معرفی کشور تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تایلند به سرزمین لبخند مشهور است. از جاذبه های گردشگری تایلند می توان به ساحل رایلای، کوه فی فی، بازار شناور، پارک ملی و ... اشاره کرد.

معرفی کشور تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

کشور تایلند که به سرزمین لبخند نیز مشهور است نگین جنوب شرق آسیا محسوب می گردد. سفر به تایلند و ماجراجویی در طبیعت بکر آن تجربه ای بی نظیر است که هر کسی باید دست کم یک بار در زندگی خود آن را تجربه کند. خواه سفر خود را از سواحل درجه یک جنوبی آغاز کنید و خواه از مناطق کوهستانی شمال، به هر حال سفری فوق العاده خواهید داشت و پشیمان نخواهید شد.

شهرهای بانکوک و چیانگ مای جزو شلوغ ترین و فعا ل ترین شهرهای کشور تایلند به حساب می آیند و احتمالا از دیدن آن ها حیرت خواهید کرد اما تا زمانی که به کوه های شمالی تایلند نروید و از نزدیک میمون ها و فیل های کم نظیر تایلندی را نبینید سفرتان کامل نخواهد بود.

حتما بخوانید: مناطق دیدنی بانکوک تایلند، شهر معبدها

ساحل

Railay

استان کربی ( Krabi) مشهورترین سواحل کشور تایلند را دارد و شاید بتوان گفت که ساحل Railay نگین انگشتری سواحل کربی است. ماسه های ساحلی سفید و آب های آبی روشن این منطقه تکه از بهشت را برای مسافران تداعی می نماید. برای رفتن به این جزیره و گشت زدن در اطراف آن می توانید از قایق بهره ببرید.

درست است که مهم ترین دلیل رفتن مسافران به کربی، دیدن سواحل Railay است اما اگر به کوهنوردی نیز علاقه داشته باشید می توانید به قله آهکی Railay بروید و کمی ماجراجویی کنید. به علاوه می توانید فیل سواری و یا رفتینگ و قایق سواری در آب های سفید را تجربه کنید. برای افرادی که اهل کنجکاوی و ماجراجویی هستند نیز رفتن به غار الماس را توصیه می کنیم که می توانند هم از پیاده روی و هم از حمام آفتاب لذت ببرند.

کوه فی فی Koh Phi Phi

جزیره فی فی نیز در منطقه کربی واقع شده است و یکی از محبوب ترین مناطق گردش گری تایلند محسوب می گردد. یکی از جالب ترین نقاط جزیره فی فی، ساحل میمون است که در آن می توانید از نزدیک با میمون های منطقه بازی کنید. همچنین می توانید از یک راهنما یاری بگیرید و با استفاده از قایق های چوبی و یا کایاک در اطراف جزیره دور بزنید. در جزیره فی فی انواع نوشیدنی های میوه ای، اسموتی ها و اسنک های سالم را می توانید تهیه کنید اما خیلی مراقب باشید، چون ممکن است یکی از همان میمون های بازیگوش جزیره خوراکی شما را از دست تان بقاپد و فرار کند.

ساحل لانگ یا Long Beach نیز یکی دیگر از نقاط زیبای جزیره فی فی است که در آن تجربه دیدن یکی از زیباترین غروب های خورشید را به دست خواهید آورد. اگر خوش شانس باشید می توانید در زمان جزر و مد نیز به سمت بخش اصلی جزیره پیاده روی کنید. علاوه بر این غواصی، شنا و گشت زنی در جزیره مایا (جزیره ای که فیلم ساحل از لئوناردو دی کاپریو در آن ساخته شد) نیز ممکن است در پکیج های پیشنهادی آژانس های مسافرتی به شما ارائه گردد.

بیشتر بدانید: مراکز خرید تایلند از فروشگاه های مدرن تا بازارهای محلی

از آنجایی که جزیره فی فی همواره مملو از توریست و توریست است، ممکن است آژانس های مسافرتی به شما پیشنهاد بازدید از جزایر دیگر از جمله پوکت، کوه چانگ و کوه لانتا را بدهند که البته دیدن این جزایر نیز خالی از لطف نیست.

شاید ندانید اما فی فی دان همان منطقه ای است که در سال 2004 در اثر حادثه سونامی دچار آسیب های جدی شد و تعداد زیادی از ساکنین منطقه و توریستان جان خود را از دست دادند. اما بعدها مهمان خانه ها و رستوران های جزیره بازسازی شدند و امروزه دوباره مردم مثل گذشته به سمت این جزیره سرازیر می شوند. برای یادبود افرادی که در اثر آن حادثه غم انگیز جان خود را از دست دادند، پارک کوچکی ساخته شده که می توانید از آن نیز دیدن کنید.

کاخ عظیم، بانکوک

هر چقدر هم که ماجراجو باشید و از فیل سواری و رفتینگ و قدم زدن در جنگل و ساحل لذت ببرید باز هم به سمت بانکوک کشیده می شوید و به احتمال زیاد یکی دو روزی را در آن جا خواهید ماند. در این شهر عظیم دیدنی های زیادی وجود دارند اما پیشنهاد می کنیم بانکوک گردی را از کاخ عظیم آغاز کنید. ساختمانی قدیمی که می توان آن را نمادی از فرهنگ و تاریخ شهر بانکوک دانست و در آن تعداد زیادی تارلارهای سلطنتی، آثار باستانی و معابد مختلف از جمله معبد Wat Phra Kaeo و مجسمه بودای زمردی وجود دارند. طبق روایات محلی، تکه ای از استخوان و یا موی بودا در این معبد نگهداری می گردد. بعد از قدم زدن در کاخ عظیم و بازدید از آثار مختلف آن می تـوانید به معبد Po و یا معبد Arunبروید که هر دوی ان ها در نزدیکی همان کاخ عظیم هستند.

پای

به جرات می توان گفت که شهرت کشور تایلند به سواحل زیبا و مناظر بکر جنوب آن است اما نباید شمال این کشور زیبا را فراموش کرد. شمال کشور تایلند و به خصوص قسمت شمال غربی در نزدیکی مرز برمه، پوشیده از جنگل های کوهستانی و چشم نواز است. پای ( Pai) در استان Mae Hong Son مکانی مناسب برای لذت بردن از زیبایی های طبیعی این کشور است. جایی که در آن می توانید مهمان نوازی اصیل تایلندی و غذاهای محلی این کشور را تجربه کنید. پای شهر کوچکی است که تعداد زیادی فروشگاه شبانه روزی، رستوران های محلی و غربی و همچنین دسترسی آسان به معابد، آبشارها و به خصوص دره مشهور پای را دارد.

پارک ملی Khao Yai

فیل ها در تایلند از احترام خاصی برخوردارند و در هر نقطه این کشور مجسمه ها و طرح هایی از فیل ها را خواهید دید. برخی از تورهای تایلند در پکیج پیشنهادی خود به شما فعالیت های هیجان انگیزی چون فیل سواری، حمام کردن فیل ها و همچنین غذادادن به فیل ها را پیشنهاد خواهند داد اما هیجان انگیزتر از این ها، رفتن به دل طبیعت و دیدن زندگی این موجودات در حیات وحش است که این فرصت را با رفتن به پارک ملی Khao Yai به دست خواهید آورد. اگر یک روز گشتن در این پارک برای شما کافی نبود می توانید در محل های خاصی که برای مسافران فراهم شده چادر بزنید و شب را در پارک ملی بگذرانید.

مطالب خواندنی: 9 سوغاتی محبوب تایلند

شهر قدیمی Sukhothai

شهر قدیمی Sukhothai بهترین مکان برای علاقمندان به تاریخ و آثار باستانی است و می توانید عکس های بی نظیری را در آن ثبت نمایید. این شهر جزو آثار به ثبت رسیده در سازمان یونسکو است و یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی کشور تایلند به حساب می آید. این شهر پر از معبد و صومعه هایی است که به وضوح تاریخ این کشور را بازگو می نمایند.

شهر تاریخی آیوتایا ( Ayutthaya)

شهر تاریخی آیوتایا کتاب زنده ای از تاریخ کشور تایلند است و بازدید نمایندگان می توانند بازمانده های فراموش نشدنی پایتخت سابق را در این شهر به تماشا بنشینند. پس از دوران Sukhothai، این شهر مهم ترین نقطه کشور تایلند شناخته می گردد که آثار باستانی و معابد ارزشمند آن هنوز پا برجا هستند. اگر بخواهید سفری یک روزه به این شهر داشته باشید می توانید به راحتی و با استفاده از اتوبوس و یا قطار خود را از بانکوک به شهر آیوتایا برسانید و اگر عجله ای برای بازگشت ندارید می توانید چند روزی را در این پایتخت باستانی بگذرانید و با دوچرخه از شهر قدیمی و شهر جدید دیدن کنید.

Doi Suthep

مهم ترین معبد استان چیانگ مای، معبد Doi Suthep است که در بالای کوه قرار گرفته. در میان ازدحام راهبان، پیروان مذهب بودا و گردش گران، شانس این را خواهید داشت که از نزدیک از مجسمه های بودا، کنده کاری های مذهبی روی بدنه کوه ها و آیین های مذهبی بوداییان این منطقه دیدن کنید. اما حتما قبل از رفتن یک بطری آب و یک جفت کفش مناسب برای پیاده روی تهیه کنید چون راه طولانی و جهت ناهمواری را در پیش دارید. موقع پایین آمدن از پله های معبد نیز می توانید به فروشگاه های محلی سری بزنید و سوغات تهیه کنید.

بازار شناور تایلند

یکی از جالب ترین دیدنی های کشور تایلند بازار شناور تایلند است. باید صبح زود بیدار شوید و خود را به بازار برسانید تا بتوانید از فروشندگانی که ماهی ، میوه و سبزیجات تازه را در قایق های چوبی خود به فروش می رسانند دیدن کنید و با زندگی روزمره مردم این ناحیه از نزدیک آشنا شوید.

در نزدیکی بانکوک چندین بازار شناور وجود دارند که می توانید به تنهایی و یا به همراه تور به آن ها سر بزنید و یا از خانه ها و مغازه های محلی این مناطق دیدن کنید.

گروه توریستی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1211

به "معرفی کشور تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کشور تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید