ایران یکی از محور های رایزنی وزیران خارجه آمریکا و آلمان

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیران خارجه آمریکا و آلمان سه شنبه در حاشیه نشست گروه هفت ملاقات نموده و درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران تبادل نظر کردند.

ایران یکی از محور های رایزنی وزیران خارجه آمریکا و آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پیغامی در توییتر به ملاقات خود با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست گروه هفت در لندن اشاره نمود.

وی در این پیغام توییتری نوشت: ملاقات عالی با هایکو ماس در جی هفت برای بحث درباره چین، روسیه، ایران و دیگر موضوعات داشتم. آلمان شریکی ضروری برای مقابله با چالش های مشترک و پیشبرد دستور العمل مشترکمان است.

پیشتر نیز جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست وزرای گروه هفت در لندن با وزیر خارجه آمریکا درباره نشست های کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش مصاحبه کرد.

آلمان که یکی از اعضای کشور های امضا کننده برنامه جامع اقدام مشترک است در حال حاضر در مذاکرات احیای این توافق بین المللی حضور دارد.

علی رغم آن که دولت بایدن برای بازگشت به برجام ابراز تمایل نموده، اما دولت جدید این کشور همچون دولت قبلی آن همچنان سیاست های مشابهی را در قبال ایران دنبال می نماید و بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی را به عنوان پیش شرط لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی مشخص نموده اند، اما مقام های ایران بار ها تأکید نموده اند که آمریکا قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

در دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام که هفتم اردیبهشت ماه در وین برگزار گردید، حاضران تصمیم به تسریع فرایند مصاحبه ها گرفته و توافق شد فعالیت گروه های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم ها و هسته ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد و گروه کارشناسی سوم با عنوان گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی با هدف مصاحبه در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1487

به "ایران یکی از محور های رایزنی وزیران خارجه آمریکا و آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران یکی از محور های رایزنی وزیران خارجه آمریکا و آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید