نقدها و نمرات بازی Elden Ring منتشر شد؛ شاهکار بزرگ فرام سافتور

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، بالاخره پس از انتظارهای فراوان یکی از بارزترین بازی های چند سال اخیر یعنی بازی الدن رینگ (Elden Ring) در آستانه انتشار قرار گرفته است و نقدها و نمرات آن منتشر شده است. جدیدترین اثر خالق بازی های سری دیمنز سولز، دارک سولز، بلادبورن و سکیرو به زودی عرضه می گردد و نه تنها توانسته انتظارات بزرگ مخاطبان را برآورده کند، بلکه می توان با اطمینان گفت از انتظارات اولیه آن ها فراتر برود.

نقدها و نمرات بازی Elden Ring منتشر شد؛ شاهکار بزرگ فرام سافتور

از همان لحظه ای که استودیو فرام سافتور به صورت رسمی از بازی الدن رینگ رونمایی کرد، هواداران برای آن لحظه شماری کردند تا نوترین ساخته این استودیو و هیدتاکا میازاکی را که این بار برای بخشی از افسانه های بازی خود به سراغ جورج آر. مارتین رفته است، تجربه نمایند. اکنون همان روزی فرا رسیده است که می توانیم ماحصل کوشش چند سال اخیر این استودیو را مشاهده کنیم.

طبق نقدهای مختلف، بازی کاملا توانست به وعده های خود عمل کند و تجربه منحصر به فردی را به مخاطبان ارائه دهد. بعضی عقیده دارند که این بازی برترین ساخته استودیو فرام سافتور است که این تحسین بزرگی برای الدن رینگ به شمار میرود. در واقع، به گفته بعضی از منتقدان این بازی توانسته المان هایی را از دیگر آثار قبلی انتخاب و آن ها را در ترکیبی تازه و عالی پیاده سازی نمایند.

یکی از نکات بسیار مهمی که می تواند برای هواداران امیدوارنماینده باشد، تحسین هایی است که منتقدان از طراحی ساختار دنیا-بازی الدن رینگ انجام داده اند. بسیاری این جنبه بازی را با افسانه زلدا: نفس وحش مقایسه نموده و آن را یک انقلابی در طراحی آثار دنیا-باز دانسته اند که تجربه ای درگیر نماینده و سرگرم نماینده را با آزادی عمل زیادی در اختیار مخاطب قرار می دهد. حتی بعضی از نقدها اشاره نموده اند که این بازی می تواند افرادی که به خاطر سختی آثار سری سولز را تجربه ننموده اند، جذب خود کند. بسیاری از نقدها آن را یکی از برترین بازی های تاریخ خطاب نموده اند.

الدن رینگ توانست کاملا سربلند از این آزمون سخت بیرون بیاید و یکی از برترین میانگین امتیازها را دریافت کند. در واقع، به خاطر نداریم که بعد از افسانه زلدا: نفس وحشی و ماریو اودیسه یک بازی ویدیوی بزرگ توانسته باشد چنین میانگین امتیازاتی را در متاکریتیک و اپن کریتیک ثبت کند. در حال حاضر، این بازی در متاکریتیک و اپن کریتیک توانسته میانگین امتیازات فوق العاده 97 را کسب کند. این بازی حتی توانست برای ساعاتی برترین امتیاز را میان کل بازی هایی که امتیاز آن ها در سایت اپن کریتیک ثبت شده، دریافت کند.

در پایین می توانید خلاصه ای از بعضی از نقدهای منتشر شده از این بازی را مشاهده کنید.

Eurogamer - امتیاز: ضروری

بازی الدن رینگ یک بازی باشکوه است. اثری که هواداران آشنا با بازی های فرام سافتور به راحتی برای مدتی از آن لذت می برند و طعم خوش آن را حس خواهند کرد و بعلاوه اثری است که ممکن است هواداران نوی را هم به سوی آثاری استودیو فرام سافتور جذب کند. طراحی بصری مجلل، افسانه های تاریک و دقیق و دنیای باز گسترده اما پیچیده دلیلی کافی برای ورود به سرزمین های میانی (Lands Between) است. گیم پلی بی رحم و فراموش نشدنی آثار فرام سافتور را هم به این معجون اضافه کنید تا به یک چیز واقعا ویژه و خاص برسید.

Game Informer - امتیاز: 10/10

بازی الدن رینگ ترکیبی واقعا شگفت انگیز از عناصر مختلف بازی های ویدیویی را نشان می دهد که همه با هم به گونه ای ترکیب می شوند تا چیزی مجذوب کننده، خاص و فراموش نشدنی را خلق نمایند. الدن رینگ فقط برترین بازی سال جاری نیست، بلکه یکی از برترین بازی های ساخته شده در تاریخ بازی های ویدیویی است.

Guardian - امتیاز: 10/10

بازی های ویدیویی می توانند انواع و اقسام چیزهای گوناگونی باشند که نشان دهنده همه جاه طلبی های هنری هستند. با این حال، بیشتر آن ها یک هدف مشترک را در پیش می گیرند؛ تجسم یک واقعیت خیالی قانع نماینده، پر از اسرار و اشاره های مرموز دلربا و فرصت های غنی برای رقابت و همکاری. هدف آن ها فراهم کردن فضایی محدود است که در آن یک بازیکن مصمم می تواند آنچه را که شکسته، تعمیر و اصلاح کند و ترتیبی فراهم کند که هرج ومرج به بار می آورد. حداقل با این تعریف، الدن رینگ برترین بازی ویدیویی است که تا به امروز ساخته شده است. هدیه نهایی آن این اطمینان است که هر هیولایی ممکن است در دنیای شکسته آن در کمین باشد و با پشتکار و همکاری می توان بر آن ها غلبه کرد؛ همه این ها بدون از دست دادن رمز و راز و شگفتی خاصی اتفاق می افتد که وجود ما را فریبنده، خشمگین و هیجان زده می نماید.

VG247 - امتیاز: 10/10

با این حال، آنچه در نهایت اهمیت دارد، این است که الدن رینگ تقریبا در رسیدن هر هدفی که معین و برای آن کوشش نموده، پیروز می گردد. این نقطه اوج سال ها اصلاح فرمول آثار استودیو فرام سافتور است. از نظر مکانیکی و موضوعی، این اثری است که بیانیه ای را بیان می نماید؛ می توانید گرایش های صنعتی را حتی زمانی که گرایش های آن ها را پذیرفته نموده و آن ها را اتخاذ می کنید، خنثی کنید.

IGN - امتیاز: 10/10

بازی الدن رینگ یک بازگویی بزرگ از کاری است که استودیو فرام سافتور با سری سولز آغاز نموده است و مبارزات چالش برانگیز و بی وقفه اش را به یک دنیای باز و بزرگ باورنکردنی آورده است که به ما آزادی انتخابی را در برگزیدن جهت خود در بازی می دهد.

GameSpot - امتیاز: 10/10

بازی الدن رینگ تکه های آثار قبلی را برمی دارد و آن ها را به چیزی نو و فوق العاده تبدیل می نماید که به عنوان یکی از بزرگ ترین بازی های تمام دوران در تاریخ ثبت می گردد: یک پیروزی و پیروزیت در طراحی و خلاقیت و یک بازی دنیا-باز که هم برای کارهایی که انجام می دهد و هم کارهایی که انجام نمی دهد، خود را متمایز می نماید. این بازی یک سر و گردن از دیگر عناوین دنیا-باز بالاتر قرار می گیرد.

VGC - امتیاز: 10/10

الدن رینگ یک بازی فوق العاده است که هنوز هم می تواند هیجان بی نظیر شکست دادن یک غول آخر سرسخت را پس از یک نبرد چندساعته ارائه دهد. برای افرادی که عاشق سری بازی های سولز و آثار سولز مانند هستند، این اثر اساسا تمام آن چیزی است که آن ها می خواهند.

TheGamer - امتیاز: 10/10

استودیو فرام سافتور قوانین این رسانه را از نو تعریف نمی نماید اما اصول خودش را از هم جدا می نماید و آن ها را تبدیل به یک کل منسجم می نماید که از تمام آنچه در قبل بوده، پیشی می گیرد. سرزمین های میانی (Lands Between) شما را به دنیای دعوت می نماید تا آن را با سطح بی نظیری از آزادی کاوش کنید و طیفی از چالش های به ظاهر غیرقابل نفوذ و داستان های دقیق ساخته شده را بازی کنید که تجربه آن ها همواره لذت بخش است. بدون شک، این یکی از برترین بازی هایی است که در حافظه اخیر خود به خاطر داریم.

Easy Allies - امتیاز: 9.5/10

هر اثر نوی از استودیو فرام سافتور با انتظارات فراوانی از راه می رسد و الدن رینگ توانسته به این انتظارات پاسخ بگوید. این یک ماجراجویی هیجان انگیز است که حس شگفت انگیزی از اکتشاف را به وسیله دنیایی ماهرانه ایجاد می نماید و به طور یکپارچه مبارزات عالی و درگیری هایی را که استودیو به آن ها معروف است، ترکیب می نماید. سطح سختی ممکن است برای بعضی ناامید نماینده باشد، اما الدن رینگ آن قدر خارق العاده است که ارزش مبارزه تا خاتمه را دارد.

RPG Site - امتیاز: 9/10

پس از اینکه برای بار اول بازی الدن رینگ را تمام کردم، بلافاصله به تجربه دوباره آن پرداختم. من قبلا هرگز چنین چیزی را با یک بازی دنیا باز تجربه ننموده بودم؛ معمولا، پس از اتمام چنین آثاری خودم را در حال سپاسگزاری می بینم به این خاطر که چنین بازی های غول پیکری تمام شده اند. استودیو فرام سافتور پیروز شده است که گیم پلی چالش برانگیز اثر اکشن نقش آفرینی خود را به شکلی زیرکانه در یک ساختار دنیا-باز با حس آزادی بزرگ ترکیب کند. این واقعیت که آن ها این شاهکار را بدون فدا کردن درجه سختی یا روایت داستان انجام داده اند، یک شگفتی واقعی است. مدیریت جلوگیری از تقریبا تمام مسائل طراحی آثار دنیا-باز مرسوم یک گام فراتر است. حتی اگر به ویژه از تله های آشنای بازی های فانتزی تاریک سولز-مانند خسته شده اید، الدن رینگ اصلاح استادانه ای از آن فرمول است که اکنون اوج آن را شکل داده است و سزاوار آن است که به درخشانی شناخته گردد.

می توانید در ادامه تمام نمراتی که به بازی الدن رینگ داده شده است را ببینید. بازی پس فردا رسما روی کنسول ها و کامپیوتر عرضه خواهد شد. در ادامه هم چنین تریلر عرضه بازی را قرار داده ایم.

  • IGN: نمره 10 از 10
  • GamesRadar: نمره 5 از 5
  • Game Informer: نمره 10 از 10
  • GameSpot: نمره 10 از 10
  • Game Revolution: نمره 10 از 10
  • Destructoid: نمره 10 از 10
  • The Sixth Axis: نمره 10 از 10
  • VG247: نمره 5 از 5
  • God is a Geek: نمره 10 از 10
  • GamesBeat: نمره 5 از 5
  • Game Rant: نمره 5 از 5
  • Windows Central: نمره 5 از 5
  • The Guardian: نمره 5 از 5
  • WccFtech: نمره 10 از 10
  • PCGamesNetwork: نمره 10 از 10
  • Twinfinite: نمره 5 از 5
  • Atomix: نمره 100 از 100
  • GameSpew: نمره 10 از 10
  • Video Game Chronicles: نمره 5 از 5
  • The Gamer: نمره 5 از 5
  • Xbox Era: نمره 9.8 از 10
  • Easy Allies: نمره 9.5 از 10
  • IGN Italy: نمره 9.5 از 10
  • Press Start: نمره 9.5 از 10
  • PC Gamer: نمره 90 از 100
  • Video Gamer: نمره 9 از 10
  • PlayStation LifeStyle: نمره 9 از 10
  • Gaming Bolt: نمره 9 از 10
  • RPG Site: نمره 9 از 10
  • Digital Trends: نمره 4 از 5
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1897

به "نقدها و نمرات بازی Elden Ring منتشر شد؛ شاهکار بزرگ فرام سافتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها و نمرات بازی Elden Ring منتشر شد؛ شاهکار بزرگ فرام سافتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید