نبود تمرکز فنی برای تصمیم گیری و تعریف راهبرد در حوزه تجارت

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، زینی وند گفت: بسیاری از مشکلاتی که در تنظیم بازار، توزیع کالا، صادرات و واردات وجود دارد به دلیل نبود راهبرد در حوزه تجارت است.

نبود تمرکز فنی برای تصمیم گیری و تعریف راهبرد در حوزه تجارت

به گزارش خبرنگار از ، علی زینی وند، استاندار کرمان 13 تیر ماه در دیدارِ تعدادی از مدیران سازمان صنعت و معدن استان گفت: صنعت و معدن از رسته های درآمدزا، توسعه ساز و اشتغالزا به تعداد می رود.

او همچنین از اهمیت و اثربخشی تفکیک در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نام برد و اضافه کرد: حوزه صنعت و معدن با تجارت تناسبی ندارند، ضمن اینکه تجارت از حوزه های مهمی به تعداد می رود که نیاز به ساماندهی دارد.

زینی وند ادامه داد: بسکمک از مسائلی که در تنظیم بازار، توزیع کالا، صادرات و واردات مشکل داریم به این دلیل است که تمرکز فنی برای تصمیم گیری و تعریف راهبرد در حوزه تجارت وجود ندارد.

استاندار کرمان همچنین تشکل محوری را در سرعت بخشی به رشد و توسعه استان مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: انجمن ها و تشکل های غیر دولتی بهتر می توانند کمک دهنده باشند، در دولت دوازدهم در واگذاری و تمرکززدایی اقدامات خوبی صورت گرفت، اما تا شفاف سازی و سیستم محور کردن امور فاصله وجود دارد.

زینی وند، هماهنگی دولت و مجلس را با شکل گیری تیم های تخصصی در واگذاری اختیارات لازم دانست و گفت: بهترین این واگذاری ها، تشکل ها و انجمن ها هستند که به سرعت رشد و توسعه کمک می کنند.

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صمت استان هم در این جلسه از شناسایی نیازمندی های آب، برق، گاز و دانش لازم برای چشم انداز توسعه حوزه صنعت و معدن استان خبر داد و نام کرد: نگاه سازمان بر برون سپاری و تفویض اختیارات از جمله به خانه صنعت و معدن و سازمان نظام مهندسی است.

او از توجه به فرآوری صنایع معدنی در راستای استفاده از ظرفیت های استان جهت رشد و توسعه گفت و ادامه داد: استخراج و فروش مواد معدنی را به بخش خصوصی در نظر داریم که جهش بزرگی را در استان رقم می زند.

رئیس سازمان صمت استان کرمان، توجه و فراهم سازی بستر کار برای قطعه سازی، دانش بنیان ها و خدمات را به نام محور های اصلی مجموعه اعلام کرد و گفت: این طرح ها را در قالب مباحث اقتصاد مقاومتی دنبال می کنیم.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1626

به "نبود تمرکز فنی برای تصمیم گیری و تعریف راهبرد در حوزه تجارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود تمرکز فنی برای تصمیم گیری و تعریف راهبرد در حوزه تجارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید