پروژه جنجالی آلفابت تعطیل شد ، خبری از لنزهای تماسی هوشمند نخواهد بود

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، شرکت آلفابت اعلام نمود برای مدتی نامشخص لنزهای تماسی هوشمند خود را که با یاری گلوکز طراحی شده بودند متوقف خواهد نمود.

پروژه جنجالی آلفابت تعطیل شد ، خبری از لنزهای تماسی هوشمند نخواهد بود

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آلفابت این پروژه را به عنوان بخشی از پروژه های زیست فناوری خود متوقف نموده است. قرار بود این لنزها به تراشه های وایرلسی متصل شوند که بتواند به سرعت سطح قند خون بیماران دیابتی را تشخیص دهد. این هدف بلندپروازانه که در قالب سنجش مایع درون چشم و سنسورهای درون لنزی آزموده می شد با شکست رو به رو شده است.

درواقع بنا به دلایلی نامشخص شرکت آلفابت اعلان داده که با توجه به آینده غیرقابل پیشبینی روشهای سنجش و درمان قند خون و طولانی شدن روند ساخت و طراحی این لنزها فعلا، پروژه به مدتی نامعلوم یا برای همواره متوقف می گردد. آلفابت برای اجرای این پروزه با شرکت سوئیسی فراوری کننده محصولات مراقبت از چشم سوئیس، به نام Novartis، از سال 2014 مشارکت داشته است.

پیش از این شرکت مذکور در توصیف این پروژه گفته بود: کار بالینی ما در خصوص این لنز شامل سیستم سنجش قند خون است که در مقدار گیری های ما از همبستگی بین گلوکز اشک و غلظت گلوکز خون به طور همزمان پشتیبانی می نماید. اما ما در این راه چالش هایی داریم چرا که سیستم خوانش گلوکز اشک با توجه به شرایط محیط چشم پیچیدگی های بالاتری داد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2039

به "پروژه جنجالی آلفابت تعطیل شد ، خبری از لنزهای تماسی هوشمند نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه جنجالی آلفابت تعطیل شد ، خبری از لنزهای تماسی هوشمند نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید