ادعای وزیر خارجه انگلیس درباره فعالیت های هسته ای ایران

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیر امور خارجه انگلیس که در مجلس این کشور سخنرانی می کرد، ادعاهایی را درباره مسئله هسته ای ایران بیان کرد.

ادعای وزیر خارجه انگلیس درباره فعالیت های هسته ای ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دومینیک راب که روز سه شنبه در جلسه ای در مجلس سخنرانی می کرد، درباره برنامه هسته ای ایران مدعی شد: ایران به طور سیستماتیک در حال عدم پایبندی به برجام است و ما که با شرکای اروپایی و با آمریکا، چین و روسیه در این زمینه همکاری می کنیم، انتظار و درخواست بازگشت به پایبندی کامل را داریم.

راب در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به یک نماینده مجلس ادامه داد: تمامی طرف ها موافقت که ایران باید به پایبندی کامل به توافق بازشود و پیش رفت هایی هم در مذاکرات وین اجرا شده است، اما نتیجه ای موفقیت آمیز هنوز از تضمینی بودن فاصله زیادی دارد. نمی توان این مذاکرات را ادامه داد تا بی نتیجه بمانند؛ ما باید شاهد بازگشت به پایبندی کامل باشیم. اشاره ای که به لزوم توافقی طولانی تر و مستحکم تر شد درست است، همان طور که عنوان شده است، این کار برای اطمینان یافتن از نه فقط این است که تضمینی دائمی درباره مسئله هسته ای داشته باشیم، بلکه برای این است که فعالیت ثبات زدایی را که ایران از آن ها پشتیبانی می کند، پرداخته شود.

بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران در پی این مطرح می شود که ایران دو سال پیش در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018 و بدعهدی کشور های اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه عادی سازی روابط تجاری با ایران و کاهش تاثیر تحریم های آمریکا، گفت که در چند گام تعیین شده، اجرای تعهدات داوطلبانه هسته ای اش را کاهش می دهد.

ایران اعلام کرده است که به محض بازگشت تمام اعضای اصلی توافق هسته ای به پایبندی کامل به تعهداتشان در توافق، اقدامات جبرانی اش را به حالت اول باز می گرداند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1547

به "ادعای وزیر خارجه انگلیس درباره فعالیت های هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای وزیر خارجه انگلیس درباره فعالیت های هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید