5 خوراکی مفید برای بهبود کبد چرب

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ورزش منظم و به خصوص ورزش های هوازی و استقامتی و رژیم های غذایی اساس درمان این بیماری هستند. بیماران مبتلا به کبد چرب باید از مصرف چربی های اشباع، شکر، نمک، سیگار و غذا های حاوی کربوهیدرات زیاد مثل شیرینی ها و برنج خودداری نمایند.

5 خوراکی مفید برای بهبود کبد چرب

بیماری کبد چرب، اغلب بدون علامت بوده، اما می تواند به مرور زمان و با افزایش اندازه چربی کبد با علائمی از جمله دل درد، بی اشتهایی، ضعف مفرط، تهوع، کاهش وزن، کاهش تمرکز و توجه و ... خود را نشان دهد.

ورزش منظم و به خصوص ورزش های هوازی و استقامتی و رژیم های غذایی اساس درمان این بیماری هستند. بیماران مبتلا به کبد چرب باید از مصرف چربی های اشباع، شکر، نمک، سیگار و غذا های حاوی کربوهیدرات زیاد مثل شیرینی ها و برنج خودداری نمایند.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف سبزیجات و میوه های تازه برای بهبود کبد چرب به شدت توصیه می گردد:

- تمبر هندی: این میوه گرمسیری خواص بی نظیری دارد و به بهبود فرایند هضم و کاهش وزن یاری می نماید. این میوه سرشار از فیبر بوده و برترین خوراکی برای درمان تصلب شرایین محسوب می گردد. البته مصرف تمبر هندی درمان نماینده کبد چرب نیز است. مصرف این میوه منجر به کاهش مقادیر چربی اطراف کبد می گردد و به کاهش کلسترول خون نیز یاری می نماید.

- لیمو: نوشیدن روزانه یک لیوان آب به همراه لیموی تازه به بهبود بیماری کبد چرب یاری می نماید. لیمو خاصیت سم زدایی از کبد را دارد و سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است. مصرف لیمو، فرایند هضم مواد غذایی را نیز بهبود می بخشد.

- گلابی: یک گزینه عالی در میان میوه ها، برای کاهش وزن است. گلابی مقادیر مناسبی از فیبر محلول و نامحلول را برای تقویت کلسترول و تنظیم عملکرد روده ها دارد. پکتین موجود در این میوه به مبارزه با یبوست یاری می نماید. خوردن دو عدد گلابی در روز 20 درصد اندازه احتیاج شما به ویتامین C را رفع می نماید. مصرف گلابی، به سم زدایی کبد و لوزالمعده یاری می نماید.

- خربزه: مصرف این میوه باعث پاکسازی کبد و کاهش بقایای چربی موجود در آن می گردد. نوشیدن آب خربزه در ساعات بعدازظهر، به درمان کبد چرب یاری می نماید.

- توت فرنگی: یک درمان عالی برای پاکسازی کبد و سم زدایی بدن است. توت فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نمایند. اسید های طبیعی موجود در این میوه از کبد شما محافظت می نمایند. مصرف این میوه از احتباس مایعات در بدن جلوگیری نموده و منجر به کاهش فشار خون و کاهش اسید اوریک می گردد. اگر دچار کبد چرب هستید، روزانه حداقل 7 تا 8 عدد توت فرنگی بخورید.

منبع: فرادید
انتشار: 1 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2094

به "5 خوراکی مفید برای بهبود کبد چرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خوراکی مفید برای بهبود کبد چرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید