آخرین آمار کرونا در دنیا؛تعداد مبتلایان از دومیلیون وصدهزار گذشت

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، با ادامه همه گیری ویروس کرونا در جهان، کشورهای انگلیس، روسیه، آمریکا و اسپانیا بیشترین تعداد آمار مبتلایان جدید به کرونا را داشته اند.

آخرین آمار کرونا در دنیا؛تعداد مبتلایان از دومیلیون وصدهزار گذشت

به گزارش خبرنگاران، انگلیس با 4,617 مورد، ایتالیا با 3,786 روسیه 3,448، آمریکا با 2,685 و اسپانیا با 2,157 جز کشورهایی بودند ظرف 24 ساعت گذشته بیشترین تعداد مبتلایان جدید به کرونا را داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

به گزارش سی ان ان،ایالات متحده آمریکا که در صدر کشورهای پرتلفات دنیا به شمار می رود با مشکل برطرف محدودیت های تدریجی و نگرانی از موج بعدی همه گیری ویروس کرونا روبرو شده است. در همین حال شهفرایندان ایالت میشیگان آمریکا با توجه به مقررات سخت گیرانه قرنطینه دست به اعتراض زده اند. تصویر زیر بعضی معترضان را نشان می دهد که خواهان سرانجام قرنطینه و مقرارات آمد و شد شده اند.

این در حالی است که طبق آخرین خبرها آلاسکا به طور تدریجی از بعضی محدودیت ها کاسته است. نمودار زیر که توسط گاردین منتشر شده است به مقایسه شرایط آمریکا با دیگر کشورها از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا پرداخته است:

به گزارش خبرگزاری فرانسه با افزایش انتقادها از ترامپ بابت مدیریتش، او به استفاده از یکی از اختیاراتش طبق قانون اساسی و تعلیق کنگره آمریکا به منظور پیشبرد فرایند انتصاب مقام ها تهدید کرد.رئیس جمهوری آمریکا با متهم کردن قانونگذاران به تخطی از وظایف و دغل بازی برای ترک شهر در زمان بحران گفت: چنانچه مجلس نمایندگان آمریکا با تعلیق موافقت نکند، از اختیاراتم طبق قانون اساسی استفاده می کنم تا دو مجلس کنگره را تعلیق کنم. آمریکا تا این لحظه 653,397 مبتلا دارد که با اضافه شدن 817 مورد فوت دیگر تعداد کشته هایش در کل به 33,405 تن رسیده است.

انگلیس

از این کشور نیز خبر می رسد که مقررات منع آمد و شد تا اواسط ماه بعدی میلادی ادامه خواهد داشت. به گزارش ایندیپندنت، این مطلب را دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس اعلام نموده که تا زمان بهبودی کامل بوریس جانسون نخست وزیر این کشور مدیریت کابینه انگلیس را برعهده دارد. وی در مورد هر گونه تغییر مقررات در مورد فاصله اجتماعی هشدار داده است و گفته که چنین تصمیمی ریسک بزرگی خواهد بود چرا که ممکن است موج فزاینده ای از انتشار ویروس کل کشور را در برگیرد. وی همچنین گفته است آمار تعداد مبتلایان آنگونه که انتظار می رفته کاهش نیافته است. انگلیس تا این لحظه 103,093 مبتلا دارد که با اضافه شدن 861 مورد فوت دیگر تعداد کشته هایش در کل به 13,729 تن رسیده است.

روزنامه دِ سان با ارائه نموداری به آنالیز تعداد مبتلایان و کشته شدگان در هر روز از ماه مارچ تا آپریل دارد. تصویر اول مربوط به تعداد مبتلایان در هر روز و تصویر دوم مربوط به جان باختگان در هر روز دارد.

ایتالیا

در این کشور شمار مبتلایان کاهش یافته و بعضی مشاغل از چند روز پیش فعالیت خود را شروع نموده اند. نمودار زیر میزان مبتلایان را کشته شدگان را از مارچ تا آپریل نشان می دهد. منحنی قرمز زنگ نشان دهنده موارد ابتلای جدید و ستون های تیره نشان دهنده فوتی های روزانه در این کشور است. این کشور تا کنون 168,941 مبتلا داشته است که با مرگ 525 تن دیگر در مجموع تعداد جان باختگان به 22,170 تن رسیده است.

اسپانیا

اما اسپانیا شاهد افزایش در مبتلایان بوده است. به گزارش بلومبرگ دولت اسپانیا مدعی شده که در این هفته بر پیک کرونا را کنترل و بر آن غلبه نموده است. گفتنی است که علی رغم برطرف بعضی محدودیت های شغلی مقررات تا 25 آپریل ادامه خواهد داشت و پدرو سانچز نخست وزیر این کشور گفته است می خواهد آن را گسترش دهد. این کشور تا کنون 182,816 مبتلا داشته است که با مرگ 318 تن دیگر در مجموع تعداد جان باختگان به 19,130 تن رسیده است. این تصویر پارکینگی در بارسلونا را نشان می دهد که به محلی برای ذخیره تابوت تبدیل شده است.

این نمودار نیز مانند کشور ایتالیا شرایط اسپانیا را نشان می دهد:

روسیه

شمار مبتلایان در این کشور نیز روز به روز افزایش می یابد. در پی این افزایش دولت به مردم دستور داده است تا در خانه هایشان بمانند. به گزارش مسکو تایمز نمودار زیر شرایط مبتلایان و جان باختگان را نشان می دهد. رنگ آبی تعداد کلی مبتلایان و قرمز موارد ابتلای جدید. روسیه 27,938 مورد ابتلا دارد که به مرگ 34 تن دیگر تعداد جان باختگان به 232 اتن رسیده است.

ژاپن

روزنامه یومیوری چاپ ژاپن امروز (پنجشنبه) گزارش داد که آبه شینزو نخست وزیر این کشور با هدف مهار هرچه بیشتر ویروس کووید19، دستور گسترش شرایط اضطرار ملی به تمام استان های ژاپن را صادر کرد.به نوشته خبرگزاری رویترز آبه در تاریخ هفتم آوریل در هفت استان از جمله توکیو، به دلیل افزایش سه برای شمار مبتلایان به ویروس کرونا، به مدت یک ماه شرایط اضطرار ملی اعلام نموده بود.بر اساس گزارش یومیوری، شرایط اضطرار ملی سراسری در ژاپن به مدت مشابه یک ماه اعلام شده است. ژاپن تا کنون 8,626 مورد ابتلا درا دو مجموع کشته شدگانش به 178 تن می رسد.

عربستان

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت بهداشت عربستان از ثبت 518 مورد جدید ابتلا به کرونا اطلاع داد.با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار مبتلایان در عربستان تا امروز پنجشنبه به 6380 نفر افزایش یافته است.وزارت بهداشت سعودی همچنین از ثبت چهار مورد فوتی جدید و افزایش آمار فوتی های کرونایی به 83 نفر اطلاع داد.

ایران

در ایران نیز دنیاپورسخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 28 فروردین1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1606 بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 77995 نفر رسید. متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 92 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.وی ادامه داد:تا امروز 4869 نفر از بیماران،جان باخته و دیگر دربین ما نیستند و تا کنون 52229 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. وی گفت: 3594 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. او در سرانجام اضافه نمود: تا کنون 310 هزار و 340 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 825

به "آخرین آمار کرونا در دنیا؛تعداد مبتلایان از دومیلیون وصدهزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار کرونا در دنیا؛تعداد مبتلایان از دومیلیون وصدهزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید