یک سانحه دیگر برای جنگنده اف-35 آمریکا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، یک فروند جنگنده گرانقیمت اف-35 نیروی هوایی آمریکا حین فرود در یک پایگاه هوایی دچار نقص فنی شد.

یک سانحه دیگر برای جنگنده اف-35 آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه سلسله اتفاقات پیش آمده برای جنگنده های گرانقیمت اف-35 آمریکا، یکی از این نوع جنگنده ها حین فرود دچار نقص فنی شد.

به نوشته وبگاه ارفورس تایمز در جریان این سانحه که روز دوشنبه رخ داد عراده هواپیمای یک فروند جنگنده اف-35 در پایگاه هوایی هیل هنگام فرود از جا کنده شد. این جنگنده متعلق به یگان شکاری 388 آمریکا بود و پس از بازگشت از ماموریت آموزشی دچار این مشکل شد.

به گفته مقامات نیروی هوایی آمریکا، باند پایگاه هوایی هیل اینک به دلیل سقوط ارابه این جنگنده بسته شده است. هواپیماهای دیگر روز گذشته هنگام فرود در باند این پایگاه مجبور به تغییر جهت شدند. گفته می شود که تحقیقات جامعی درباره علت این حادثه در حال انجام است.

وبگاه بالگرین میلیتری نیز در این زمینه نوشت که خلبان این جنگنده پس از این سانحه و ترک این هواپیما برای معاینات پزشکی به بیمارستان اعزام شد.این جنگنده پرهزینه به دلیل محاسبات غلط در طراحی و خطاهای نرم افزاری مورد انتقاد اهل فن قرار گرفته است.

چندی قبل نیز یک فروند جنگنده اف-35 لایتنیگ دو نیروی هوایی آمریکا بحین یک پرواز آموزشی معمول سقوط کرد. در حال انجام پرواز آموزشی شبانه در پایگاه نیروی هوایی ایگلین در فلوریدا سقوط کرد.خلبان جنگنده مذکور پیروز به خروج از هواپیما شد و شرایط جسمانی وی به ثبات رسیده است. پایگاه هوایی ایگلین در بیانیه ای گفت که سقوط این جنگنده اف 35، خساراتی را محل وقوع حادثه برجای نگذاشته است و تحقیقات درباره علت سقوط آغاز شده است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 909

به "یک سانحه دیگر برای جنگنده اف-35 آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سانحه دیگر برای جنگنده اف-35 آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید