تور ارزان عمان: امیرعبداللهیان با معاون سلطان عمان ملاقات کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان آخرین تحولات روابط دو کشور و بعلاوه موضوعات مهم منطقه را مورد مصاحبه و گفتگو قرار داد.

تور ارزان عمان: امیرعبداللهیان با معاون سلطان عمان ملاقات کرد

با تور ارزان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان آخرین تحولات روابط دو کشور و بعلاوه موضوعات مهم منطقه را مورد مصاحبه و گفتگو قرار داد.

امیرعبداللهیان در این ملاقات با اشاره به روابط تاریخی، مستمر و راهبردی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، از نقش مهم سلطان قابوس پادشاه فقید عمان در شکل گیری روابط دو کشور یاد کرد و بر ادامه مناسبات تهران و مسقط در دوره سلطان هیثم تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به سلطان هیثم، از حضور هیئت عالی رتبه عمانی در مراسم تحلیف سیزدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

امیرعبداللهیان با تشریح سیاست دولت سیزدهم در اولویت دهی به همکاری با کشورهای منطقه، عمان را یکی از اولویت های اصلی برای همکاری ها در منطقه دانست و توسعه همه جانبه همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در حوزه همکاری های مالی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در عرصه حمل ونقل کالا و مسافر، حوزه انرژی، گردشگری، خطوط هوایی و سایر موارد همکاری را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان بعلاوه در تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری با کشورهای منطقه خلیج فارس و در چارچوب سیاست همسایگی، بر نبود هرگونه محدودیت و استثنایی در برقراری روابط خوب با کشور های منطقه تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد بحران یمن نیز با اشاره به دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این بحران، مبنی بر راه چاره سیاسی و مبتنی بر مصاحبه، ضمن تاکید مجدد بر ضرورت پیمودن راستا سیاسی ومصاحبه برای حل مسائل مردم یمن، از موضع حکیمانه عمان در این خصوص و بعلاوه کوشش های ارزشمند دولت عمان در زمینه انتقال سفیر شهید کشورمان در یمن به تهران برای مداوا را مورد قدردانی قرار داد.

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین تحولات مرتبط با مصاحبههای وین، بر نگاه کشورمان به ابتکارات عملی و سازنده طرف های این مصاحبه در عمل تاکید نمود و حسن نیت و جدیت کشورمان در رسیدن به توافق خوب را مورد تصریح قرار داد.

فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان نیز در این ملاقات با اشاره به روابط نزدیک و برادرانه دو کشور، توسعه همکاری های فی مابین و علاقمندی عمان به ایفای نقش در زمینه همگرایی کشورها در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، بر نقش سازنده ایران در تحولات منطقه تاکید نمود.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای ملاقاتی دو جانبه با مقامات عمانی در مسقط به سر می برد، بعلاوه عصر امروز با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان ملاقات و در مورد موضوعات مورد علاقه دوکشور به مصاحبه و گفتگو پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات از فرایند روبه توسعه روابط فی مابین ابراز خرسندی کرد و بر استمرار ملاقات مسولان و مقامات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی و بعلاوه فعال شدن کمیته های تخصصی از جمله کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور تاکید نمود.

امیر عبداللهیان ضمن تبریک پنحاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور تاکید نمود، روابط مردمی و فرهنگی ایران و عمان ریشه در تاریخ دارد و دو کشور توانسته اند بنای همکاری های ریشه دار ومستحکمی را پی ریزی کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان از نحوه نگرش عمان نسبت به مسائل منطقه مبتنی بر مصاحبه و همکاری تقدیر کرد و آن را تنها راه برطرف مسائل منطقه دانست.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از فرایند توسعه همکاری های تجاری فی مابین، ازجمله افزایش مبادلات، ابراز امیدواری کرد همکاری های تجاری و مالی کشورهای منطقه با یکدیگر می تواند الگویی برای پایداری صلح و امنیت منطقه قلمداد شود.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این ملاقات با اشاره به ظرفیت ها و توانمدیهای مالی و منابع انسانی ایران، بر ارتقا همکاری های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت های مالی منطقه تاکید نمود.

طرفین در این ملاقات بر استمرار رایزنی درخصوص مسائل مهم منطقه تاکید نمودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1866

به "تور ارزان عمان: امیرعبداللهیان با معاون سلطان عمان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان عمان: امیرعبداللهیان با معاون سلطان عمان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید