نسل پرسفر در توریسم 2023

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، آنالیز های پلتفرم تحقیق بازار کومایند (QuMind) نشان می دهد که 42 درصد از افراد رده سنی بین 18 تا 34 سال به رغم نگرانی های بسیار درباره بحران هزینه های زندگی، قصد دارند در امسال هزینه بیشتری را برای سفر و گردشگری اختصاص دهند.

نسل پرسفر در توریسم 2023

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از QuMind، نسل Y و Z قرار است صنعت گردشگری را نجات دهند، چرا که بیش از 42 درصد از آن ها در برنامه ریزی خود قصد افزایش هزینه های سفر و گردشگری در مقایسه با سال 2022 را دارند. این در حالی است که آنالیز های این شرکت تحقیقاتی نشان می دهد که افراد 18 تا 34 ساله نگرانی های بسیار بیشتری در خصوص بحران هزینه زندگی در مقایسه با افراد 55 ساله داشته اند، اما گروه سنی میانسال نسبت به بحران هزینه های زندگی بر تصمیمات آن ها درباره سفر نگرانی های بیشتری دارند و بر تصمیمات آن ها بر سفر تاثیر گذاشته است.

مارک اورسل، مدیرعامل QuMind، درباره این تحقیق معتقد است که، بسیاری از مصرف نمایندگان بریتانیایی در حال کاهش جدی هزینه های تعطیلات خود هستند تا راهی برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود در این دوران سخت پیدا نمایند. با این حال، افراد جوان تری که ممکن است احساس نمایند تجربه سفر در طول کووید را از دست داده اند، به رغم افزایش نگرانی ها در خصوص بحران هزینه زندگی، همچنان هزینه های سفر خود را افزایش می دهند.

البته این بسیار مهم است که شرکت های مسافرتی و گردشگری به مشتریان حساس به قیمت یاری نمایند تا سفر های کم هزینه تری انجام دهند. از این رو، ارائه تخفیفات و مشوق های اضافی برای یاری به بسیاری از افراد جهت سفر و کسب تجربیات ویژه و به یاد ماندنی کلیدی خواهد بود. با این حال، رویکردی یکسان برای همه افراد وجود ندارد، و شرکت های مسافرتی باید به این موضوع توجه نمایند که چه چیزی یک تعطیلات را برای بخش های مختلف مشتریانشان مجذوب کننده می نماید و بسته های سفر و ارتباطات هدفمندی را برای رسیدن به آن ها ارائه دهند.

بازاریابی برای نسل جوان (نسل Y و Z)

این پژوهش نشان می دهد که شرکت ها به منظور مجذوب کننده تر کردن تعطیلات برای افراد 18 تا 34 ساله، سه پیشنهاد برتر سفری این گروه یعنی لغو رایگان، وعده های غذایی و ارتقای رایگان هتل را دنبال می نمایند. بر اساس این گزارش، حدود 70درصد از افراد این دو نسل لغو رایگان را در اولویت قرار می دهد، 62درصد وعده هایی غذایی سفر و 58 درصد ارتقای رایگان هتل را در سفر ها مدنظر قرار می دهند.

روش های بازاریابی این معاملات سفر برای شرکت های مسافرتی برای افراد 18 تا 34 ساله به طور قابل توجهی با نسل های قدیمی فرق دارد. در حالی که تا چند سال پیش، منبع اصلی ارتباطات بازاریابی سفر در تمام گروه های سنی برای معاملات و مبادلات سفر استفاده از ایمیل بوده و اطلاعات مربوط به خطوط هوایی و هتل ها از این وسیله ارتباطی در اختیار مشتریان قرار می گرفت، اما امروزه این شیوه تبلیغاتی برای نسل جوان تغییر نموده و تبلیغات رسانه های اجتماعی و پست های اینفلوئنسر ها برای افراد 18 تا 34 ساله بسیار تاثیرگذارتر از افراد بالای 55 سال بوده است. 32 درصد از افراد نسل جوان سفر های خود را بر اساس تبلیغات شبکه های مجازی انتخاب می نمایند این در حالی است که این رقم برای نسل قدیمی بالای 55 سال تنها یک درصد است.

سال سخت دیگر برای سفر و گردشگری

اما با این اوصاف، با نگاهی گسترده تر، صنعت سفر و گردشگری سال سختی را در پیش خواهد داشت، زیرا بیش از نیمی از بریتانیایی ها افزایش هزینه سفر، نرخ انرژی و بحران هزینه های زندگی را به عنوان عامل اصلی وتاثیر مستقیم بر برنامه ریزی تعطیلات برای سال 2023 عنوان نموده اند. تقریبا یک سوم از بریتانیایی ها (31درصد) قیمت کلی سفر را مهم ترین عامل در انتخاب مقاصد برای گذران تعطیلات می دانند. این، نشان دهنده کاهش هزینه های سفر در سال 2022 است. حدود 42درصد از مصرف نمایندگان بریتانیا گزارش کردند که در مقایسه با سال های گذشته کمتر برای سفر و گردشگری هزینه نموده اند. حتی هزینه تعطیلات در طول سال برای 39 درصد از افراد به طور میانگین 500 پوند یا کمتر بوده است. در سال 2023، پیش بینی می گردد که هزینه های کلی کاهش بیشتری را تجربه کند. در حالی که 39 درصد از بریتانیایی ها انتظار دارند هزینه های کلی خود را حفظ نمایند، 33 درصد پیش بینی می نمایند هزینه ها کاهش بیشتری داشته باشد.

کاهش 4/ 3 درصدی معاملات سفر در 2022

پایگاه اطلاعاتی گلوبال دیتا نیز در تحقیقات خود نشان می دهد که فعالیت معاملات سفر و گردشگری در سال 2022 حدود 4/ 3 درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش پایگاه اطلاعاتی گلوبال دیتا، در مجموع 1006 معامله در بخش جهانی سفر و گردشگری در سال 2022 اعلام شد که نسبت به 1041 معامله اعلام شده در سال 2021 حدود 4/ 3 درصد کاهش داشته است. متخصصان این پایگاه اطلاعاتی معتقدند که به نظر می رسد تنش های ژئوپلیتیک و چالش های مالی بر روند معامله سازی این بخش تاثیر گذاشته است. در نتیجه، فعالیت معاملات در چند بازار کلیدی کند شد. به عنوان مثال، ایالات متحده که از نظر حجم معاملات نیز بالاترین بازار به شمار می رود، در سال 2022 نسبت به سال 2021 کاهش 8/ 2درصدی را در فعالیت معاملات تجربه کرد.

چند بازار کلیدی دیگر جهانی نیز تغییر منفی در حجم معاملات را تجربه کردند که منجر به کاهش کلی حجم معاملات شد. چین، هند، استرالیا و اسپانیا نیز به ترتیب در سال 2022 شاهد کاهش 7/ 5 درصدی، 25 درصدی، 9/ 17 درصدی و 9/ 2درصدی در حجم معاملات نسبت به سال قبل بودند. در همین حال، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ژاپن در سال 2022 نسبت به سال 2021 به ترتیب 8/ 15، 3/ 33، 7/ 3 و 9/ 10 درصد رشد در حجم معاملات را به ثبت رساندند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2069

به "نسل پرسفر در توریسم 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل پرسفر در توریسم 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید