کوراندو 2018؛ بازنده جوان و خشن

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مدتی است نسخه های در گمرک مانده کوراندو نیو فیس پریمیوم پلاس از انبار خارج شده و پای به خیابان های شهر گذاشته اند. خودرویی که درست در کلاس میتسوبیشی ASX قصد عرض اندام دارد آن هم با قیمت 500 میلیون تومان اما آیا واقعا باید کوراندو 2018 را به سری ASX میتسوبیشی که هم اینک در مدل های تیپ4 و 2018 نزدیک به 560 میلیون قیمت دارند، ترجیح داد؟ خب اگر نمی دانید بد نیست خبردار شوید که ASX از بدو ورود به ایران توانسته بیش از هفت هزار دستگاه فروش کند. عددی که برای نسل فعلی کوراندو به زحمت به هزار دستگاه می رسد. بخشی از این فاصله به نام نازل سانگ یانگ و بخشی هم به طراحی متفاوت کوراندو برمی شود.

کوراندو 2018؛ بازنده جوان و خشن
کابین کوراندو سانگ یانگ

کوراندو البته در گونه فیس لیفت هم در پس ASX قرار گرفته است گرچه بعضی ویژگی هایش قابل تحسین است. این خودرو یکی از گزینه های متفاوت بازار است که قیمتی پایین تر دارد و ظاهرش خشن تر است. البته طراحی خودرو در گونه فیس لیفت زیاد تغییر ننموده اما مجموعه رخ خودرو به روز شده که نکته مناسبی است. در کوراندو جدید چراغ های جلو، پروژکتورهای جلو، سپر، جلوپنجره و کاپوت تغییر نموده است اما در دیگر قسمت ها مانند بخش عقبی همه چیز بدون تغییر باقی مانده است. همچنین مجموعه جدیدی از رینگ های 18 اینچی آلیاژی هم در فهرست به روزرسانی های بیرونی این خودرو قرار دارند. در دیگر سو، میتسوبیشی ابدا هراسی از کوراندو ندارد. نسل سوم میتسوبیشی ای اس ایکس برای آن دسته از کسانی خلق شده که مایل نیستند مقولاتی چون فضا و مقرون به صرفه بودن را در یک خودرو قربانی نمایند. به روزرسانی هایی که در نسل فعلی ای اس ایکس صورت پذیرفته، ظاهر تهاجمی آن را به چراغ هایی شفاف تر و جلو پنجره ای پهن تر مجهز نموده است. ضمن آنکه، کاربرد ماهرانه کروم در جای جای بدنه ظاهر گیراتر و جذاب تری را برای آن به ارمغان آورده است. درون دهانه گلگیرها، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی جای گرفته اند که لاستیک هایی از جنس یوکوهاما و به ابعاد 215/60 آنها را پوشانده است و کاملاً نیز، با قد و قامت این کراس اوور ژاپنی تناسب دارند.

کابین میتسوبیشی ASX

ممکن است ASX در بحث کابین قافیه را به کوراندو ببازد چرا که اتاق این کره ای جوان خطوط شاداب تری دارد. در داخل کوراندو 2018 صفحه آمپر از نو طراحی شده که امکان انتخاب شش رنگ مختلف را به راننده می دهد، غربیلک فرمان تغییر نموده و یک صفحه نمایش 7 اینچی هم برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو ارائه شده است. این در حالی است که فرم کابین ASX همچنان با نمونه 2012 یکسان است؛ گرچه در مجموع با توجه به دارا بودن مانیتور و سادگی طراحی، ارگونومی بهتری دارد.

در بخش موتور و فنی دو خودرو وضعیت مشابهی دارند گرچه وزن سبک تر و هماهنگی بیشتر باعث شده تا میتسو رقیب کره ای را از میدان به در کند. کوراندوی جدید با استفاده از یک موتور 2000 سی سی که توان فراوری 150 اسب بخار قدرت و نیوتن متر گشتاور197 را دارد در ایران عرضه می گردد که قدرتی مشابه ASX را در اختیار راننده قرار می دهد. جعبه دنده شش سرعته اتومات سانگ یانگ که نوع تیپ ترونیک بوده قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را در اختیار کاربر قرار می دهد ولی راننده هرچقدر هم کوشش کند لذت سواری ای اس ایکس مخصوصا به وسیله پدال شیفترها را تجربه نمی کند. در کنار سیستم چهار چرخ متحرک از این شاسی بلند کره ای خودرویی پر قدرت با رانندگی نرم و روان ساخته است. فرمان برقی و استارت دکمه ای از دیگر ویژگی های فنی نیوکوراندو به شمار می رود. در عین حال امکاناتی نظیر کروز کنترل، پوشش چرم جایگاه و فرمان، سیستم پخش با شش بلندگو و آمپلی فایر، تنظیم برقی جایگاه در شش حالت، گرم کن و سرد کن جایگاه های جلو، گرم کن فرمان، نمایشگر پیشرفته با کامپیوتر سفری چندگانه، سانروف برقی و سیستم ورود بدون کلید به داخل خودرو برخوردار است.

به نظر می رسد خریداران ایرانی اگر بین آپشن و کیفیت سواری، روی مورد دوم تاکید نمایند حتما سراغ ASX می روند ولی خب بعضی ها هم هستند که آپشن را عزیزتر از جان می دانند. شما جزو کدام دسته اید؟

منبع: دیوار
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 260

به "کوراندو 2018؛ بازنده جوان و خشن" امتیاز دهید

2 کاربر به "کوراندو 2018؛ بازنده جوان و خشن" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوراندو 2018؛ بازنده جوان و خشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید