تور فرانسه ارزان: این روستا در فرانسه عمودی ساخته شده است!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، روستای روکامادور در فرانسه | Rocamadour

یکی از قدیمی ترین روستاهای کشور فرانسه، روستای روکامادور نام دارد که از دوران قرون وسطی تا به امروز معروفیت زیادی در بین مردم سرتاسر اروپا پیدا نموده است. این روستا چه از نظر مذهبی و چه به لحاظ بناهای تاریخی ای که دارد، زائران و گردشگران زیادی را میزبان بوده است و البته که یک فرق اساسی با بقیه روستاها دارد و آن هم این است که روکامادور عمودی ساخته شده است! در ادامه با معرفی بیشتر این روستا همراه خبرنگاران باشید:

تور فرانسه ارزان: این روستا در فرانسه عمودی ساخته شده است!

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روکامادور نام روستایی در جنوب غربی فرانسه است که گفته می شود شخصی به نام سنت آماتور که اقتصادیات چی کتاب مقدس بوده است در این روستا زندگی نموده و همان جا هم مرده است. طبق افسانه ها، بعد از اینکه بدن سنت آماتور پیدا می شود، معجزه های زیادی در این روستا اتفاق می افتند و همین که به اصطلاح قدرت شفا دهندگی آماتور بین مردم شناخته می شود و جا می افتد، این روستا کم کم شاهد زائران زیادی می شود که از گوشه کنار فرانسه و حتی از کشورهای دیگر به آنجا می ورند.

این فرایند یاری کم ادامه پیدا می نماید تا اینکه از طرف پادشاهان و ملکه های آنجا یاری های اقتصادی زیادی برای روستای روکامادور جمع آوری می شود این روستا به جایی با عبادتگاه ها و مکان های مقدس زیادی تبدیل می شود.

البته این تنها علت روستای روکامادر برای جذب گردشگر و گردشگر نیست، یکی دیگر از اصلی ترین دلایلی که باعث شده است تا این روستا برای افراد مجذوب کننده باشد، موقعیت آن است. این روستا بر روی صخره ای ساخته شده است و رو به یک دره دارد و ساختمان های آن بصورت عمودی رشد نموده اند و تا ارتفاع 120 متری از صخره بالا رفته اند!

پله ها از قسمت پایین شهر آغاز می شوند و به سمت کلیساهایی که در بالا قرار دارند می فرایند، این پله ها را که بالا بروید به حجم وسیعی از ساختمان ها و سازه های مختلف برخورد می کنید. سردسته همه این ساختمان ها، کلیسای زیارتی نوتردام است که از سال 1479 در تنظیمات کنونی خود بازسازی شده است و شامل بنای چوبی سیاه رنگی است که گفته می شود به وسیله شخص سنت آماتور ساخته شده است.

زیر این کلیسای زیارتی به راهی باز می شود که زائران می توانند در آنجا جمع شوند، به این مکان فلات سنت میشل گفته می شود و در آن شمشیر شکسته ای نگهداری می شود که ظاهرا مربوط به یکی از قهرمانان گذشته این منطقه بوده است.

دیوارهای داخلی کلیسا به وسیله نقاشی هایی رنگ آمیزی شده اند و نقاشی هایی از برخی از افراد شناخته شده را هم روی این دیوارها می توان دید. در بالای قله هم یک دژ مستحکم سیمانی به چشم می خورد، قدمت این دژ به دوران قرون وسطی بر می شود و در آن عصر ساخته شده است و از آن در زمان هایی که تحصن می شده، برای غلبه بر این تحصن های استفاده می شده است. روستای روکامادور در فرانسه یکی از منطقه ها این کشور است که با تعداد زیاد کلیساها و عبادتگاه ها احاطه شده است و هر ساله هزاران گردشگر را جذب می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1838

به "تور فرانسه ارزان: این روستا در فرانسه عمودی ساخته شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: این روستا در فرانسه عمودی ساخته شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید