کامرون وعده داد اختیارات نمایندگان اسکاتلندی را محدود کند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس در فاصله 100 روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس این کشور عنوان داشت که وی تیم همراهش کاملا آماده و مهیای ورود به رقابت های انتخاباتی است و رقیب وی اِد میلیبند، چیز چندانی در چنته ندارد.

کامرون وعده داد اختیارات نمایندگان اسکاتلندی را محدود کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در تبادل نظر با نشریه دیلی تلگراف این کشور از آمادگی کامل خود برای رقابت های انتخابات عمومی این کشور که 100 روز دیگر برگزار می گردد، سخن گفت.

به نوشته تلگراف، دیوید کامرون کاملا مطمئن است. و در فاصله 100 روز مانده به انتخابات عمومی، گفت که وی و تیم اش کاملا مهیا و آماده حضور در رقابت های انتخاباتی هستند.

در حالی که نظرسنجی های حکایت از تشکیل یک مجلس معلق دارد، که به هفته ها - یا حتی ماه ها - مذاکره برای تشکیل یک دولت ائتلافی منجر خواهد شد، اینکه کامرون دلهره داشته باشد قابل پذیرش است.

با این حال و علیرغم نگرانی ها در خصوص محاسبات انتخاباتی، وی بر این باور است که شانس خوبی برای پیروزی دارد - که تا حد زیادی به علت ضعف اِد میلیبند، رهبر حزب محافظه کار است.

وی در این تبادل نظر نسبت به رهبری اِد میلیبند بر حزب کارگر این کشور انتقاداتی را وارد کرد. به گفته کامرون از سوی کسی مورد مخالفت قرار گرفته ام که چیزی برای گفتن ندارد. من واقعا فکر می کنم که آن ها کار چندانی برای خروج از جهت اشتباه خود و آنچه که مشغول آن هستند، انجام نداده اند. من فکر می کنم که در جهت تفکر خود دچار اشتباه شده اند. این برنامه مالی (ارائه شده از سوی حزب کارگر) ناکارا است، و هیچ رشد مالی در پی نخواهد داشت. هیچ شغل جدید ایجاد نخواهد شد. آن ها چه میراثی از خود به جای گذاشته اند.

در حالی که حزب کارگر در آستانه یک شکست سرتاسری در منطقه اسکاتلند قرار داد، کارشناسان بر این باورند که تنها شانس اِد میلیبند برای کسب قدرت تشکیل یک اتحاد با حزب ملی گرای اسکاتلند است.

محافظه کاران قصد دارند تا طی 100 روز آینده به مردم این هشدار را دهند که رأی دادن به هرکسی غیر از دیوید کامرون به طور بالقوه به تشکیل دولتی به گروگان گرفته شده از سوی الکس سالموند (رهبر پیشین حزب ملی گرای اسکاتلند) و گروهی از نمایندگان مجلس عوام بیانجامد که تا یک ماه پیش به دنبال خروج از چارچوب پادشاهی متحد (متشکل از چهار منطقه انگلیس، اسکاتلندف ولز و ایرلند شمالی) بودند.

کامرون طی این تبادل نظر عنوان داشت که مردم این شرایط را واقعا هراسناک خواهند یافت. من هفته پیش به کسی گفتم که اگر شما فکر می کنید بدترین نتیجه انتخابات، حضور میلیبند در داونینگ استریت باشد، اشتباه نموده اید. شرایطی بدتر از این نیز وجود دارد که میلیبند از سوی حزب ملی گرای اسکاتلند به گروگان گرفته گردد، رهبری که در وستمینستر حضور داشته باشد و الکس سالموند که اساسا از پادشاهی متحد بیزار است، وی را به گروگان گرفته باشد. این یک چشم انداز واقعا نگران کننده است.

به گفته کامرون، دولت تشکیل شده از سوی حزب کارگری که از سوی جدایی طلبان اسکاتلندی مورد حمایت باشد دستورالعملی برای ناامنی و بی ثباتی خواهد بود. این همان چیزی است که به نظر ما و دیگر کشورهای اروپایی می آید. ما خواستار چنین چیزی نیستیم.

اظهارات سرسختانه حزب ملی گرای اسکاتلند مبنی بر اینکه پس از انتخابات 7 مِی توازن قدرتی را ایجاد خواهند کرد، دیوید کامرون را مجبور کرد تا از طرح جدید خود تحت عنوان انگلیسی ها برای قوانین انگلیسی رأی دهند با مطبوعات سخن بگوید، و به این طریق اطمینان حاصل کند که نمایندگان منتخب از منطقه اسکاتلند دیگر قادر نباشند که در موضوعات خاص مرتبط با منطقه انگلیس رأی دهند.

کامرون در این باره گفت: من فکر می کنم که این کار کاملا ضروری و شدنی است. همواره افرادی بوده اند که اظهار می داشته آند که که خواستار جدایی از پادشاهی متحده هستند. این امر بی معنا است.

وی اضافه کرد: راهی وجود دارد که بتوان با در پیش دریافت آن ساختارهای اساسی کشورمان حفظ گردد اما شرایطی را پیش آورد که تنها نمایندگان منتخب از منطقه انگلیس اختیار مشخص موضوعاتی را داشته باشند که منطقه انگلیس را تحت تأثیر قرار می دهد.

کامرون اما می داند که در انتخابات پیش رو، پیروزی یا شکست بر اساس اعتبار (برنامه ها و کارایی) مالی است. بر همین اساس طی سفر طولانی خود به مناطق جنوبی این کشور بیش از همه از قابلیت و کارایی مالی در دوران محافظه کاران و آشوب در دوران حزب کارگر سخن گفت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مردم زمانی که 100 روز دیگر پای صندوق های رأی حاضر شوند احساس خواهند کرد که از سال 2010 ثروتمندتر شده اند؟ گفت: من فکر می کنم که مردم ارزیابی واقع بینانه ای از آنچه در حال رخ دادن است دارند. این بازیابی (مالی) پیش از اینکه در استانداردهای زندگی احساس گردد، در (تعداد) مشاغل احساس می گردد. هم اکنون زمان شروع احساس بهبود در استانداردهای زندگی است، زیرا دستمزدها پیش از تورم رشد یافته اند. (نرخ) تورم بسیار پایین است، این علاوه بر منافع حاصل از قیمت پایین نفت و قیمت های کمتر بنزین و گازوئیل است. آنچه که ما در خصوص عوارض سوخت انجام داده ایم، شورای (عالی) مالیات، همگی در این زمینه مؤثر بوده اند. اما دوران بسیار سختی برای پادشاهی متحد بود. اعتقاد عمیق من و دلیل اینکه من از این دوران لذت برده ام در این است که ما به یک رکورد واقعی دست یافتیم.

نخست وزیر انگلیس پیشتر وعده داده بود که در دوران زمامداری یک دولت محافظه کار، هرکسی که سالانه درآمدی بیش از 50هزار پوند داشته باشد، تا سال 2020 از یک تخفیف (کاهش) مالیاتی به ارزش 1300 پوند بهره مند خواهند شد.

وی همچنین گفته بود که یاری هزینه مالیاتی را از 2 هزار تا 12500 پوند افزایش خواهد داد.

وی هرچند به طور ضمنی بیان داشت که ممکن است بعضی مخارج و یاری های دولتی کاهش یابد - اما تنها پس از آنکه بودجه کشور تعادل یافت.

کامرون گفت ما به طور واضح آنچه اولویت های ما را تشکیل می دهند را اعلام نموده ایم. دستیابی به آن الویت ها نیازمند تلاشی سخت است. این کار شدنی است. در این مجلس، ما واقعا توانستیم تا 100 میلیارد پوند از مخارج دولتی را کاهش داده و با کاهش مالیات ها، کسری بودجه را کاهش دهیم. این کار می تواند انجام گردد. اما من می خواهم به صراحت بگویم که ما آستانه حداقلی 12500 پوند را افزایش داده ایم و اطمینان حاصل نموده ایم که هیچ کسی تا زمانی که 50 هزار پوند درآمد سالانه نداشته باشد، مالیات 40درصد پرداخت نخواهد کرد. بنابراین این موارد اولویت های ما هستند. البته که چیزهای دیگری نیز وجود دارد که مایل به انجام آن ها هستم اما انجام آن ها نیازمند حکمرانی است، همانطور که یک نخست وزیر فرانسوی گفته مشهوری در این زمینه دارد.

کامرون بیش از 9 سال است که رهبری حزب محافظه کار را برعهده دارد. پس از انتابات سال 2010 بود که وی بدون برخورداری از اکثریت مجلس عوام این کشور مجبور شد که ائتلافی را با نیک کلگ رهبر حزب لیبرال دموکرات ایجاد کند، کسی که هم اکنون از وی با عنوان یک دشمن آرمانی نام می برد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 645

به "کامرون وعده داد اختیارات نمایندگان اسکاتلندی را محدود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرون وعده داد اختیارات نمایندگان اسکاتلندی را محدود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید