یک سوم دروس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت حضوری برگزار می گردد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ممکن است در بعضی رشته ها آغاز کلاس ها به صورت مجازی و یا حضوری تا بازه یک هفته ای نیز به تاخیر بیفتد.

یک سوم دروس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت حضوری برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سید عبدالصمد طباطبایی نژاد، مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که حفظ جان دانشجویان اولویت اول دانشگاه است؛ گفت: طبیعتا در شرایطی که با شیوع گسترده کرونا روبه رو هستیم، رویکرد دانشگاه ارائه آموزش های مجازی خصوصا در دروس تئوری برای تمام مقاطع دانشجویی است.

وی ادامه داد: نیم سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه برای دانشجویانی که در دانشگاه حضور دارند، آغاز شده است.

طباطبایی نژاد از تاخیر احتمالی آغاز آموزش مجازی و یا حضوری دروس در بعضی رشته ها اطلاع داد و اضافه نمود: ممکن است در بعضی رشته ها آغاز کلاس ها به صورت مجازی و یا حضوری تا بازه یک هفته ای نیز به تاخیر بیفتد.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص دانشجویان جدیدالورود شرح داد: اطلاع رسانی درباره دانشجویان جدیدالورود نیز در هفته های آینده پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، معرفی نمره تراز و در ادامه انتخاب دانشجو و ثبت نام انجام خواهد شد.

طباطبایی نژاد با بیان این که نتایج نهایی پذیرفته شدگان جدید دانشگاه طی شش تا هفت هفته آینده اعلام خواهد شد اعلام نمود: با توجه به شرایط شیوع پاندمی کووید 19 نمی توان برای دوماه آینده برنامه ریزی دقیقی کرد.

وی با اشاره به این که پس از اعلام نتایج، ثبت نام ها به صورت آنلاین انجام خواهد شد تاکید نمود: پس از اعلام نتایج، نحوه شرایط حضور فیزیکی دانشجویان از سوی دانشگاه به صورت رسمی اعلام خواهد شد. ثبت نام اولیه دانشجویان قطعا به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که آموزش های مجازی جایگزین آموزش های تئوری دانشجویان خواهد شد؛ گفت: این موضوع یکی از مصوبات شورای آموزشی دانشجویان دانشگاه است.

وی از ضرورت حضور رزیدنت ها و اینترن ها در بخش های مختلف درمانی اطلاع داد و گفت: بعضی از دروس عملی نیز در صورت امکان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

طباطبایی نژاد ارائه دروس به صورت فیلم را یکی دیگر از راه چاره های موثر در آموزش ذکر کرد و اضافه نمود: باید تا جایی که ممکن است با یاری روش های مختلف تردد های غیرضروری و حضور دانشجویان حذف گردد و حضور دانشجویان به زمان محدودتری کاهش یابد.

وی درباره اسکان دانشجویان خوابگاهی اظهارکرد: حضور دانشجویان طبق گروه بندی در خوابگاه ها با کمترین حجم و بیشترین بازدهی انجام می گردد.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره دانشجویانی که در حال حاضر در مقاطع کارآموزی و کارورزی در مقطع پایه کارشناسی تحصیل می نمایند؛ بیان نمود: در شورای آموزش دانشجویان به دانشکده ها این اختیار داده شده تا زمان برگزاری دوره ها با حفظ ساعات درسی، تردد ها کاهش یابد و همانند دروس عملی نیز ساعت کلی فعالیت ها حفظ تا مسایل ایمنی و مراقبت های بهداشتی در بالاترین سطح انجام گردد.

وی یادآور شد: امکان کوتاه کردن دروس کارآموزی و کارورزی با صلاح دید دانشگاه و دانشکده با حفظ ساعات درسی و عملی وجود دارد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه حضور دانشجویان استیجر در بیمارستان ها و مراکز درمانی امری ضروری است اعلام نمود: در خصوص این دانشجویان هم کوتاه تر شدن زمان حضور هیچ منعی ندارد و این افراد می توانند خدمات را در ساعات کمتری در بخش ها ارائه دهند.

وی بر ضرورت حضور دانشجویان در بخش های کارآموزی پزشکی تاکید نمود و گفت: در خصوص انترن ها، رزیدنت ها و دستیاران با توجه به اینکه این گروه خدمات درمانی ارائه می دهند ضروری است در بیمارستان ها حضور کامل داشته باشند.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه نمود: حدودا نزدیک به یک سوم تا 40 درصد دانشجویان نیازمند حضور در مراکز درمانی هستند و در مجموع در خصوص 30 تا 40 درصد دانشجویان باید برنامه ریزی ها به گونه ای انجام گردد تا حضور همزمان دانشجویان به حداقل برسد. باید به عددی برسیم که این حجم از تردد ها و حضور در توان خوابگاه ها و دانشکده ها باشد.

طباطبایی نژاد با بیان این که در ترم جدید یک سوم دروس به صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ توضیح داد : در این ترم دروس به صورت تعاملی (ارتباط استاد و دانشجو) ارائه و تمامی برنامه های آموزشی ضمن توجه به ظرفیت خوابگاه ها توزیع می گردد.

وی با اشاره به ارتقای چشمگیر آموزش های دانشگاه در مقایسه با ترم گذشته اعلام نمود: پیش بینی می گردد در ترم پیش رو خدمات مناسب تری در حوزه ارزشیابی آموزش ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1072

به "یک سوم دروس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت حضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم دروس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت حضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید