پارک ملی پریار در کرالای هند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، پارک ملی پریار

پارک ملی پریار (Periyar) در کرالای هند جایی است که زیستگاه ببر سطلنتی بنگال، فیل های هندی و دیگر جانوران وحشی جذاب است. در این پارک برای علاقه مندان به طبیعت زیبایی های طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید همه آن ها در طول یک روز ببینید، اما قبل از آن باید درباره این پارک چیزهایی را بدانید. این پست به شما یاری می نماید تا گردشی را در پناهگاه حیات وحش پریار داشته باشید و بتوانید جاذبه ها، بهترین زمان بازدید و اطلاعات ضروری درباره آن را بشناسید، خبرنگاران را همراهی کنید..

پارک ملی پریار در کرالای هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

گیاهان و جانوران پارک ملی پریار

پریار به عنوان یکی از مهمترین پارک های ملی هند مساحتی حدود 925 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. این منطقه عظیم، زیستگاه بسیاری از گونه های در معرض خطر و بومی گیاهان، پستانداران، خزندگان، ماهی ها، دوزیستان و پرندگان است. این پارک در رشته کوه کارداموم قرار گرفته است و اطراف آن را رودخانه ها و مناطق مختلفی احاطه نموده است.

گیاهان: در این پارک انتظار دیدن درخت آلوچه، درخت بلسان بنفش، درخت صندل را به همراه دیگر گونه های گیاهی داشته باشید. به غیر از این، در آن مزارع قهوه، چای و هل هم وجود دارد.

حیوانات: این پارک که به نام پناهگاه ببر پریار هم معروف است محلی عالی برای دیدن ببر است. ممکن است در آن فیل های هندی، نیلگیری لانگور(نوعی میمون دم دراز با ابروهای پرپشت)، خوک وحشی و بز کوهی نیلگیری هم ببینید.

پرنده ها: پارک پریار برای کسانی که به پرندگان علاقه مند هستند گنجینه ای عالی است. نوک شاخ خاکستری مالابار، طوطی پر آبی، کبوتر چوبی نیلگیری تعدادی از کبوترانی هستند که در این پارک زندگی می نمایند.

در پارک پریار چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

وقتی در پارک پریار هستید می توانید تفریحات زیادی را انجام دهید که یکی از آن ها سافاری در جنگل است که از بهترین تفریحات کرالا نیز به حساب می آید. در این تور مدتی را در جنگل جهت نوردی می کنید و در هنگام استراحت در چادرهایی در کنار رودخانه پریار کمپ می زنید. این تور به شما فرصت این را می دهد تا با قبایل محلی بیشتر آشنا شوید و طعم غذاهای محلی آن ها را بچشید.

چه جاهایی را می توانید در پارک پریار ببینید؟

گونه های مختلفی که در محوطه پارک پریار زندگی می نمایند باعث شده که این پارک ملی جذابیت های زیادی داشته باشد. دو مورد از جاذبه های این پارک را معرفی می کنیم:

دریاچه پریار: دریاچه پریار جاذبه معروف این پارک ملی است و 26 کیلومتر مربع مساحت دارد و در بین جذاب ترین دریاچه های کرالا قرار گرفته است. در کنار این دریاچه می توانید گونه های مختلفی از حیات وحش را ببینید که بری نوشیدن آب به این محل می آیند.

کارخانه چای کانمارا (Connemara): آن هایی که به چای خوش طعم علاقه دارند حتما از دیدن این کارخانه ذوق زده می شوند! این کارخانه در دهه 1940 ساخته شد و در بازید از آن درباره تاریخ کشت چای و استفاده های دارویی از برگ های آن اطلاعاتی را به دست می آورید.

بهترین زمان برای بازدید از پارک پریار

سپتامبر تا ژوئن (شهریور تا خرداد) به عنوان بهترین زمان بازید از این پارک در نظر گرفته می گردد. فصل بارندگی های موسمی از سپتامبر تا اوایل اکتبر است که باعث سرسبزی بیشتر گونه های گیاهی این پارک می گردد . فصل تابستان از مارس تا ژوئن (اسفند تا خرداد) است و بهترین زمان برای دیدن فیل های هندی، ببر و دیگر حیوانات است چون حیوانات در فصل تابستان برای پیدا کردن آب از پناهگاه های خود بیرون می آیند.

منبع: traveltriangle.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 385

به "پارک ملی پریار در کرالای هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی پریار در کرالای هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید