کرونا در اروپا، از عبور مرگ و میرها از مرز 300 هزار نفر تا هشدار درباره تلفات بیشتر در اسپانیا

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که مرگ های کرونایی در این اتحادیه از مرز 300 هزار نفر عبور نموده و یک مقام دولتی در اسپانیا هم درباره تلفات روزافزون این بیماری در این کشور هشدار داده است.

کرونا در اروپا، از عبور مرگ و میرها از مرز 300 هزار نفر تا هشدار درباره تلفات بیشتر در اسپانیا

با ما سفر کنید و با تور نوروز اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان چالشی حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده و مقامات اروپایی وقت، انرژی و هزینه زیادی را برای مهار آن صرف می نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی در اسپانیا

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که رکورد مرگ و میرهای کرونایی روزانه از ماه آوریل در اسپانیا شکسته شد. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور که روز سه شنبه اعلام شد در این کشور در عرض 24 ساعت 411 مورد مرگ کرونایی ثبت شده است. این بالاترین میزان مرگ روزانه در این کشور در جریان موج دوم ویروس کرونا بوده است.

هشدار درباره افزایش مرگ ومیرها در اسپانیا

فرناندو سیمون، هماهنگ نماینده دولت اسپانیا در مبارزه با ویروس کرونا در این باره گفته است این امکان وجود دارد که موارد مرگ های کرونایی در روزهای آینده همچنان فرایند صعودی را طی کند. وی در عین حال از پیشرفت هایی در مبارزه با این بحران سخن گفته است.

هشدار اتحادیه پلیس آلمان درباره افزایش خشونت ها در بین شهفرایندان

اتحادیه پلیس آلمان هم درباره به وجود آمدن کریسمسی خشونت آمیز در صورت تداوم محدودیت ها در این کشور هشدار داد.

اتحادیه پلیس آلمان در صورت تداوم قواعد قرنطینه برای مهار کرونا درباره دلسردی روزافزون و آمادگی خشونت بیشتر در بین شهفرایندان هشدار داده است.

رئیس اتحادیه پلیس آلمان در ایالات نوردراین وست فالن در این باره گفته است : اگر این محدودیت های سختگیرانه بعد ازماه نوامبر هم ادامه یابد ما کریسمس صلح آمیزی را تجربه نخواهیم کرد. وی درباره لبریز شدن کاسه صبر بسیاری انسان ها ابراز نگرانی کرد.

وی تاکید نمود که این خشونت ها تنها خود را در خیابان ها نشان نمی دهد بلکه خشونت های خانگی هم در این شرایط افزایش می یابد و متاسفانه باید انتظار چنین شرایطی را داشت.

وی از پرخاشگری ها و اعمال خشونت آمیز روی نیروهای پلیس در دوران کرونا اطلاع داده و گفت: همیشه تعداد بیشتری از کارکنان پلیس در معرض توهین قرار می گیرند. وی همچنین از کوشش خشونت طلبان برای انتقال ویروس کرونا با سرفه و عطسه به صورت نیروهای پلیس اطلاع داد.

300 هزار دانش آموز آلمانی در قرنطینه قرار گرفته اند

بیش از 300 هزار دانش آموز درآلمان در حال حاضر در قرنطینه کرونایی به سر می برند که تعداد آن ها نسبت به اواخر سپتامبر حدود 6 برابر شده است. شمار معلمانی هم که در قرنطینه کرونایی قرار گرفته اند به 30 هزار نفر رسیده است.

یک مقام آموزشی در آلمان از بسته شدن بسیاری مدارس این کشور در این شرایط اطلاع داده و ابراز امیدواری نموده که شرایط کرونایی به گونه ای پیش نرود که تعطیلی سراسری مدارس در آلمان را به دنبال داشته باشد. وی خواهان تشدید اقدامات حمایتی برای این منظور شد.

فشار بالا بر نهادهای بهداشتی آلمان

نمایندگان جامعه پزشکی در آلمان هم با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور نهادهای بهداشت و درمان را تحت فشار بالایی ارزیابی کردند .

یوته تایچرت، رئیس پزشکان خدمات عمومی در آلمان در این باره به هفته نامه اشپیگل گفت: بسیاری از نهادهای بهداشتی دیگر تاب تحمل این فشار بالا را ندارند .

وی درباره افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در آلمان گفت: نقشه کشور از شمال به جنوب قرمز می گردد. به این ترتیب ما می توانیم تصور کنیم که چقدر کار بیشتر، از یک روز تا روز بعد بر دوش نهادهای بهداشتی اضافه می گردد

این مقام پزشکی در آلمان تاکید نمود که با وجود ساختارهای پرسنلی و تجهیزات فنی موجود در بسیاری از نهادهای بهداشتی و درمانی به سختی دیگر می توان زنجیره سرایت ها را ردیابی کرد

رئیس جمهور ایتونی هم به قرنطینه رفت

رئیس جمهور استونی هم بیان کرد که به علت ارتباط با فردی که تست کرونایش مثبت شده است و بر اساس قواعد وزارت بهداشت این کشور به قرنطینه می رود

وی در صفحه فیس بوک خود نوشت که ارتباط نزدیکی با فرد مبتلا به کرونا داشته و بر اساس قوانین وزارت بهداشت استونی به قرنطینه می رود .

کالیولاید بیان کرد که حالش خوب است و با این حال در هفته جاری همه دیدارهای حضوری اش را لغو می نماید. وی قرار است آزمایش کرونا بدهد

اعتراضات ضد محدودیت ها در آلمان

در شهر شورینمرکز ایالت مکلنبورگ-فورپومرنآلمان هم شب گذشته اعتراضات علیه محدودیت های کرونایی برگزار گردید.

بیش از 22 هزار ابتلای روزانه در فرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسه هم از ابتلای 22180 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده اند.

عبور مرگ های کرونایی در اروپا از مرز 300 هزار نفر

شمار مرگ های کرونایی در اروپا هم از مرز 300 هزار نفر گذشت. این خبر را خبرگزاری رویترز بیان کرد که بر این اساس در این منطقه تا روز سه شنبه در مجموع حدود 12.8 میلیون ابتلا به کرونا و حدود 300114 مرگ کرونایی ثبت شده است.

انگلیس دارنده بیشتر تعداد مرگ کرونایی در اروپا

انگلیس با حدود 49 هزار مرگ کرونایی در دوران کرونا بیشترین شمار مرگ و میرها در اثر ابتلا به این بیماری در اروپا را داشته است.

600 مرگ روزانه کرونایی در ایتالیا

در ایتالیا هم شمار مرگ های کرونایی روزانه با 600 مورد بالاترین رکورد را در 6 ماهه گذشته ثبت نموده است. نهادهای بهداشتی این کشور روز سه شنبه حدود 580 مرگ کرونایی در 24 ساعت را ثبت کردند. حدود 35100 نفر هم در این دوره زمانی در ایتالیا به کرونا مبتلا شده اند.

تمدید شرایط اضطراری در مجارستان

مجلس مجارستان هم به اتفاق آء به تمدید شرایط اضطراری کرونایی در این کشور برای 90 روز آینده رای دادند.

آسیب های روحی بالای کرونا به شهفرایندان آلمانی

کرونا همچنین آسیب های روحی فراوانی به شهفرایندان آلمانی وارد نموده است. نتایج یک نظرسنجی حکایت از آن دارد که حدود 70 درصد از مردم آلمان از تاثیرات روانی کرونا رنج می برند .

نتایج این نظر سنجی به مسئولان هشدار می دهد که آسیب ها و فشارهای روحی و روانی برخاسته از بحران کرونا را جدی بگیرید. این نتیجه یک نظرسنجی است که اخیرا از سوی موسسه فورسا اجرا شده است .

55درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت نموده اند، گفته اند که نسبت به شرایط ماه های پیش رو اطمینان خاطر ندارند و همین موضوع باعث رنج و آزار آن ها می گردد .

آمیزش کار و زندگی خصوصی و همچنین از بین رفتن زمینه های تماس اجتماعی نیز از دیگر موارد موثر در رنج و فشارهای روحی مردم آلمان اعلام شده است .

نگرانی نسبت به شرایط سلامتی شخص خود و همچنین نگرانی از فشارهای اقتصادی برخاسته از بحران کرونا نیز باعث رنج روحی مردم این کشور شده است .

موسسه فورسا برای گردآوری اطلاعات مورد احتیاج خود از هزار شهفرایند آلمانی نظرسنجی نموده است

261 مرگ کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ همچنین از 261 مرگ کرونایی در این کشور در عرض 24 ساعت اطلاع داده که این مسئله نگرانی مقامات آلمانی از جمله وزیر بهداشت را به دنبال داشته است.

طرح کمیسیون اروپا برای مبارزه با اپیدمی ها در آینده

کمیسیون اروپایی هم خواهان یک طرح برای بیماری های واگیر در آینده شده است. این نهاد اروپایی این درخواست را به عنوان درسی که از بحران کرونا می توان گرفت نامیده است. علاوه بر این باید صلاحیت نهادهای بهداشتی ECDC و EMA هم گسترش یابد. کمیسیون اروپایی امروز (چهارشنبه) بسته ای برای تشکیل یک اتحادیه سلامت را ارائه داده که به این ترتیب اتحادیه اروپا ابزار جدیدی برای مدیریت بحران کرونا به دست می آورد.

جدیدترین آمار کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در فرانسه 1829659 نفر به کرونا مبتلا شده و 42207 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1443997 نفر به کرونا مبتلا شده و 39756 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1233775 نفر به کرونا مبتلا شده و 49770 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 995463 نفر به کرونا مبتلا شده و 42330 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم تا به حال 707247 نفر به کرونا مبتلا شده و 11878 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1162

به "کرونا در اروپا، از عبور مرگ و میرها از مرز 300 هزار نفر تا هشدار درباره تلفات بیشتر در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از عبور مرگ و میرها از مرز 300 هزار نفر تا هشدار درباره تلفات بیشتر در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید