اختلاف چین و آمریکا بر سر دریای مورد مناقشه چین جنوبی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیر امور خارجه آمریکا از چین خواست اقداماتی به منظور کاهش تنش ها در دریای چین جنوبی انجام دهد و نسبت به سرعت و ابعاد ادعاهای ارضی چین در این آب های پرمناقشه اظهار نگرانی کرد.

اختلاف چین و آمریکا بر سر دریای مورد مناقشه چین جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (َشنبه) در کنفرانس خبری مشترکی با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین همچنین مدعی شد، چین و آمریکا متعهد به نهایی ساختن توافقی به منظور مقابله با دستیابی ایران به مواد هسته ای شکاف پذیر هستند.

کری این اظهارات را شروع سفر دو روزه خود به چین که تحت تاثیر نگرانی های امنیتی درباره بلندپروازی های چین در دریای چین جنوبی است، مطرح نمود.

ادعاهای اخیر چین درباره هفت تپه دریایی در مجمع الجزایر اسپراتلی در دریای چین جنوبی باعث نگرانی هر چه بیشتر دیگر مدعیان شامل فیلیپین و ویتنام شده است.

وزیر خارجه چین با تاکید بر حاکمیت کشورش بر سر صخره های زیرآبی، می گوید اراده آنها برای حفاظت از منافعشان به سختی سنگ است. وی با بیان این سخنان در واقع بر اختلاف نظر پکن و واشنگتن بر سر اراضی مورد مناقشه در دریای چین جنوبی صحه گذاشت.

وانگ یی پس از دیدار خصوصی با رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا به نظر نمی رسید که از سخنان پیشین خود کوتاه آمده باشد. این در حالی است که جان کری بر کاهش تنش ها در دریای چین جنوبی تاکید نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 349

به "اختلاف چین و آمریکا بر سر دریای مورد مناقشه چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف چین و آمریکا بر سر دریای مورد مناقشه چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید