بازسازی خانه: تاجیکستان به اطلاعات مدیریت شهری مشهد در بازسازی منازل قدیمی نیازمند است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: در کشور تاجیکستان نیز همانند مشهد، طرح تفصیلی و بازسازی منازل قدیمی مطرح است، از این رو می توانیم با تبادل اطلاعات، شاهد حضور، اثربخشی و تسهیل گری فعالان عرصه ساخت و ساز باشیم.

بازسازی خانه: تاجیکستان به اطلاعات مدیریت شهری مشهد در بازسازی منازل قدیمی نیازمند است

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فاطمه سلیمی، عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در مصاحبه با خبرنگار استان های خبرنگاران، با اشاره به سفر گروهی از شورای شهر و شهرداری مشهد در نمایشگاه فرصت های مالی ایران در تاجیکستان، گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم، اقدامات موثری در حوزه احیا و ارتقای روابط میان ایران و تاجیکستان انجام شده و برگزاری این نمایشگاه نیز به همین دلیل بوده است.

سلیمی با اشاره به اینکه شرکت های مختلفی در نمایشگاه تاجیکستان حضور دارند، بیان نمود: برپایی این نمایشگاه به مدیریت شهرداری مشهد، فرصتی برای رونق مالی، اشتغال نیروی انسانی و اقدام موثر در چرخه فراوری و اقتصاد است؛ انعقاد قرارداد مالی و تجاری موجب تحقق زندگی پویا برای همشهریان شده و چرخ مالی را به حرکت درمی آورد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد توضیح داد: عرضه دستاورد ها و اقدامات حوزه فرهنگی و فعالیت های شهرداری مشهد برای نخستین بار در نمایشگاه فرصت های مالی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه زیربنای تمام امور معطوف به حوزه فرهنگی است، اضافه کرد: ما با مردم تاجیکستان در زبان، فرهنگ و دین مشترک هستیم که علاقه و محبت بین این مردم این دو کشور ایجاد می نماید و اعتماد متقابل می تواند زمینه ساز فعالیت های مالی باشد.

سلیمی ادامه داد: در کشور تاجیکستان نیز همانند مشهد، طرح تفصیلی و بازسازی منازل قدیمی مطرح است، از این رو می توانیم با تبادل اطلاعات، شاهد حضور، اثربخشی و تسهیل گری فعالان عرصه ساخت و ساز باشیم؛ مدیریت شهری می تواند در عرصه بین المللی سرمایه گذاری داشته و برای شهر کسب عایدی کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بحث زنان در شاهنامه و هویت، زبان مادری و پیشه مشترک میان ایران و تاجیکستان، از جمله مواردی است که در این نمایشگاه مورد بحث و گفتگو نهاده شد؛ بعلاوه نقالی، شاهنامه خوانی، موسیقی محلی و فراوریات فرهنگی مورد توجه بازدید نمایندگان بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اذعان کرد: با هدف صدور خدمات مهندسی، دستاورد های حوزه هوشمند سازی و خدمات شهری می توانیم ظرفیت های خود را در اختیار کشور تاجیکستان قرار دهیم.

وی ادامه داد: از این رو معاونت مالی شهرداری مشهد بسته سرمایه گذاری در نظر گرفته است تا تعاملی میان صنعتگران، پیمانکاران و تجار تاجیک در ایران فراهم آورد؛ حضور اعضای شورای اسلامی شهر در این نمایشگاه به عنوان نهاد سیاست گذار، نقش آفرین بوده و در روابط میان مشهد و دوشنبه اثرگذار است.

سلیمی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی و تبادل فرهنگ میان زنان ایرانی و تاجیک مورد پیگیری است، گفت: در نظر داریم از ظرفیت زنان بازرگان در چنین فرصت های بین المللی بهره بگیریم تا بدین واسطه رونق مالی بانوان مشهد نیز مهیا گردد؛ وجود مبارک حضرت رضا (ع) و شاهنامه از جمله ظرفیت هایی است که بایستی در عرصه بین المللی عرضه گردد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در خاتمه با اشاره به گردشگری سلامت میان ایران و تاجیکستان بیان نمود: کشور تاجیکستان با کمبود دارو و پزشک روبرو است و شهروندان آن برای برطرف احتیاج های خود در حوزه سلامت به کشور های دیگر سفر می نمایند، در این شرایط با توجه به اینکه ایران قرابت فرهنگی با تاجیکستان دارد، بایستی در حوزه گردشگری سلامت نیز فعال شد؛ شهرداری مشهد آمادگی بهره مندی از این ظرفیت را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1887

به "بازسازی خانه: تاجیکستان به اطلاعات مدیریت شهری مشهد در بازسازی منازل قدیمی نیازمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: تاجیکستان به اطلاعات مدیریت شهری مشهد در بازسازی منازل قدیمی نیازمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید