وخامت اوضاع امنیتی سفارتخانه های کشورهای غربی در لیبی را به تعطیلی کشاند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران: پس از تعطیلی بسیاری از سفارتخانه های اروپایی در لیبی از جمله فرانسه، انگلیس به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در بنغازی و طرابلس، کشور سوئیس نیز سفارت خود در این کشور را بست.

وخامت اوضاع امنیتی سفارتخانه های کشورهای غربی در لیبی را به تعطیلی کشاند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شهرهای طرابلس و بنغازی طی چند هفته اخیر شاهد درگیری های گروه های شبه نظامی بوده است که در پی آن ده ها نفر کشته و زخمی شده اند و شدت درگیری ها به طور خاص در فرودگاه شهر طرابلس، پایتخت لیبی بالا بوده است.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه گذشته با صدور بیانیه ای گفت که واشنگتن سفارت خود در لیبی را تعطیل و دیپلمات هایش را با اسکورت نظامی به تونس منتقل کرد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: به دلیل خشونت های حاصل از درگیری بین شبه نظامیان لیبیایی در مجاورت سفارت آمریکا در شهر طرابلس، موقتا همه کارکنان مان را از لیبی خارج نموده ایم.

سفارتخانه های، فرانسه، انگلیس وکانادا در لیبی نیز به دلیل نا امنی در طرابلس پایتخت این کشور تا اطلاع ثانوی بسته اعلام شد.

کشورهای اروپایی از جمله هلند و بلژیک نیز ضمن تعطیلی سفارتخانه های خود، از اتباع خود خواستند تا لیبی را ترک نمایند.

در پی بسته شدن این سفارتخانه ها ، دولت سوئیس نیز امروز بسته شدن سفارت خود در لیبی را گفت.

دولت تونس نیز از احتمال بسته شدن مرزهای خود با لیبی اطلاع داد. مرز مشترک بین دو کشور لیبی و تونس بالغ بر پانصد کیلومتر است که شامل گذرگاه اصلی راس جدیر و گذرگاه الذهبیه وازن می گردد.

وزارت خارجه تونس هم شمار کارکنان سفارتخانه و کنسولگری خود در شهرهای طرابلس و بنغازی را کاهش داده و تنها به خدمات رسانی ضروری به اتباعش در لیبی کفایت نموده است.

مجلس جدید لیبی در پی تحولات اخیر این کشور بویژه در شهرهای طرابلس و بنغازی، نشستی فوق العاده در شهر طبرق در شرق این کشور برگزار کند.

ابوبکر بعیره، نماینده مجلس لیبی در این باره گفت: مجلس جدید باید فعالیت خود را در چهارم آگوست در بنغازی شروع کند اما با توجه به اوضاع خطرناک کشور تصمیم بر آن شد که شنبه آینده نشست فوق العاده ای را در شهر طبرق برگزار کنیم.

وزارت بهداشت لیبی روز یکشنبه گفت که در جریان 2 هفته درگیری میان شبه نظامیان رقیب در این کشور بر سر تسلط بر فرودگاه بین المللی طرابلس، بیش از 97 تن کشته و 400 تن دیگر زخمی شده اند.

لیبی طی دو هفته گذشته دستخوش مرگبارترین خشونت ها از زمان ناآرامی های سال 2011 شده که منجر به سرنگونی حکومت استبدادی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور شد.

درگیری های اخیر لیبی، آمریکا، سازمان ملل و ترکیه را بر آن داشت تا کارکنان دیپلماتیک خود را از این کشور واقع در شمال آفریقا بیرون ببرند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 481

به "وخامت اوضاع امنیتی سفارتخانه های کشورهای غربی در لیبی را به تعطیلی کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وخامت اوضاع امنیتی سفارتخانه های کشورهای غربی در لیبی را به تعطیلی کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید