دور نهایی مذاکرات وین؛ نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین، عراقچی: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرگزاری خبرنگاران- نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی از برگزاری نشست سه جانبه روسای هیأت های ایران، روسیه و چین در وین اطلاع داد.

دور نهایی مذاکرات وین؛ نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین، عراقچی: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتی از برگزاری نشست سه جانبه ایران، چین و روسیه امروز (دوشنبه) در وین اطلاع داد.

وی در این باره نوشت: روسای هیأت های ایران، روسیه و چین مسائل مرتبط با گفت وگوهای جاری برجام را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

دور پنجم (دور جدید) مذاکرات در وین از چهارم خرداد ماه در شهر وین با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در جریان است.

سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین یادآور شد: مذاکرات در وین پیشرفت های خوب و قابل توجهی در هر سه کارگروه داشته، ولی موضوعات کلیدی باقی مانده است. به تعبیر دیگر ما الان به حل موضوعات کلیدی رسیده ایم که این موضوعات کلیدی هم باید با دقت صورت بگیرد.

گفتگو هیات های ایران ، روسیه و چین در وین

در این نشست روسیه و چین بار دیگر بر حمایت کامل خود از مواضع ایران تأکید کردند.

نشست سه جانبه رؤسای هیأت های ایران، روسیه و چین برای آنالیز و گفتگو درباره آخرین شرایط گفت وگوها و هماهنگی مواضع در وین برگزار گردید و روسیه و چین بار دیگر بر حمایت کامل خود از مواضع ایران تأکید کردند.

در چند روز گذشته ، چندین نشست در سطح معاونین و مدیران سیاسی و کارشناسان میان هیات های ایران با هیات های اتحادیه اروپایی، سه کشور اروپایی و هیات های چین و روسیه برگزار گردید.در نشست امروز در گراند هتل وین ،هیات ایرانی نظرات خود را در مورد متون پیش نویس و موضوعات باقی مانده تشریح کرد.هیات های چین و روسیه نیز نظرات خود را ارائه دادند. هر سه هیات بر اهمیت تداوم جدی کار و به دور از هرگونه شتابزدگی یا تاخیر بی سبب تاکید کردند.

عراقچی بلافاصله در انتها این نشست با هیأت های اتحادیه اروپایی و سه کشور آلمان، انگلستان و فرانسه وارد مصاحبه شد.

عراقچی: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم

معاون وزیر امور خارجه با بیان این که پیشرفت های خوبی تا الان در مذاکرات وین داشتیم، گفت: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در اظهاراتی درباره فرایند مذاکرات جاری در وین گفت: مذاکرات پیچیدگی های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم. پیشرفت های خوبی تا الان داشتیم. جهت خوبی را طی کردیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر به اختلافات بارزی که وجود دارد، پرداخته می گردد. متن ها تهیه شده و مقدار زیادی متن های ما آماده است، چند مورد اختلافی کماکان در دست آنالیز است.جلسات فشرده ای را داشتیم.

عراقچی ادامه داد: جهت خوبی تا الان طی شده است. این که در این دور مذاکرات بتوانیم به جمع بندی برسیم، شخصا مطمئن نیستم. به کوشش خود ادامه می دهیم. ممکن است لازم باشد یک بار دیگر هیأت ها برای مشورت های بیشتر به پایتخت ها مراجعه نمایند. هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفتیم. ظرف دو سه روز آینده موضوعات را ادامه می دهیم.

رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات وین اعلام نمود: بحث های اصلی در جلسات دوجانبه، سه جانبه و چندجانبه صورت می گیرد.

وی گفت: هنوز زود است که در چه زمانی نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار گردد، زود است، کوشش ها برای این که هر چه زودتر به جمع بندی نهایی برسیم، ادامه دارد.

نماینده روسیه با نماینده اروپا درباره برجام گفت وگو کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اتریش پس از نشست سه جانبه با نمایندگان ایران و چین، با معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مورد برجام در وین گفت وگو کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اتریش از ملاقات با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و دیگر نمایندگان سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مورد موضوعات برجام در وین اطلاع داد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در مورد این ملاقات نوشت: امروز با آقای انریکه مورا و دیگر همکاران سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برای بحث درباره موضوعات مرتبط با مذاکرات وین در مورد برجام ملاقات کردم.

اولیانوف پیش از این با هیأت هایی از سه کشور چین و روسیه و جمهوری اسلامی ایران طی نشستی سه جانبه در وین در مورد شرایط فعلی امور و راه های پیش رو برای احیای برجام ملاقات و گفت وگو کرد.

مذاکرات جاری وین دور نهایی گفت وگوها درباره برجام است

روز گذشته نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین با اشاره به اینکه هیچ برنامه ای برای برگزاری دور بعدی مذاکرات درباره برجام وجود ندارد، خاطر نشان کرد: مذاکره نمایندگان با این درک پیش می فرایند که مذاکرات جاری، دور نهایی است.

میخایل اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: ششمین دور از مذاکرات وین درباره برجام در جریان است. تا اینجای کار هیچ برنامه ای برای دور ششم مذاکرات وجود ندارد.

سفیر روسیه اضافه نمود: مذاکره نمایندگان با این درک پیش می فرایند که مذاکرات جاری، دور نهایی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1515

به "دور نهایی مذاکرات وین؛ نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین، عراقچی: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور نهایی مذاکرات وین؛ نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین، عراقچی: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید