آثاری که در سال 2019 به میراث جهانی اضافه شدند ، از طبیعت پویای آتش و یخ تا بزرگترین زیستگاه شاه پنگوئن

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سایت های جدیدی در اجلاس جهانی کمیته میراث جهانی یونسکو در حال اضافه شدن به فهرست میراث جهانی یونسکو هستند.

آثاری که در سال 2019 به میراث جهانی اضافه شدند ، از طبیعت پویای آتش و یخ تا بزرگترین زیستگاه شاه پنگوئن

خبرنگاران: کمیته میراث دنیای یونسکو که در اجلاس باکو در حال ثبت آثار جدید در فهرست میراث دنیای است، روز گذشته پرونده جنگل های هیرکانیان از سوی ایران را به ثبت رساند. آثار دیگر کشورها که تا کنون در چهل و سومین نشست کمیته میراث دنیای یونسکو در 3 بخش طبیعی، فرهنگی و مختلط به ثبت دنیای رسیدند به توضیح زیر است:

خشکی ها و دریاهایی آسترال، فرانسه (میراث طبیعی)

این سایت در اقیانوس هند قرار گرفته است و یکی از زیستگاه های مهم پرندگان و پستانداران دریایی در دنیا است. به طور خاص این منطقه بزرگترین زیستگاه شاه پنگوئن و نوعی پرنده به نام آلباتروس بینی زرد است. این منطقه در نزدیکی قطب جنوب قرار گرفته است و از آنجا که تحت حاکمیت حکومت فرانسه است به عنوان قلمرو جنوبی فرانسه شناخته می شود.

پارک ملی Vatnajökull طبیعت پویای آتش و یخ | ایسلند (میراث طبیعی)

این سایت یکی از مناطق شاخص آتش فشانی است که 8 مورد از آنها زیر توده یخ است. فوران مواد مذاب از زیر یخ و آمیخته شدن آنها با هم شکل های بی نظیر طبیعی را به وجود آورده است و یک پدیده طبیعی ویژه به شمار می آید.

سایت فرهنگی و تنوع زیستی پاراتی برزیل (مختلط)

این سایت میان اقیانوس و کوهستان قرار گرفته است و از آنجا که شامل منظر فرهنگی مرکز تاریخی پاراتی و 4 منطقه حفاظت شده طبیعی است در دسته آثار مختلط آنالیز می شود.

این منطقه زیستگاه گونه های مهم جانوری همانند جاگوار، گراز بدبوی لب سفید و چندین گروه از نخستین سانان همانند میمون عنکبوتی پشمالو است. بخش تاریخی این منطقه به قرن 18 میلادی و اوایل قرن 19 باز می شود و بندری در مناطق استعماری بوده که در آن حمل و نقل برده صورت می گرفته است.

سایت باستانی فلزشناسی آهن، بورکینافاسو (فرهنگی)

این محدوده از 5 المان در استان های مختلف بورکینافاسو تشکیل شده است و شامل کوره های طبیعی، معدن ها و … است و به قرن 8 BCE (پیش از عصر حاضر) باز می شود و بیش از 2800 سال قدمت دارد.

بابل عراق (فرهنگی)

بابل در 85 کیلومتری جنوب بغداد در محدوده یک شهر تاریخی مخروبه با قدمتی بیش از 2600 سال قرار گرفته است که پایتخت امپراتوری نئوبابلیان بوده است. این منطقه شامل روستاها و زمین های کشاورزی است که شهر باستانی را محاط نموده بودند. در داخل شهر، دیوارها، دروازه ها، قصرها و معابد وجود داشته و بازمانده های آن شاهدی بر یکی از تاثیرگذارترین امپراتوری های دوره باستان است. باغ های معلق که یکی از عجایب هفتگانه است به بابل منسوب شده و امپراتوران بزرگی مانند حمورابی و بخت النصر در این شهر اقامت داشته اند.

میراث طبیعی و فرهنگی منطقه ارهید، آلبانی (مختلط):

بخشی از دریاچه ارهید و دهکده آن در مقدونیه شمالی در سال 1979 در فهرست میراث دنیای به ثبت رسیده بود و اکنون بخش شمال غربی این ناحیه در آلبانی که شامل بخش دیگری از دریاچه و شبه جزیره و نوار ساحلی آن است به ثبت رسید. در این بخش کلیسای مسیحیان متعلق به اواسط قرن 6 میلادی قرار گرفته است. در قسمت کم عمق دریاچه در نزدیکی نوار ساحلی هم 3 سایت متعلق به دوره ما قبل تاریخ وجود دارد.

پناهگاه پرندگان مهاجر، در امتداد ساحل دریای زرد بوهی در خلیج چین (فاز 1)، چین(طبیعی)

پوشش گیاهی و اکوسیستم این منطقه مناسب برای گونه های مختلف ماهی و خرچنگ است و بخش میانی خلیج مکان مناسبی برای پرندگان مهاجر به حساب می آید و هر سال گونه های بسیار مهم پرندگان به ویژه آنها که زیستگاهشان شرق آسیا و استرالیاست برای مهاجرت به این منطقه می آیند.

منبع: چمدان
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 213

به "آثاری که در سال 2019 به میراث جهانی اضافه شدند ، از طبیعت پویای آتش و یخ تا بزرگترین زیستگاه شاه پنگوئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثاری که در سال 2019 به میراث جهانی اضافه شدند ، از طبیعت پویای آتش و یخ تا بزرگترین زیستگاه شاه پنگوئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید