی فراوریات خوب را از بد تشخیص دهیم.

کرکه آبادی گفت: مهمترین دغدغه و مساله ای که در نهایت مدنظر داریم معرفی هنر گرافیک به جامعه است تا سفارش دهنده ها نیز با کارهای خوب آشنا شوند و سبب ارتقای سطح سلیقه بصری مردم شویم. این مهم، تاثیر بسزایی در چرخه اقتصاد و هنر جامعه دارد، چون هنر گرافیک، کاملا با فراوری و اقتصاد در ارتباط است؛ به این معنی که هر زمان چرخه اقتصاد و هنر پررونق باشد، گرافیک هم پررونق است و برعکس.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک با اشاره به محدودیت های این انجمن در برگزاری نمایشگاه دوسالانه سرو نقره ای، گفت: در این زمینه ارگان هایی نظیر شورای شهر قطعاً می توانند با حمایت از هنر گرافیک که با عموم مردم در ارتباط است، سبب ارتقای سلیقه و سواد بصری مردم عادی جامعه شوند. با وجود فشار مالی حاکم بر جامعه، خیلی از طراحان گرافیک نیز فرصتی برای انجام کار خوب از نظر خودشان نداشتند که بتوانند آن را به نمایش بگذارند.

او در انتها گفت: بخشی از مسائل ما در انجمن، مادی است و بخشی دیگر مربوط به نیروی انسانی کارآمد است، اما با توجه به محدودیت هایی که با آنها روبرو بودیم، کوشش کردیم بهترین ارائه را در دوسالانه سرو نقره ای داشته باشیم.

نمایشگاه آثار ششمین دوسالانه طراحی گرافیک سرو نقره ای از 22 تا 29 آذرماه در خانه هنرمندان ایران برپاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 538

به "با گرافیکِ خوب می توانیم حال مردم را خوب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گرافیکِ خوب می توانیم حال مردم را خوب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید